مواد غذایی مضر برای بیماران آرتریت روماتوئید

به گزارش دور زمین، بیماری آرتریت روماتوئید ، نوعی بیماری مفصلی است نظیر استئوارتریت که منجر به التهاب مفاصل می گردد. در واقع، لغت آرتریت از کلمه ای یونانی به معنی مفصل گرفته گردیده است. با گذشت زمان و بالا رفتن سن افراد احتمال بروز این بیماری افزایش پیدا می نماید.

مواد غذایی مضر برای بیماران آرتریت روماتوئید

ممکن است شنیده باشید که خوردن یک رژیم غذایی متعادل می تواند به کاهش و کنترل علائم آرتریت روماتوئید (RA) مانند درد مفاصل و تورم یاری کند. اما آیا می دانستید که غذاهایی وجود دارند که در صورت ابتلا به آرتریت روماتوئید باید از آن ها اجتناب کنید؟ در واقع این غذاها می توانند علائم بیماری را در شما تشدید نمایند.

5 ماده غذایی مضر برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید

مواد غذایی بسته بندی با چربی های اشباع گردیده و ترانس

با توجه به مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، التهابات ناشی از RA باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی می گردد. غذاهایی با چربی های اشباع گردیده مانند پنیر، گوشت قرمز و میان وعده های تولید گردیده مانند چیپس سیب زمینی می توانند کلسترول را افزایش دهند و خطر ابتلا به بیماری قلبی و سکته را افزایش دهند.

طبق آنالیز هایی که در Frontiers in Nutrition انجام گرفته است، این چربی های ناسالم با التهاب مفاصل ارتباط مستقیم دارند. چربی های ترانس موجود در غذاهای سرخ گردیده، مارگارین ها، غذاهای آماده، صبحانه های یخ زده، کراکرها، دونات ها و کوکی ها باعث ایجاد التهاب بدن می شوند. بنابراین افراد مبتلا به RA باید حدالامکان از مصرف این نوع چربی ها پرهیز نمایند.

علائم آلزایمر چیست؟

غذاهای فرآوری گردیده

به اصطلاح یک رژیم غذایی پاک مصرف غذاهای تولید گردیده که حاوی مواد افزودنی و مواد نگه دارنده هستند را محدود می نماید و از این طریق باعث کاهش التهاب بدن می گردد. بنابراین کسانی که مبتلا به آرتریت روماتوئید هستند باید غذاهای ارگانیک و محلی بخورند. اما مهم تر از غذای سالم برای این افراد، کاهش وزن است. کاهش وزن می تواند بار بر روی مفاصل و درد آن را کاهش دهد.

نمک و غذاهای غنی از سدیم

طبق مطالعه منتشر گردیده درباره روماتولوژی در سال 2014، التهاب مرتبط با RA می تواند قلب شما و هم چنین مفاصل شما را تحت تاثیر قرار دهد. سدیم با نگه داشتن مایع اضافی در بدن، باعث افزایش استرس در قلب شما می گردد که این امر فشار خون شما را افزایش می دهد. داروهای کورتیکواستروئید که بسیاری از مردم برای درمان RA مصرف می نمایند، می توانند از بدن در برابر مصرف سدیم محافظت نمایند. مقدار سدیم پیشنهادی که روزانه می توانید مصرف کنید، 1500 میلی گرم است.

روغن ذرت، سویا و سایر اسید های چرب ضروری

روغن های دارای اسیدهای چرب امگا 6، از جمله روغن های گیاهی، ممکن است التهاب مربوط به RA را افزایش دهند. مطالعه ای که در آوریل 2012 در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شد، نشان داد که کاهش مصرف امگا 6 به مقدار کمتر از 90 میلی گرم در روز می تواند به کاهش علائم التهابی مزمن یاری کند. البته نباید منابع اسیدهای چرب امگا 6 با غذاهای غنی از امگا 3 اشتباه گرفته گردد. برخی از روغن ها مانند روغن ذرت و روغن زیتون حاوی هر دو نوع اسید های چرب هستند. بنابراین پیشنهاد می دهیم با پزشک یا متخصص تغذیه خود درباره گنجاندن روغن ها در رژیم غذایی تان مشورت کنید.

غذاها و نوشیدنی های قندی

رژیم های غذایی با قند بالا ممکن است نقش مهمی در پیشرفت بیماری هایی مانند RA داشته باشند. به عنوان مثال، یک مطالعه منتشر گردیده در ژانویه 2014 در مجله آمریکایی تغذیه بالینی نشان می دهد، زنانی که روزانه بیش تر از یک مقدار نوشابه قندی نوشیدند، 63 درصد بیشتر نسبت به سایر افراد مبتلا به RA شدند. البته این نتیجه گیری بدون توجه به عوامل دیگر رژیم غذایی افراد صادق است.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 23 بهمن 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1000

به "مواد غذایی مضر برای بیماران آرتریت روماتوئید" امتیاز دهید

1 کاربر به "مواد غذایی مضر برای بیماران آرتریت روماتوئید" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد غذایی مضر برای بیماران آرتریت روماتوئید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید