ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا به کشور تا 2 روز آینده

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران، محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در روز گذشته اعلام شد که اقدامات، مراحل و شرایط اداری ورود واکسن کرونا هنوز به اتمام نرسیده و محموله واکسن هفته آینده وارد می گردد، اضافه نمود: ساعاتی پیش شرکت هواپیمایی ماهان خاطرنشان کرد که موانع اداری برای واردات این واکسن رفع شده و 16 بهمن ماه اولین محموله واکسن کرونا از کشور روسیه وارد می گردد.

ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا به کشور تا 2 روز آینده

او اظهار کرد: با هماهنگی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت راه و شهرسازی مقرر شد اولین مرحله از واردات واکسن روسی کرونا روز پنجشنبه 16 بهمن توسط شرکت هواپیمایی ماهان انجام گردد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی ادامه داد: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران نیز برای انتقال پارت بعدی این واکسن اسپوتنیک اعلام آمادگی نموده است.

ذیبخش توضیح داد: پرواز شرکت هواپیمایی ماهان روز پنجشنبه در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به زمین می نشیند و واکسن ها تحویل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می گردد.

سخنگوی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه بر فرایند واردات واکسن به وسیله سازمان هواپیمایی کشوری نظارت خواهد شد تاکید نمود: واکسن ها بلافاصله بعد از وارد شدن تحویل وزارت بهداشت داده می گردد اما هنوز ساعت دقیق ورود این محموله تعیین نیست.

ذیبخش درباره حجم و میزان محموله اول، گفت: حجم و دوز واکسن های روسی کرونا در پارت اول با توجه به تقاضای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد: طبق هماهنگی ستاد مقابله با کرونا و جلساتی که در این باره با وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری برگزار می گردد، مقرر بود در قالب 3 پارت واکسن اسپوتنیک از روسیه به کشور منتقل گردد.

او اعلام کرد: انتقال این واکسن به کشور به وسیله پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان و احتمالا دو شرکت هواپیمایی دیگر انجام می گردد که آن دو شرکت هنوز نهایی نشده است.

ذیبخش اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری در این باره هماهنگ هستند.

او همچنین درباره تامین تجهیزات برای بارگیری و حمل واکسن در هواپیما گفت: از نظر تجهیزات برای انتقال این واکسن ها با هواپیما هیچ مسئله ای نداریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4122

به "ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا به کشور تا 2 روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود اولین محموله واکسن روسی کرونا به کشور تا 2 روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید