تلویزیون دولتی روسیه ترامپ را عامل این کشور خواند

به گزارش دور زمین، تلویزیون دولتی روسیه در گزارشی درباره سفر اخیر وزیر امور خارجه این کشور به آمریکا، دونالد ترامپ را به عنوان عامل مسکو معرفی کرد.

تلویزیون دولتی روسیه ترامپ را عامل این کشور خواند

به گزارش خبرنگاران، این در حالی است که در یک برنامه دیگر تلویزیون دولتی روسیه، مجری برنامه به شوخی توصیه کرد کرملین شروع به آماده کردن یک خانه امن برای پناه دادن به ترامپ کند.

چند روز پیش سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با سفر به آمریکا به کاخ سفید رفته و با دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل انگلیس، یک روز بعد از دیدار لاوروف و ترامپ که پشت درهای بسته برگزار شد، کانال یک تلویزیون دولتی روسیه برنامه ای را با عنوان ارباب عروسکهای خیمه شب بازی و فرد عامل - چطور دیدار لاوروف با ترامپ را درک کنیم پخش کرد.

در یک برنامه مشهور دیگر تلویزیون روسیه در روز یکشنبه به نام عصر یکشنبه با ولادیمیر سولوویف درباره ترامپ و امکان پیروز شدن دموکراتها در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا و سرد شدن مجدد روابط دو کشور در نتیجه آن صحبت شد.

در یک مقطع مجری این برنامه به شوخی گفت: آیا در آن صورت ما باید یک آپارتمان در منطقه روستوف برای ترامپ آماده کنیم؟ این صحبت او در واقع اشاره به ماجرای ویکتور یانوکوویچ، رهبر مخلوع سابق اوکراین دارد که بعد از سرنگونی دولتش در اعتراضات این کشور، بر اساس گزارش ها در روستوف روسیه مخفی شده است.

تلویزیون دولتی روسیه در طی ریاست جمهوری دونالد ترامپ همانطور که این رئیس جمهور آمریکا گاهی در جهت بهبود روابط با روسیه و گاهی در جهت فاصله دریافت از این کشور عمل کرده، در مواقعی از ترامپ حمایت و در مواقعی نیز به او تاخته است.

این مورد جدید حمایت تلویزیون دولتی روسیه از ترامپ بعد از آن مطرح می شود که جمهوریخواهان آمریکا این تئوری را مطرح کرده اند که نه روسیه بلکه اوکراین در هک سرورهای کامپیوتری متعلق به حزب دموکرات در سال 2016 دست داشته است.

بر اساس یک بیانیه کاخ سفید، موضوع مداخله انتخاباتی محور مذاکرات چند روز پیش لاوروف و ترامپ بوده است.

کاخ سفید بیان نمود: ترامپ در این دیدار نسبت به هر گونه تلاش روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داده و از روسیه خواسته نزاعش با اوکراین را حل نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2277

به "تلویزیون دولتی روسیه ترامپ را عامل این کشور خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون دولتی روسیه ترامپ را عامل این کشور خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید