نقش دانشگاه ها در حل مسائل جامعه به وسیله پژوهش و تحقیقات صورت می گیرد

به گزارش دور زمین، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران ضمن تشریح دستاوردهای مرکز تحقیقات علمی و پژوهشی کوهین دانشگاه تهران تاکید نمود:نقش دانشگاه ها در حل مسائل جامعه عمدتاً به وسیله پژوهش و تحقیقات صورت می گیرد.

نقش دانشگاه ها در حل مسائل جامعه به وسیله پژوهش و تحقیقات صورت می گیرد

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیدحسین گلدان ساز، رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با معرفی و تشریح دستاوردهای مرکز تحقیقات کوهین، به نقش دانشگاه ها در جامعه اشاره نموده و گفت: امروزه دانشگاه ها چه در ایران و چه در جهان سه وظیفه اصلی را برعهده دارند که وظیفه اول آموزش است که از اول این وظیفه مهم بر دوش دانشگاه ها بوده و خواهد بود.

وی اضافه نمود: وظیفه دوم پژوهش و تحقیقات علمی است و وظیفه سوم که امروزه نقش آن برجسته تر هم شده است و در کشور ما طی سال های اخیر بیشتر مطرح می گردد، نقش دانشگاه ها در حل مسائل و مسائل جامعه است که عمدتاً به وسیله پژوهش و تحقیقات صورت می گیرد.

دکتر گلدان ساز گفت: در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی همچنین مرکز تحقیقات علمی و پژوهشی وجود دارد که یکی از آنها مرکز تحقیقات کوهین در استان قزوین است. در این مرکز استادان خبره، کارشناسان متخصص و همچنین دانشجویان علاقه مند و مستعد فعالیت دارند که با همفکری و هم افزایی پیروز شدند در سال های اخیر یک تغییر و تحول علمی در حوزه کشاورزی منطقه ایجاد نمایند و دستاوردهای بسیار خوبی به دست بیاورند که این دستاوردها هم مورد توجه، بهره برداری و الگوی کشاورزان منطقه قرار گرفته و هم جلب توجه مسئولان دانشگاه و وزارت جهاد کشاورزی را به همراه داشته است چرا که نتیجه تحقیقات در منطقه کوهین و استان های همجوار استان قزوین کاملاً قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: ترویج پژوهش ها و تحقیقات مثمر ثمر به وسیله برگزاری کارگاه های آموزشی برای کشاورزان منطقه در دستور کار قرار گرفته است تا آثار تحقیقات و دستاوردهای اخیر این مرکز در کشاورزی منطقه نمود داشته باشد.

رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران با اشاره به موضوع کم آبی و محدودیت خاک در کشور گفت: در مرکز تحقیقات کوهین که عمدتاً کشت به صورت دیم انجام می گردد کشت ارقام اصلاح شده، استفاده از بذرهای مناسب، عملیات مناسب خاک ورزی، توجه به کشاورزی حفاظتی و مدیریت بقایای گیاهی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، دکتر گلدان ساز از مرکز تحقیقات کوهین به عنوان مجموعه ای کاربردی نام برد و اعلام نمود: این مرکز با کوشش و فعالیت نیروهای متخصص و مستعد و با بهره گیری از هدایت های استادان برجسته می تواند به عنوان الگوی مناسب در کشاورزی نوین در سطح کشور معرفی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1488

به "نقش دانشگاه ها در حل مسائل جامعه به وسیله پژوهش و تحقیقات صورت می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش دانشگاه ها در حل مسائل جامعه به وسیله پژوهش و تحقیقات صورت می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید