تور ارزان یونان: تدابیر تازه یونان برای جذب گردشگران تابستانی

به گزارش دور زمین، مقامات دولتی در یونان اعلام کردند که بسیاری از محدودیت های کرونایی را قبل ازشروع فصل شلوغ گردشگری تابستان متوقف نموده اما در صورت لزوم در ماه سپتامبر از سر خواهند گرفت.

تور ارزان یونان: تدابیر تازه یونان برای جذب گردشگران تابستانی

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز طبق گفته مقامات بهداشت یونان از یکم مه تا 31 مه، توریستان و مردم محلی مجبور به ارائه کارت واکسیناسیون Covid-19 برای ورود به فضاهای بسته یا باز نیستند.

فصل توریستی تابستانی یونان از24 آوریل (ده روز دیگر)آغاز و مقامات انتظار دارند امسال توریستان زیادی وارد این کشور شوند و بتوانندطبق پیش بینی کارشناسان ،80 درصد عایدی سال 2019 را کسب نمایند. قبل ازشیوع کرونا یونان سالانه33 میلیون بازدیدنماینده داشت.

در ماه فوریه، اقتصاددانان پیش بینی کردند که به علت انعطاف پذیری بخش توریستی اقتصاد ملی یونان در امسال 4.5 تا 5 درصد رشد می نماید. در سال 2021، اقتصاد کشور به علت افزایش 76.6 درصدی صنعت توریسم در 9 ماهه اول سال ، 9.0 تا 9.5 درصد رشد یافت.

در حالی که یونان آماده است تا به توریستان آمریکایی خوشامد بگوید، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) هم چنان این مقصد توریستی محبوب را در بالاترین سطح احتیاطی(سطح 4) قرار داده اند .

یونان همچنان در صدر مقاصد محبوب توریستان

یونان یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی با بیش از شصت جزیره مسکونی ، مکانهای تاریخی چهار هزار ساله ، سواحل اهریمنی و رشته کوههای سر به فلک کشیده است.شرایط سفر به کشور یونان در کرونا برای علاقمندان این کشور اهمیت بالایی دارد. یونان را با استراحتگاه رویایی میکونوس Mykonos می شناسند. ماسه های سیاه ساحل سانتورینی همراه با غروب خورشید تصویر رویایی و چشمگیری را برای توریستان خلق می نماید.

از طرفی یونان را با اساطیر تاریخی اش نیز می شناسند. یونان جاذبه های توریستی بسیار متنوعی را در یونان برای کشف وجود دارد و با وجود هشدار کشورها به شهفرایندان خود برای سفر به این کشور و قرار دادن یونان در مقاصد پر خطر کرونا ، اما یونان به عنوان یک مقصد سفر مانند گذشته محبوبیت دارد.

واکنش یونان به هشدار کشورها به توریستان

پیش تر تئوخاریس، وزیر توریستی یونان در این خصوص گفته بود : ممکن است این هشدارها روی صنعت توریستی تاثیر بگذارد اما نمی توانیم به کشوری بگوییم که ما را در کدام دسته طبقه بندی نمایند و البته این تصمیم ها باید از روی داده های واقعی و نه ساختگی باشد.

دولت این کشور گفت: تمام کوشش خود را می نماید تا دوباره توریستی یونان رونق یابد.نتایج آنالیز نشان داد که در تابستان گذشته با وجود شیوع گسترده کرونای دلتا یونان نسبت به سایر مقاصد تعطیلات اروپایی، پروازهای بیشتری را در مقایسه با قبل از همه گیری انجام داد. تعداد پروازها در ماه جولای 130 درصد نسبت به مدت مشابه در سال 2020 افزایش یافت . در مجموع از ماه مه تا جولای 2.3 میلیون توریست از یونان بازدید کردند، در حالی که در سال 2020 تنها 660 هزار نفر توریست داشته است.

رئیس اتحادیه هتل های یونان همان زمان گفت: اگر دولت تدابیر فوری اتخاذ ننموده بود افزایش تعداد توریستان امکان پذیر نبود. البته نسبت به سال گذشته در جایگاه بسیار بهتری بسر می بریم اما باز هم از فرایند طبیعی توریستی دور هستیم.

آیا در دوران کرونا به یونان سفر نموده اید؟ مشتاق خواندن تجربیات شما در قسمت نظرات هستیم.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 6 خرداد 1401 بروزرسانی: 6 خرداد 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5744

به "تور ارزان یونان: تدابیر تازه یونان برای جذب گردشگران تابستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: تدابیر تازه یونان برای جذب گردشگران تابستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید