آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 15 میلیون نفر نزدیک شد

به گزارش دور زمین، با ادامه همه گیری ویروس کرونا شمار مبتلایان آن حالا به مرز 15 میلیون نفر نزدیک شده است.

آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 15 میلیون نفر نزدیک شد

به گزارش خبرنگاران، تا به این لحظه کشورهای آمریکا، برزیل، هند، روسیه، آفریقای جنوبی و پرو به ترتیب رتبه های اول تا ششم جدول دنیا را به لحاظ تعداد ابتلا و مرگ و میر به خود اختصاص داده اند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهده می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می گردد.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می نماید.

آمریکا

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد پس از گذشت تقریباً سه ماه شرکت در نشست های خبری کاخ سفید درباره بحران کرونا را از سر گیرد. به گفته سخنگوی کاخ سفید رئیس جمهور آمریکا از سه شنبه 31 تیر دوباره در این نشست ها شرکت می نماید تا شهروندان آمریکا را از اوضاع آگاه کند.

رئیس جمهور آمریکا یک روز پیشتر در خصوص حضور خود در نشست های خبری درباره کرونا گفته بود که این نشست های توجیهی بسیار پیروز بودند و شمار بی سابقه ای از شهروندان آمریکا نشست های او را در تلویزیون دنبال می کردند.رسانه های منتقد ترامپ، مانند روزنامه های واشنگتن پست و نیویورک تایمز او را متهم می کردند که در این نشست های خبری برای خود تبلیغ می نماید. انتقادهای فروانی نیز متوجه مدیریت ترامپ در بحران کرونا بود.

حال با افزایش شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در آمریکا و کاهش محبوبیت ترامپ در نظرسنجی ها، او تصمیم گرفته دوباره در نشست های خبری کرونا شرکت کند و برخلاف گذشته، در شرایط خاصی از ماسک استفاده کند. ترامپ با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشته: ما در کوشش خود برای مقابله با ویروس نامرئی چینی متحد هستیم و بسیاری می گویند استفاده از ماسک اقدامی میهن پرستانه است، اگر نمی توانید فاصله اجتماعی را حفظ کنید. هیچکس وطن پرست تر از من نیست، رئیس جمهور مورد علاقه شما! و همراه این متن عکسی از خود با ماسکی بر صورت منتشر کرد که روی آن مهر ریاست جمهوری دیده می گردد.

ادعای ترامپ در حالی مطرح می گردد که ویدئوهای منتشرشده رئیس جمهور آمریکا را در حال صحبت در جمع هوادارانش در هتل بین المللی ترامپ، بدون ماسک نشان می دهند.

وبسایت هیل نوشته که افراد حاضر در اطراف ترامپ هم ماسک نپوشیده اند. کاخ سفید در بیانیه ای گفته افرادی که در این مراسم حضور داشته اند همه آزمایش کرونا داده اند.

ترامپ که از زمان شیوع ویروس کرونا تا به امروز در مناسبت های مختلف آن را کم اهمیت جلوه داده بود و درخواست های کارشناسان بهداشت و درمان برای استفاده از ماسک در مکان های عمومی را ناچیز شمرده بود روز دوشنبه با تغییر موضع از مردم آمریکا خواست تا در مکان های عمومی از ماسک صورت استفاده نمایند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در خبری دیگر وزارت دادگستری آمریکا روز سه شنبه دادخواستی علیه دو هکر چینی صادر کرد که در آن هکرهای چینی را به سرقت اسرار تجاری شرکت ها مختلف در سراسر دنیا به ارزش میلیون ها دلار نموده است.

وزارت دادگستری آمریکا مدعی شد که این دو هکر چینی در چند ماه اخیر شبکه های رایانه ای شرکت هایی را که در حال تحقیق روی واکسن کرونا بوده اند، زیر نظر داشته و با استفاده از آسیب پذیری این شبکه ها اقدام به سرقت این تحقیقات نموده اند.

نهاد قضایی آمریکا همچنین ادعا کرد که این هکرها اطلاعاتی را سرقت نموده اند که می دانسته اند دولت چین به دنبال دسترسی به آن ها است.

واشنگتن در ماه های اخیر همزمان با جنگ تجاری با پکن، بارها چین را متهم به سرقت اسرار تجاری شرکت های آمریکایی نموده است.

آمریکا روز گذشته 62,879 مورد ابتلای تازه و 545 مورد فوت را ثبت نموده است. در آخرین آمار نیز با ثبت 26,915 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 3,988,344 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 543 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به144,377 تن می رسد.

برزیل

ویروس کرونا در برزیل همچنان جان هزاران نفر را می گیرد. 10 استان از 27 استان برزیل در شرایط بسیار حاد شیوع کرونا قرار دارند و همچنان برای درمان بیماران کرونایی با مسائل کمبود تخت و دستگاه تنفسی روبرو هستند.اما پس از 4 ماه تعطیلی تمام مسابقات فوتبال در برزیل،این مسابقات در ایالت سائوپائولو از این هفته با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

از سویی مقامات برزیل از شروع تست واکسن کرونا ساخته شده در چین اطلاع دادند.به گزارش مدیکال اکسپرس، مقامات برزیل خاطرنشان کردند: تست آزمایشگاهی واکسن کروناویروس ساخته شده در چین شروع خواهد شد و در مرحله نخست این واکسن روی 900 داوطلب آزمایش میگردد.

واکسن کروناویروس فراوری شده در یک شرکت داروسازی خصوصی در چین سومین واکسن در دنیا است که وارد فاز سه آزمایشگاهی یا تست گسترده روی انسان شده است. این مرحله آخرین گام پیش از تایید قانونی است.تست این واکسن روی پزشکان و کادر درمان داوطلب در شش ایالت برزیل انجام میگردد.

با ثبت 7,408 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به2,129,053 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 242 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 80,493 تن می رسد.

هند

براساس آخرین آمار طی شبانه روز گذشته با شناسایی37,234 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شمار مبتلایان در این کشور به1,192,151 نفر افزایش یافته است. همچنین با فوت 670بیمار دیگر طی 24 ساعت گذشته، تعداد قربانیان کووید-19 در هند به 28,769 تن رسید. از سوی دیگر تا به امروز 752,312 بیمار کرونایی بهبود یافته اند. بر اساس آخرین داده ها هند از لحاظ شمار مبتلایان به ویروس کرونا در صندلی سوم دنیا واقع شده است.

دولت هند در کوشش برای کنترل همه گیری ویروس کرونا و جلوگیری از گسترش آن در این کشور نرم افزاری طراحی و اجرا نموده که تماس افراد را رهگیری می نماید. با یاری این نرم افزار که روی تلفن همراه نصب می گردد می توان مشخص کرد آیا فرد در 14 روز گذشته با ناقل کرونا تماس داشته است یا خیر. بر پایه داده های موجود در نرم افزار می توان آلوده شدن به ویروس کرونا را احتمال سنجی کرد. گفته شده تا به امروز نزدیک به 150 میلیون نفر در هند این نرم افزار را ذخیره سازی و اجرا نموده اند.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، روسلان تسالیکوف معاون اول وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد که واکسن روسی علیه عفونت ویروس کرونا که در توسط متخصصین نظامی وزارت دفاع و دانشمندان مرکز تحقیقات ملی گامالی فراوری شده، آماده استفاده است.

این مقام نظامی در مصاحبه ای با اعلام این مطلب، ادامه داد: ارزیابی های نهایی به روی نتایج آزمایشات بالینی توسط متخصصان و دانشمندان مرکز تحقیقات ملی اجرا شده است. تمامی داوطلبان شرکت نماینده در این آزمایش در زمان ترخیص از بیمارستان، بدون استثنا در برابر ویروس کرونا مصونیت پیدا نموده و شرایط جسمانی همه آنها عادی و خوب است. و اکنون دیگر می توان خاطرنشان کرد که نخستین واکسن میهنی علیه عفونت ویروس کرونا جدید آماده شده است.

پیش از این، در اواسط ماه جولای دفتر مطبوعاتی وزارت صنعت و تجارت فدراسیون روسیه اطلاع داده بود که اسناد مربوط به ثبت رسمی واکسن کرونا به وزارت بهداشت ارسال شده است.

در خبر دیگری گزارش شده است، النا اسمالیارچوک، رئیس مرکز مطالعات بالینی به روی داروها در دانشگاه سیچنوفسکی مسکو نیز اعلام نموده است که تمامی شرکت نمایندگان در آزمایش دریافت واکسن فراوری شده در این دانشگاه، در برابر ویروس کرونا مصونیت کامل به دست آورده اند.

به گفته وی، بر اساس مشاهدات، واکنش سیستم ایمنی بدن طی چند روز خود را نشان می دهد و حداکثر محافظت در برابر این عفونت،بعد از سه هفته حاصل می گردد. مدت زمان حفظ ایمنی بدن در مرحله بعدی آزمایشات بالینی مشخص خواهد شد که در صورت موثر بودن واکسن امکان پذیر است.

رئیس مرکز مطالعات بالینی داروهای دانشگاه سیچنوفسکی افزود: اگر واکسن اثربخشی خود را اثبات کند، ثبت خواهد شد. سپس مطالعات گسترده در مقیاس بزرگتری شروع خواهد شد و تعداد زیادی از افراد داوطلب می توانند در آن شرکت نمایند.

با ثبت 5,842 مورد ابتلای دیگر به بیماری کووید ـ 19 شمار کلی مبتلایان به آن به 783,328 تن رسیده است. در شبانه روز گذشته نیز 153 تن جان خود را از دست دادند که با این حساب تعداد کلی تلفات به 12,580 تن می رسد.

مکزیک

به گزارش آناتولی، وزارت بهداشت مکزیک نیز از افزایش 301 مورد جدید مرگ و میر ناشی از کووید-19 در طول یک روز گذشته اطلاع داد. مجموع کل قربانیان کرونا در این کشور به 39 هزار و 485 نفر رسیده است.همچنین با ابتلای 5 هزار و 172 تن دیگر، مجموع کل مبتلایان به کرونا در مکزیک به 349 هزار و 346 نفر افزایش یافته است.

تا به امروز 222 هزار و 68 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز در این کشور بهبود یافته اند.اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک روز 28 فوریه و اولین مورد فوتی نیز 19 مارس به ثبت رسید.

عربستان سعودی

به گزارش آرتی عربی، وزارت بهداشت عربستان سعودی امروز (سه شنبه) 2 هزار و 476 مورد جدید در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند.این وزارتخانه افزود: با ثبت موارد جدید، تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا به 255 هزار و 825 مورد افزایش یافت.وزارت بهداشت عربستان همچنین از بهبود یافتن 4 هزار نفر از بیماری کووید-19 و افزایش شمار بهبود یافتگان به 207 هزار و 259 مورد اطلاع داد.

آمار قربانیان کرونا در شبانه روز گذشته در عربستان 34 مورد بوده است و به گفته وزارت بهداشت این کشور تا به امروز 2 هراز و 557 بیمار جان خود را از دست داده اند.این وزارتخانه خاطرنشان کرد که هم اکنون 46 هزار و 9 بیمار بستری شده وجود دارد و نسبت بهبود بیماران به 81 درصد رسیده و نسبت قربانیان 1 درصد باقی مانده است

عراق

به گزارش بغداد الیوم، وزارت بهداشت و محیط زیست عراق بعد از ظهر امروز (سه شنبه) با صدور بیانیه ای خاطرنشان کرد که طی 24 ساعت گذشته 16 هزار و 280 آزمایش دیگر در رابطه با نسل جدید ویروس کرونا (کووید-19) در آزمایشگاه های مختلف اجرا شده و در نتیجه آن نیز، مجموع نمونه های آزمایش شده در سراسر این کشور از شروع شیوع ویروس تا به امروز به 825 هزار و 802 مورد افزایش یافته است.

بنا بر آن چه در بیانیه وزارت بهداشت عراق آمده، نتایج آزمایش های اجرا شده در 24 ساعت گذشته حاکی از آن است که دو هزار و 466 نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شدند تا مجموع افراد مبتلا در این کشور به 97 هزار و 159 تن افزایش یابد.

این وزارتخانه در بیانیه خود همچنین تاکید نموده که ظرف 24 ساعت گذشته 81 تن دیگر از مبتلایان به نسل جدید ویروس کرونا در عراق جان خود را از دست دادند و در نتیجه آن نیز، آمار کلی مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس در این کشور به سه هزار و 950 نفر رسیده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق، در 24 ساعت گذشته همچنین دو هزار و 114 فرد مبتلا به ویروس کرونا بهبود پیدا کردند تا شمار افراد بهبودیافته در این کشور به 64 هزار و 950 نفر یعنی 66.8 درصد مجموع مبتلایان افزایش یابد در حالی که در حال حاضر 28 هزار و 259 مبتلای دیگر بستری هستند و 428 تن از آنها نیز در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

ایران

در ایران سخنگوی وزارت بهداشت در تشریح آخرین آمارها گفت: از دیروز تا امروز 31 تیر 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 625 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 977 نفر از آنها بستری شدند.

وی در ادامه با اشاره به این که مجموع بیماران کووید19 در کشور به 278 هزار و 827 نفر رسیده است گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 229 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 14 هزار و 634 نفر رسید.

لاری با بیان این که خوشبختانه تا کنون 242 هزار و 351 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، گفت: 3589 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: تا کنون دو میلیون و 201 هزار و 958 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

لاری با بیان این که استانهای مازندران، فارس، آذربایجان های شرقی و غربی، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، لرستان، گلستان، کرمان، زنجان و ایلام در شرایط قرمز قرار دارند، افزود: همچنین استانهای تهران، اصفهان، بوشهر، هرمزگان، قزوین، مرکزی، خراسان شمالی، همدان، خراسان جنوبی، سمنان، سیستان و بلوچستان، اردبیل و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

نگرانی دانشمندان انگلیسی از اقدام احتمالی و خطرناک ترامپ/بولسونارو: قرنطینه اقتصاد را خفه می نماید

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3131

به "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 15 میلیون نفر نزدیک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار جهانی کرونا؛ شمار مبتلایان به 15 میلیون نفر نزدیک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید