موضع گیری دوباره فرانسه درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه

به گزارش دور زمین، ایرنا نوشت: وزیر دفاع فرانسه درباره عقب نشینی نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه ابراز نگرانی کرد.

موضع گیری دوباره فرانسه درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه

به گزارش فرانس 24، فلورانس پارلی روز دوشنبه هشدار داد که تصمیم آمریکا مبنی بر عقب نشینی نیروهای نظامی این کشور از شمال شرقی سوریه - که دست ترکیه را در حمله به نیروهای دمکراتیک سوریه باز می گذارد - می تواند زمینه را برای ایجاد یک گروه دولت اسلامی فراهم کند.

این رسانه فرانسوی نوشت: فرانسه یکی از متحدان اصلی واشنگتن در ائتلافی به رهبری آمریکاست که از هواپیماهای جنگی این کشور برای حمله به اهداف نظامی و نیروهای ویژه گروه دولت اسلامی در عراق و سوریه در زمین، با هماهنگی مبارزان محلی کرد و عرب استفاده می شود.

آمریکا روز دوشنبه با عقب نشینی دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور، نیروهای خود را به عنوان تلاشی برای پایان دادن به جنگهای بی پایان، از مرزهای شمال شرقی سوریه به عقب برگرداند.

پارلی به خبرنگاران در شمال فرانسه گفت: ما قصد داریم که مراقبت کنیم تا این انصراف اعلام شده از سوی آمریکا و حمله تهاجمی احتمالی توسط ترکیه اقدامی خطرناک را به دنبال نداشته باشد. به گفته او این چنین اقدام هایی در جهت به خطر افتادن جان مردم منطقه بسیار خطرناک است که با اهداف اولیه ائتلاف مغایرت دارد و در نهایت به نفع داعش تمام می شود.

وزیر دفاع فرانسه اضافه نمود: ما باید بسیار هوشیار باشیم که مانورهایی از این نوع ، برخلاف اهداف ائتلاف بیش از آنکه داعش را تضعیف و ریشه کن کند به تقویت این گروه منجر خواهد شد.

مقامات فرانسوی پیشتر گفته بودند که خروج آمریکا پاریس را ناچار خواهد کرد که نیروهای خود را پس بگیرد. پس از اعلام مشابه ترامپ در ژانویه امسال ، رئیس جمهوری فرانسه گفت که ترامپ را متقاعد کرده تا نظر خود را تغییر دهد.

فرانس 24 اضافه نمود: فرانسه پس از چندین حمله مرگبار به خاک این کشور، به ویژه در مورد تهدید گروه دولت اسلامی حساس شده است. مقامات این کشور معتقدند این گروه شبه نظامی همچنان تهدیدها را به دنبال دارند.

هشدار فرانسه به ترکیه

وزارت خارجه فرانسه هم روز گذشته درباره هرگونه اقدام ترکیه که مبارزه علیه داعش را در سوریه با تهدید روبرو می کند، هشدار داد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه روز دوشنبه در پاسخ به سوالات خبرنگاران، نگرانی عمیق این کشور از وقوع یک عملیات نظامی یک جانبه احتمالی توسط ترکیه به شمال شرق سوریه را ابراز و تاکید کرد ما از ترکیه می خواهیم که از انجام ابتکار عملی مخالف منافع ائتلاف جهانی علیه داعش که این کشور بخشی از این ائتلاف است، جلوگیری کند.

وزارت خارجه فرانسه اضافه نمود: هرگونه اقدام یک جانبه می تواند عواقب بشردوستانه قابل توجهی داشته باشد و اجازه فراهم شدن شرایط بازگشت ایمن و داوطلبانه پناهندگان به مناطق مبدأ آنها را نمی دهد. هرگونه عملیات نظامی یک جانبه در شمال سوریه به هم خوردن وضعیت انسانی و از بین رفتن امنیت و استقرار در منطقه را منجر خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه فرانسه، داعش که از زمان شکست خود مخفی شده همچنان تهدیدی جدی برای امنیت ملی ما محسوب می شود. در سوریه ، این سازمان هنوز منابع و ظرفیت قابل توجهی برای اقدام دارد.

کاخ سفید روز یکشنبه خبر داد که ترکیه به زودی در شمال سوریه دست به عملیاتی نظامی خواهد زد که آمریکا در آن مشارکت نخواهد داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته در پیامی توئیتری تهدید کرد در صورتی که ترکیه اقدامی در سوریه کند که از خطوط قرمز مد نظر او فراتر باشد، اقتصاد آنکارا را به طور کامل نابود خواهد کرد.

ترامپ در پیام خود نوشت: هماهنگونه که پیشتر گفته ام، صرفا برای اینکه یادآوری کنم، اگر ترکیه اقدامی کند که از نظر من خارج از خطوط قرمز باشد، اقتصاد ترکیه را به طور کامل ویران و نابود می کنم (همانطور که پیشتر کرده ام!).

رئیس جمهوری آمریکا همچنین با بیان اینکه ترکیه، اروپا و دیگر کشورها باید مراقب جنگجویان تروریست داعش و خانواده های آنان باشد، مدعی شد که ایالات متحده همه سرزمین های اشغال شده توسط داعش را بازپس گرفته است. ترامپ تاکید کرد که اکنون کشورهای منطقه که برخی به گفته وی دارای ثروت فروان هستند، باید خود از سرزمین هایشان حفاظت کنند.

رئیس جمهوری آمریکا صبح دوشنبه در توئیتی با اعلام عقب نشینی نظامیان آمریکایی از سوریه نوشت: وقت آن رسیده که آمریکا از سوریه خارج شود. قرار بود نیروهای آمریکایی برای انجام ماموریتشان تنها 30 روز در سوریه باشند، اما این حضور چندین سال به طول انجامید. اکنون زمان آن رسیده به این جنگ بی هدف پایان داده شود.

او به بازگشت نظامیان آمریکایی به کشورشان اشاره کرد و گفت: آمریکا تنها زمانی می جنگند که به نفعش باشد و تنها برای کسب پیروزی جنگ می کند.

ترامپ خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را نخستین بار اواخر سال 2018 گفت؛ تصمیمی که به استعفای جیمز متیس وزیر دفاع وقت آمریکا منجر شد.

نیروهای دمکراتیک کرد سوریه موسوم به قسد که مورد حمایت واشنگتن هستند نیز این اقدام آمریکا را بدعهدی توصیف کردند و گفتند که آمریکایی ها از پشت به ما خنجر زدند.

خروج نظامیان آمریکایی از سوریه در حالی صورت می گیرد که ترکیه از آغاز عملیات جدیدی علیه کردهای سوریه خبر داده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2088

به "موضع گیری دوباره فرانسه درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موضع گیری دوباره فرانسه درباره عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید