بحران در مجلس فیلیپین بر سر معین رئیس جدید

به گزارش دور زمین، یک فراکسیون عظیم از قانونگذاران مجلس فیلیپین امروز، دوشنبه رهبری جدید برای این مجلس انتخاب کردند اما رئیس فعلی رای گیری مربوط به آن را یک مضحکه توصیف کرد.

بحران در مجلس فیلیپین بر سر معین رئیس جدید

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این شرایط باعث بالا دریافت تقابل سیاسی شدید بین دو هم پیمان رودریگو دوترته، رئیس جمهوری فیلیپین شده است.

دوترته چند روز پیش هشدار داد در صورت تداوم اختلاف میان آلن پیتر کایتانو، رئیس فعلی مجلس نمایندگان این کشور و لورد آلن ولاسکو، رقیب وی و نماینده دیگر این مجلس و تهدید شدن فرایند تصویب بودجه سال آینده، در این مساله مداخله می نماید.

این بودجه به ارزش 4.5 تریلیون پزو (90 میلیارد دلار) برای یاری به تامین هزینه های پاسخ دهی دولت فیلیپین به همه گیری کروناویروس در این کشوری که بالاترین تعداد موارد تایید شده ابتلا در جنوب شرق آسیا را دارد، لازم است.

این مناقشه با این حال زمانی که حامیان ولاسکو روز دوشنبه به صورت حضوری و اینترنتی در یک باشگاه ورزشی در شهر کوئزون در حوزه منطقه پایتخت تجمع و صندلی کایتانو را خالی اعلام نموده و ولاسکو را به جای برگزیدند، وخیم تر شد.

کایتانو و هم پیمانهایش در یک کنفرانس خبری در محل مجلس نمایندگان گفتند که این رای گیری برای انتخاب ولاسکو ناقض قوانین از جمله قوانین مربوط به این مجلس 300 عضوی محسوب می گردد که تحت کنترل هم پیمانان دوترته است. آنها ولاسکو و حامیانش را به خاطر برگزاری این جلسه در یک باشگاه ورزشی در بیرون از کنگره مسخره نموده و گفتند، آنها از یک گرز تقلبی (سمبل اختیار مجلس نمایندگان) استفاده کردند.

کایتانو تاکید نمود: آنها دارند قانون اساسی را کنار می گذارند، آنها خواهان یک دولت انقلابی هستند. آنچه امروز رخ داد واقعا یک مضحکه است.

کمپ حامیان کایتانو مطرح نمود، از حمایت 205 قانونگذار برخوردار است و از ولاسکو خواست 186 نماینده ای که به ادعای اردوی حامیانش به او برای تصدی ریاست مجلس و همچنین به یک چند مقام جدید دیگر آن رای داده اند، شناسایی کند.

دوترته خواهان یک نشست ویژه مجلس نمایندگان از روز سه شنبه با هدف تسریع در تصویب بودجه فیلیپین شده اما هنوز معین نیست این اتفاق چطور قرار است با ادعای دو رقیب برای این پست رخ دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3290

به "بحران در مجلس فیلیپین بر سر معین رئیس جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بحران در مجلس فیلیپین بر سر معین رئیس جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید