بهترین هتل های قلعه ای جهان؛ از اسکاتلند تا آفریقای جنوبی

به گزارش دور زمین، قلعه در تاریخ، داستان های بچگانه، ادبیات کلاسیک، سینما و ... صندلی خاصی دارد. بسیاری از وقایع تاریخی یا افسانه های محلی در قلعه ها به وقوع می پیوندند و افراد زیادی دوست دارند به دلایل مختلف ازجمله کنجکاوی، دلهره یا تجربه فانتزی، اقامت در قلعه را تجربه نمایند. اگر جزء این افراد هستید مطمئنا از اقامت در یک هتل قلعه ای لذت خواهید برد. برای آشنایی با 10 هتل قلعه ای برتر در جهان با خبرنگاران همراه شوید.

بهترین هتل های قلعه ای جهان؛ از اسکاتلند تا آفریقای جنوبی

در بین انواع سازه های باستانی، قلعه ها به دلیل ساختار مستحکم و مصالح باکیفیت، شانس بیشتری برای بقا دارند. تقریبا در همه کشورهای جهان چندین قلعه وجود دارد که برخی از آن ها باوجود قدمت زیاد هنوز کاملا سالم و پابرجا هستند. بسیاری از آن ها آثار باستانی محسوب می شوند و برخی هم با تغییر کاربری به هتل تبدیل شده اند. بارزترین هتل های قلعه ای جهان عبارت اند از:

1. هتل قلعه ای فانِب (Fonab)، پیتلاکری (Pitlochry)، اسکاتلند

این قلعه قرن نوزدهمی باوجوداینکه یکی از ساده ترین قلعه های جهان است ولی به عنوان یک هتل از نمای خارجی و دکوراسیون داخلی شکیلی بهره می برد. هتل قلعه ای فانب در ساحل دریاچه فاسکالی (Faskally) و در میان تپه هایی زیبا و رنگارنگ واقع شده است. مهمانان هتل می توانند از اقامت در اتاق های کلاسیک و اصیل قلعه که چشم انداز زیبایی به مناطق مرتفع پرث شایر (Perth shire) دارند لذت ببرند. این قلعه بیش از 100 سال قدمت دارد ولی با امکاناتی مثل تلویزیون هوشمند و سرویس خواب کتان مصری، اقامتگاه مدرن و راحتی به شمار می آید. به صرفه ترین موقع برای رزرو اتاق در این هتل قلعه ای، ماه نوامبر است (متوسط 378 دلار در هر شب، 2015).

2. هتل قلعه ای آف شوئنبرگ (Auf Schoenburg)، اوبروسل (Oberwesel)، آلمان

این قلعه در سال 1689 توسط سربازان فرانسوی ویران شد و تا مدت ها به شکل یک ساختمان ویرانه باقی ماند ولی بعد از 300 سال با همان شکوه اولیه بازسازی شد. آف شوئنبرگ در حال حاضر یک هتل قلعه ای 24 اتاقه راحت و لوکس است که مهمانان آن می توانند از اصالت تاریخی آن به همراه چشم انداز بی نظیر به جنگل های سرسبز و رود راین لذت ببرند. سوئیت های هتل دارای بالکن اختصاصی و شومینه هیزمی هستند. بهترین موقع برای رزرو اتاق در آف شوئنبرگ، ماه دسامبر است (متوسط 174 دلار در هر شب، 2015).

3. کاستلو دی سینیو (Castello di Sinio)، سینیو، ایتالیا

مسافرت به کشور زیبای ایتالیا با اقامت در یک قلعه به مراتب لذت بخش تر می گردد و کاستلو دی سینیو یکی از بهترین هتل های قلعه ای این کشور است. این قلعه که در مجاورت دو منطقه بسیار چشم نواز دارای باغ های وسیع انگور واقع شده است، در سال 1142 توسط مارچزی دل کارتوو ساخته شده است ولی هنوز هم اقامتگاه موردعلاقه گردشگرانی است که روز خود را با گشت وگذار در مناطق دیدنی اطراف گذرانده اند. کاستلو دی سینیو دارای یک رستوران فوق العاده باکیفیت، استخر شنا، 9 سوئیت و 5 اتاق با دیوارهای سنگی و کف پوش سفال است. به صرفه ترین موقع برای رزرو اتاق در کاستلو دی سینیو، ماه دسامبر است (متوسط 260 دلار در هر شب، 2015).

4. کاستلو دی پترویا (Castello di Petroia)، گوبیو (Gubbio)، ایتالیا

هتل قلعه ای کاستلو دی پترویا در 4 ساعتی جنوب سینیو، به عنوان محل تولد دوک اوربینو (یکی از پیشگامان رنسانس در ایتالیا) شهرت زیادی دارد و به همین دلیل تا حد ممکن دست نخورده و بدون تغییر باقی مانده است. هنوز اتاق ها مبلمان و نقاشی های قرن هجدهمی خود را حفظ نموده اند و حتی روشنایی رستوران با شمعدان های بزرگ تأمین می گردد تا مهمانان بتوانند زندگی شاعرانه اشراف ناحیه اومبریا (Umbria) معروف به قلب سبز ایتالیا را تجربه نمایند. بهترین موقع برای رزرو اتاق در کاستلو دی پترویا، ماه نوامبر است (متوسط 153 دلار در هر شب، 2015).

5. کاستلو دی مونترونه (Castello di Monterone)، پروجا (Perugia)، ایتالیا

کاستلو دی مونترونه در قرن سیزدهم یکی از پایگاه های مهم نظامی ایتالیا بود ولی اکنون به یک هتل قلعه ای لوکس 18 اتاقه تبدیل شده است که در گوشه و کنار آن می توان آثاری از قرون وسطا دید؛ ازجمله تختخواب های دست ساز اختصاصی از چوب و فلز و حتی یک چاه آب با ظاهری باستانی. جالب ترین بخش این هتل، اتاق اژدها است که تا سال 2005 مخفی بود و کسی از وجود آن خبر نداشت. به صرفه ترین موقع برای رزرو اتاق در کاستلو دی مونترونه، ماه نوامبر است (متوسط 135 دلار در هر شب، 2015).

6. هتل قلعه ای راوتن (Rowton)، شروپ شایر (Shropshire)، انگلستان

این قلعه 800 ساله که محل مناسبی برای تجربه کردن زندگی اشرافی پرطمطراق انگلیسی است، در منطقه ای ییلاقی واقع شده و حدود 7 هکتار وسعت دارد. هتل قلعه ای راوتن 19 اتاق بسیار مجلل دارد که در هرکدام دکوراسیونی منحصربه فرد دیده می گردد و حتی چند اتاق دارای تختخواب های کلاسیک ستون دار هستند. از دیگر جذابیت های هتل قلعه ای راوتن می توان به باغ های محصور و استخر مخفی آن اشاره نمود. بهترین موقع برای اقامت در هتل قلعه ای راوتن، ماه های نوامبر و دسامبر است. (متوسط 124 دلار در هر شب، 2015).

7. قلعه شهر کلارنس (Clarens)، آفریقای جنوبی

باوجوداینکه این هتل به عنوان یک قلعه تاریخی زیاد شناخته شده نیست، ولی اقامت در آن تجربه ای مشابه داستان های بچگانه خواهد بود. این هتل که با نام برج راپونزل (شخصیتی افسانه ای با سرگذشتی مشابه رودابه در شاهنامه) نیز شناخته می گردد، از چشم انداز بی نظیری به مناطق اطراف برخوردار است. قلعه شهر کلارنس تنها دو اتاق، یک سالن بزرگ در طبقه همکف، یک آشپزخانه و بالکنی وسیع برای تماشای غروب خورشید دارد ولی اقامت در آن مطمئنا باعث پشیمانی نخواهد شد. بهترین موقع برای اقامت در قلعه شهر کلارنس، ماه نوامبر است. (متوسط 155 دلار در هر شب، 2015).

8. هتل، فروشگاه و چشمه آبگرم شاتو هرالک (Chateau Heralec)، هرالک، جمهوری چک

اگر چشمه آبگرم و محصولات درجه یک بوردو انگیزه کافی برای اقامت در این هتل ایجاد ننمایند، شاید ترکیب جالب دکوراسیون مدرن و یک قلعه قرن سیزدهمی برایتان جذاب باشد. صرف غذا در رستوران این هتل قلعه ای، سفری به گذشته است چراکه همه غذاهای آن شاهکارهای آشپزی قرن سیزدهم هستند. به صرفه ترین موقع برای رزرو اتاق در این هتل، ماه دسامبر است (متوسط 219 دلار در هر شب، 2015).

9. هتل قلعه ای اشفورد (Ashford)، کانگ (Cong)، ایرلند

هتل اشفورد در یک قلعه قرن سیزدهمی بسیار چشم نواز و زیبا با 142 هکتار وسعت واقع شده است و فقط بازدید از آن تجربه ای خیال انگیز است. اقامت در یکی از 82 اتاق هتل با دکوراسیون عتیقه و اصیل و یا فعالیت های مثل شکار با شاهین مطمئنا به یکی از بهترین خاطره های عمر تبدیل می گردد. بر اساس آداب ورسوم اشرافی، چای عصرانه این هتل از سال 1868 در یک سالن مجلل مشرف به دریاچه کوریب (Corrib) سرو می گردد. به صرفه ترین موقع برای رزرو اتاق در هتل قلعه ای اشفورد، ماه نوامبر است (متوسط 270 دلار در هر شب، 2015).

10. هتل قلعه ای داروو (Durrow)، شهرستان لاویس (Laois)، ایرلند

قلعه زیبای داروو یکی از آثار تاریخی ارزشمند و نسبت به زمان خود، مدرن قرن هجدهم است که بسیاری از ویژگی های منحصربه فرد آن هنوز دست نخورده مانده و یا با حفظ جزییات کامل بازسازی شده اند. هرکدام از اتاق ها دکوراسیونی خاص خود دارد و فضای اطراف هتل مملو از گنجینه های پنهان ازجمله باغ های مخفی چشم نواز است. بهترین موقع برای رزرو اتاق در هتل داروو، ماه های نوامبر و دسامبر است. (متوسط 195 دلار در هر شب، 20 15). منبع: Today Moneyمنبع: کجارو
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2130

به "بهترین هتل های قلعه ای جهان؛ از اسکاتلند تا آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین هتل های قلعه ای جهان؛ از اسکاتلند تا آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید