رامنی: تصمیم ترامپ خیانت است ، نیکی هیلی: اشتباه بزرگی است

به گزارش دور زمین، سناتور میت رامنی امروز (دوشنبه) به انتقاد از تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال شرق سوریه پرداخت و به صف جمهوری خواستار منتقد این اقدام پیوست.

رامنی: تصمیم ترامپ خیانت است ، نیکی هیلی: اشتباه بزرگی است

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، میت رامنی، سناتور جمهوری خواه کنگره آمریکا در پیغام توئیتری خود نوشت: تصمیم رئیس جمهوری مبنی بر رها کردن هم پیمانان کرد ما در مواجهه با حمله ترکیه، یک خیانت است؛ این موضوع اظهار می نماید که آمریکا، هم پیمان قابل اتکایی نیست، [زمینه برای] بازگشت داعش را مهیا می نماید و خبر از یک فاجعه دیگر انسانی دارد.

نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل نیز از تصمیم دونالد ترامپ انتقاد کرد و هشدار داد این اقدام، روابط آمریکا با هم پیماناش را تحت الشعاع قرار می دهد.

او در پیغام توئیتری خود نوشت: اگر از هم پیمانان مان انتظار پشتیبانی داریم، باید همواره از آن ها پشتیبانی کنیم؛ کردها نقشی سودمند در جنگ موفقیت آمیز ما در سوریه علیه داعش داشتند. اگر آن ها را رها کنیم که بمیرند، اشتباه بزرگی مرتکب می شویم. او در خود هشتگ ترکیه دوست ما نیست را درج کرد.

سناتور دموکرات برنی سندرز که پیش از این خواهان پایان مسئولانه مداخله نظامی در خاورمیانه شده بود، نیز تغییر ناگهانی در استراتژی را غیرمئولانه خواند و گفت که این امر می تواند رنج و بی ثباتی بیشتری را موجب گردد.

کاخ سفید به تازگی از شروع قریب الوقوع عملیات نظامی ترکیه در شمال شرق سوریه اطلاع داد و گفت نیروهای آمریکایی دیگر در آن حوالی نخواهند بود. آمریکا حدود 1000 سرباز در شمال شرق سوریه داشته که با نیروهای به رهبری کردها همکاری می کردند.

بسیاری از رسانه ها امروز گزارش دادند که عقب نشینی نیروهای آمریکایی پیش تر شروع شده است. قانون گذاران جمهوری خواه کنگره آمریکا، به صف منتقدان این اقدام پیوسته و هشدار دادند خروج نیروهای آمریکا، به کشتار هم پیمانان کرد منجر می گردد و زمینه برای فعالیت مجدد داعش را فراهم می آورد.

اقدام ترامپ تاکنون واکنش قانون گذاران متعدد جمهوری خواه از جمله سناتور لیندسی گراهام و مارکو روبیو را در پی داشته است؛ آن ها معتقدند این اقدام آمریکا موجب شروع مجدد فعالیت های داعش می گردد و زندگی هم پیمانان کرد آمریکا را به خطر می اندازد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2085

به "رامنی: تصمیم ترامپ خیانت است ، نیکی هیلی: اشتباه بزرگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رامنی: تصمیم ترامپ خیانت است ، نیکی هیلی: اشتباه بزرگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید