ورسای، بزرگترین کاخ سلطنتی جهان

به گزارش دور زمین، معرفی کاخ ورسای در فرانسه

فرانسه و پاریس از آن مقاصد جذابی است که سفر به آن در فکر بسیاری از ما نقش بسته است. قدم زدن در خیابان شانزلیزه، عبور از زیر ایفل و تماشای موزه لوور تنها بخشی از فعالیت های پاریس گردی است. اگر تصمیم سفر به پاریس را دارید باید بگوئیم چه انتخاب دل انگیزی، پاریس عروس شهرهای جهانست و حالا که می خواهید به تماشای این عروس دیدنی بروید در فهرست بازدیدهایتان تماشای کاخ ورسای را نیز اضافه کنید. نام ورسای به چندین کاخ کنار هم در منطقه ای به همین نام در نزدیکی پاریس گفته می گردد. این کاخ عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی در جهان را به خود اختصاص داده است، البته که زیبایی و شکوهی که در این کاخ دیده می گردد سرنوشت دیگری جز این عنوان را رقم نمی زده است. کاخ ورسای همان کاخ معروفی است که معاهده ورسای در آن امضا شده است، با این معاهده جنگ جهانی اول انتها یافت. با خبرنگاران همراه باشید تا از این کاخ دیدنی که یکی از آثار جهانی منتخب یونسکو است، بیشتر بدانیم.

ورسای، بزرگترین کاخ سلطنتی جهان

قدمت منطقه ورسای به هزار سال پیش باز می شود، از دهکده ورسای برای شکارگاه استفاده می شده است تا زمانی که لویی سیزدهم در زمان پادشاهی خود بنایی را در این منطقه ساخت. بعد از او لویی چهاردم، در پی ساخت بنایی با شکوه برای دوری از شهر و جمع کردن ارکان سلطنتی دستور ساخت کاخی به نام ورسای را در این منطقه داد. تا قبل از ورسای، کاخ لوور اقامتگاه سلطنتی فرانسوی ها بود، اما لویی چهاردم سرنوشت ورسای را تغییر داد. کاخ ها از سال های دور محل زندگی پادشاهان و خانواده های سلطنتی بوده اند، کاخ ورسای نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. این کاخ از سال 1682 تا 1789 محل اقامت پادشاهان فرانسه بود. در آن موقع خانواده سلطنتی به اجبار کسانی که انقلاب کردند به این کاخ آمدند.

کاخ ورسای شامل قسمت های مختلفی است.

عمارت شاه

در این بخش از کاخ شما طراحی های ظریف ایتالیایی را روی تالارها و دیوارها می بینید. این عمارت دارای هفت سالن است که طرح های آنها از منظومه های آسمانی و الهه های رومی تاثیر گرفته اند.

عمارت ملکه

این قسمت از کاخ با گذر زمان شاهد زندگی 3 ملکه فرانسوی بوده است، نکته جالب درباره این بخش تقارن آن با عمارت شاه بوده است. هر دوی این عمارت ها دارای 7 سالن بوده اند. جزئیات این عمارت ها برای ساعت ها فکر شما را درگیر می نمایند، همه چیز با گذر زمان اصالت خود را حفظ نموده اند.

کاخ های جانبی

در مجموعه ورسای کاخ های دیگری نیز وجود دارند که گراند تریانون و پتیت تریانون از معروفترین آنها هستند.

باغ های کاخ

یکی از زیباترین باغ ها و فضاهای سبز جهان را می توانید در قسمت جنوبی کاخ ورسای ببینید. پیشنهاد می کنیم اگر به تماشای این مجموعه رفتید ساعاتی را در فضای سبز اینجا قدم بزنید و از مجسمه های مرمری زیبا، فواره های دیدنی و حوض های تماشایی عکاسی کنید.

کار هیجان انگیز دیگری که می توانید در اینجا انجام دهید اجاره کردن لباس های سلطنتی، پوشیدن آنها و عکاسی در این کاخ است، با این تجربه می توانید برای چند لحظه هم که شده با افراد سلطنتی که چند صد سال پیش در اینجا زندگی می کردند همزاد پنداری کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 خرداد 1401 بروزرسانی: 1 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5649

به "ورسای، بزرگترین کاخ سلطنتی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورسای، بزرگترین کاخ سلطنتی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید