ائتلاف نوری المالکی: هدف آمریکا بازگرداندن عراق به بند هفتم سازمان ملل است

به گزارش دور زمین، ائتلاف وابسته به نخست وزیر پیشین عراق خاطرنشان کرد که آمریکا برای بازگرداندن عراق به ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل کوشش می نماید.

ائتلاف نوری المالکی: هدف آمریکا بازگرداندن عراق به بند هفتم سازمان ملل است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علی البعیجی نماینده مجلس عراق از ائتلاف دولة القانون امروز پنجشنبه گفت که هدف آمریکا در حال حاضر، بازگرداندن عراق به ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل است چرا که بخوبی شکست طرح های قبلی خود را درک نموده است.

وی اضافه نمود: لذا همه گروه های سیاسی ملی بایستی در یک سنگر واحد برای شکست دادن این طرح خطرناک آمریکایی قرار بگیرند.

طبق گزارش وبگاه عربی 21، البعیجی همچنین توضیح داد که الحشد الشعبی و دیگر گروه های مسلح عراق طرح آمریکایی داعش در این کشور را به شکست کشاندند و به همین دلیل آمریکا امروز به روش های مختلف برای اجرای توطئه خطرناک دیگر با هدف نابودی عراق کوشش می نماید.

او گفت که آمریکا شکست سختی در طرح های مخرب خود متحمل شده است و امروز با تمام توان برای نابودی عراق کوشش می نماید و برای این منظور به استفاده از همه روش ها متوسل می گردد چرا که شکوفایی عراق را نمی خواهد.

عراق در سال 2017 از ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل (برنامه نفت در برابر غذا) خارج شد.

در سال 1990 پس از تجاوز رژیم بعث عراق به رهبری صدام به کویت، شورای امنیت سازمان ملل عراق را تحریم کرد اما به دلیل جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی در این کشور، عراق ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل یعنی برنامه نفت در برابر غذا نهاده شد.

به موجب بند مذکور استفاده از زور علیه عراق به دلیل آنکه تهدیدی برای امنیت بین المللی است، مجاز شمرده می شد و علاوه بر آن مبالغ زیادی از دارایی های عراق در بانک های جهانی بلوکه شده بود. پس از سرنگونی رژیم صدام، فرایند خروج عراق از بند هفتم نیز شروع و در سال 2017 این کشور رسما از بند مذکور خارج و به صندلی طبیعی خود بازگشت.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2333

به "ائتلاف نوری المالکی: هدف آمریکا بازگرداندن عراق به بند هفتم سازمان ملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف نوری المالکی: هدف آمریکا بازگرداندن عراق به بند هفتم سازمان ملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید