آشنایی با فرودگاه های ترکیه

به گزارش دور زمین، ترکیه کشوری که در حاشیه جنوب شرقی اروپا قرار گرفته و نیمی از اون در قاره اروپا و نیمی در قاره آسیا قرار داره و به عنوان یکی از کشور های توریسیتی و گردش پذیر ییشتر از 55 فرودگاه بزرگ داره که 35 فرودگاه اون بین المللی هستند و در شهر های مختلف ترکیه قرار گرفتند و همین موضوع باعث شده تا دسترسی به همه شهر های مهم این کشور از هر مقصدی در جهان، به راحتی امکان پذیر باشه. بهتره با خبرنگاران همراه باشید تا با امکانات و شرایط کلی فرودگاه های ترکیه بیشتر آشنا بشید.

آشنایی با فرودگاه های ترکیه

ترکیه کشوری که در حاشیه جنوب شرقی اروپا قرار گرفه و نیمی از اون در قاره اروپا و نیمی در قاره آسیا قرار داره و به عنوان یکی از کشور های توریسیتی و گردش پذیر ییشتر از 55 فرودگاه بزرگ داره که 35 فرودگاه اون بین المللی هستند و در شهر های مختلف ترکیه قرار گرفتند و همین موضوع باعث شده تا هر دسترسی به همه شهر های مهم این کشور از هر مقصدی در جهان، به راحتی امکان پذیر باشه. بهتره با خبرنگاران همراه باشید تا با امکانات و شرایط کلی فرودگاه های ترکیه بیشتر آشنا بشید.

از سال 2000 کشور ترکیه آغاز به پیشرفت فوق العاده ای در صنعت هوایی کرد و جالبه بدونید که تا سال 2003 فرودگاه های ترکیه تنها 34 هزار مسافر در سال رو جابجا می کردند ولی با گشترش این صنعت و رشد سریعی که ترکیه در پیش گرفت در سال 2010 این تعداد به 130 میلیون مسافر در سال رسید و در تمام اروپا به عدد قابل ملاحضه ای دست پیدا کرد.

بزرگ ترین و مهم ترین فرودگاه حال حاضر در کشور ترکیه یعنی فرودگاه آتاترک استانبول در سال 2015 حدود 102 میلیون مسافر رو در سال جابجا نموده و در رده یازدهمین فرودگاه پر تردد و پر جمعیت جهان قرار داره. درسته که این فرودگاه بشتر از 15 سال پیش باز گشایی شده اما بهتره بدونید که در سال 2012 ترمینال بین المللی اون به عنوان راحت ترین ترمینال اروپا و فرودگاه آتاترک هم به عنوان امن ترین فرودگاه در خاورمیانه و بالکان شناخه شد.

یکی دیگه از فرودگاه های اصلی و مهم ترکیه فرودگاه صبیحا گوکنه که در کنار فرودگاه آتاترک به عنوان پر تردد تربن فرودگاه ها در زمینه پرواز های ورودی شناخته میشن. موضوع جالبی که باید در خصوص فرودگاه های ترکیه بدونید اینه که این کشور در حال احداث بزرگ ترین فرودگاه های جهان در منطقه آرناوت کوی قسمت اروپایی استانبوله که قراره با ظرفیتی حدود 150 تا 200 میلیون مسافر در سال به عنوان اولین فرودگاه پر تردد کشور ترکیه در نظر گرفته بشه و بعد از ان فرودگاه آتاترک بسته و به این فرودگاه منتقل بشه. داخل این فرودگاه یک فروشگاه بزرگ تعبیه شده و ساختمان اصلی فرودگاه با وسعتی حدود 13 هکتار و پارکینک هوشمند اون با گنجایشی حدود 25 هزار ماشین به عنوان بزرگ ترین پارکینگ در سراسر اروپا خواهد شد.

امکانات فرودگاه های ترکیه

بیشتر فرودگاه های ترکیه معمولا امکانات خوب و معماری خاص و قابل قبولی دارند. امکاناتی مثل فروشگاه های بزرگ و بدون مالیات، اینترنت وای فای رایگان، کافه و رستوران های مختلف با انواع غذاهای ترکی و بین المللی، سالن های استراحت خصوصی و عمومی در فرودگاه برای کسانی که بخاطر تاخیر پرواز مجبورند زمان بیشتری در فرودگاه بمونند. در واقع شما می تونید توی سالن های استراحت 24 ساعته فرودگاه تا هر زمانی که لازمه بشینید و استراحت کنید و توی این سالن ها از امکانات شارژر موبایل و خشک شویی و حتی هتل بهره ببرید. آرایشگاه و خدمات پزشکی هم بخش دیگه ای از این امکانات هستند. بعلاوه برای تبدیل ارزتون هم می تونید در بانک ها و صرافی های این فرودگاه ها پولتون رو به لیر تبدیل کنید. بانک های ترکیه معمولا همه روزهای هفته به جز شنبه و یکشنبه باز هستند که بهتره حواستون به این موضوع باشه. صرافی های تبادل ارز توی همه قسمت های ترمینال های ورودی و خروجی بین المللی به راحتی پیدا میشه ولی بهتره توی فرودگاه به مقدار نیازتون برای جابجا شدن و یک وعده غذا پولتون رو تبدیل کنید و بقیه پولتون رو توی صرافی های داخل شهر چنج کنید چون معمولا قیمت مناسب تری دارند… این موضوع رو هم باید بدونید که خیلی از مسافر هایی که به فرودگاه های بزرگ ترکیه مثل آتاترک میان از قیمت بالای غذاها و اجناس فرودگاه ناراضی هستند و شاید اگه بخوام واضح تر براتون شرح بدم قیمت یک فنجون قهوه توی این فرودگاه تقریبا 40 درصد از فرودگاه های اروپایی هم بیشتره و توی مرکز شهر هم می تونید با نصف قیمت اون فنجون قهوه رو بخرید.

در خصوص حمل و نقل هم توی بیشتر فرودگاه های این کشور شبکه حمل و نقل عمومی خوبی مثل اتوبوس، مترو و تاکسی وجود داره و می تونید با استفاده از اون ها به راحتی خودتون رو به مرکز شهر برسونید فقط در خصوص هزینه ها بهتره بدونید که بیشتر تاکسی ها قیمت بالایی دارند و استفاده از مترو و اتوبوس می تونه گزینه بهتری برای جابجایی تون باشه؛ معمولا کرایه ها هم فقط به صورت لیر پذیرفته میشه پس حواستون باشه تا اگه ارزی ندارید یا می خواید پولتون رو داخل شهر تبدیل کنید حتما مقداری که برای تاکسی نیازه رو توی فرودگاه بخرید تا موقع دادن هزینه اون ها دچار مشکل نشید.

در خصوص سفر های خانوادگی و یا مواقعی که چمدان و ساک زیادی هم دارید، تاکسی ها می تونند برترین گزینه برای شما باشند. اگه هم به اطلاعات بیشتری در خصوص سیستم حمل و نقل عمومی کشور ترکیه نیاز دارید حتما سری به قسمت حمل نقل در ترکیه در وب سایت خبرنگاران بزنید.

منبع: گردگرد
انتشار: 20 خرداد 1401 بروزرسانی: 20 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5759

به "آشنایی با فرودگاه های ترکیه" امتیاز دهید

1 کاربر به "آشنایی با فرودگاه های ترکیه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فرودگاه های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید