تخت جمشید در صدر توجه گردشگران خارجی

به گزارش دور زمین، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: مجموعه جهانی تخت جمشید در میان آثار میراثی و جاذبه های گردشگری فارس، در صدر توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

تخت جمشید در صدر توجه گردشگران خارجی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، مصیب امیری گفت: طی هفت ماه گذشته بیش از 4 میلیون 240 هزار گردشگر داخلی و خارجی به فارس سفر و از اماکن تاریخی و فرهنگی این استان بازدید نموده اند.

او گفت: از تعداد کل گردشگران 4 میلیون و 2 هزار و 412 نفر گردشگر داخلی و 241 هزار و 185 گردشگر خارجی از جاذبه های تاریخی، فرهنگی استان فارس بازدید کردند.

امیری با اشاره به افزایش حدود 6 درصدی تعداد گردشگرانی که سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس بازدید نموده اند، گفت: در مهرماه بیشترین تعداد گردشگران خارجی از کشورهای فرانسه، آلمان و ایتالیا به استان فارس سفر نموده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خاطر نشان کرد: میراث جهانی تخت جمشید با 14 هزار و 195 نفر، نقش رستم با 11 هزار و 462 نفر و مجموعه جهانی پاسارگاد با 9 هزار و 440 نفر بیشترین آمار بازدید گردشگران خارجی را به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 186

به "تخت جمشید در صدر توجه گردشگران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخت جمشید در صدر توجه گردشگران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید