نخست وزیر مخلوع سریلانکا سوگند یاد کرد

به گزارش دور زمین، به گفته قانونگذاری که عضو دفتر ریاست جمهوری سریلانکا است، رانیل ویکرمسینگه امروز (یکشنبه) به عنوان نخست وزیر سریلانکا باز گشت و این امر احتمالا به بحران سیاسی که از اکتبر گذشته با عزل ناگهانی او شروع شد، خاتمه می دهد.

نخست وزیر مخلوع سریلانکا سوگند یاد کرد

به گزارش خبرنگاران، بازگشت ویکرمسینگه مایه سرافکندگی برای مایتریپالا سیریسنا، رئیس جمهوری سریلانکا است که ماهیندا راجاپاکسه، رئیس جمهوری سابق را به دنبال اختلافات بر سر سیاستگذاری و سایر مسائل جایگزین او کرد. در همین حال، راجاپاکسه روز شنبه نتوانست اکثریت پارلمانی را به دست آورد و استعفا کرد چون سقوط دولت دور از انتظار نبود.

راجیتا سناراتنه، سخنگوی کابینه دولت سابق ویکرمسینگه گفت: او امروز مقابل رئیس جمهوری سوگند یاد کرد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، پارلمان این کشور جنوب آسیا پس از مخالفت رئیس جمهوری سریلانکا با اعطای رای عدم اعتماد به راجاپاکسه و وزرای او، به بودجه آنها رای نداد و تاکید نمود روند صحیح طی نشده است. پارلمان اکنون رای اعتماد به ویکرمسینگه داده است و صندلی او را به عنوان نخست وزیر حفظ نموده تا بحران قانون اساسی پیش نیاید.

دیوان عالی سریلانکا جمعه با درخواست راجاپاکسه برای لغو دستور یک دادگاه که مانع از ایفای نقش او و کابینه اش می شد، خودداری کرد. بسیاری از کشورهای خارجی دولت راجاپاکسه را به رسمیت نشناختند. سیریسنا در سال 2015 با وعده تثبیت دموکراسی و مقابله با فساد به مقام ریاست جمهوری رسید. با این حال، محبوبیت او با بحرانی که بسیاری معتقدند ناشی از اختلافات شخصی او با ویکرمسینگه بود، به شدت لطمه دیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 715

به "نخست وزیر مخلوع سریلانکا سوگند یاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر مخلوع سریلانکا سوگند یاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید