کدام کشورها صدور پاسپورت کرونای اتحادیه اروپا را شروع نموده اند؟

به گزارش دور زمین، صدور پاسپورت کرونا یا بطور دقیق تر گواهینامه دیجیتال کووید در حاضر حال در هفت کشور اروپایی شروع شده است و شهروندان این کشورها می توانند به راحتی به سراسر اتحادیه اروپا سفر نمایند.

کدام کشورها صدور پاسپورت کرونای اتحادیه اروپا را شروع نموده اند؟

بنا بر اعلام کمیسیون اروپا، هفت کشور بلغارستان، جمهوری چک، دانمارک، آلمان، یونان، کرواسی و لهستان هم اکنون یه سیستم صدور این گواهینامه ها متصل شده و صدور اولین گواهینامه ها را شروع نموده اند.

سایر کشورهای عضو این اتحادیه نیز به تدریج به این سیستم خواهند پیوست.

این گواهینامه که هم بصورت دیجیتال و هم کاغذی در دسترس است، بطور رایگان در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

برنامه اتحادیه اروپا این است که یک سیستم واحد را برای تسهیل سفر ایمن در سراسر این اتحادیه آنهم به وسیله آنالیز شرایط سلامت شهروندان به اجرا بگذارد. در چهارچوب این برنامه، شهروندان در صورت داشتن یکی از سه شرط انجام واکسیناسیون، داشتن نتیجه منفی آزمایش کرونا یا اثبات بهبودی پس از ابتلا به این بیماری می توانند به دیگر کشورها سفر نمایند.

بنا بر گزارش کمیسیون اروپا بیش از 20 کشور در ماه گذشته این سیستم را که پس از حصول توافق میان مجلس اروپا و شورای تنظیم مقررات راه اندازی شده، با موفقیت آزمایش نموده اند.

آزمونی برای سنجش سطح همکاری ها

آلبرتو آلماننو، استاد حقوق اتحادیه اروپا در دانشکده مطالعات بازرگانی پاریس HEC به خبرنگاران می گوید: اجرای این سیستم، آزمونی برای سنجش سطح همکاری بین کشورهای عضو اتحادیه است. بویژه آنکه بسیاری از آنها سعی نموده بودند در دوران شیوع ویروس کرونا، برای قوانین داخلی خود در مقایسه با قوانین اتحادیه، وزن و اعتبار بیشتری قائل شوند.

او می افزاید: به یاد داشته باشیم که شرایط صدور به این گواهینامه ممکن است از یک کشور به کشور دیگر تغییر کند؛ بویژه آنکه هر کشوری بطور مستقل در این باره که چه کسی باید واکسینه گردد و چه کسی آزمایش کرونا بدهد تصمیم خواهد گرفت. هر کشوری هم این حق را برای خود قائل است که احتمالا چنین گواهینامه ای را رد کند. بنابراین عدم هماهنگی میان کشورها ممکن است باعث ایجاد سردرگمی و مسائل غیرقابل پیش بینی بسیاری گردد.

کمیسیون اروپا امیدوار است که 70 درصد از جمعیت 450 میلیون نفری این اتحادیه تا سرانجام ماه ژوئیه دست کم یک دوز واکسن کرونا دریافت نمایند.

اورسولا فون درلاین، رئیس کمیسیون روز چهارشنبه اظهار داشت از آنجا که تا کنون بیش از 250 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده، با ادامه این برنامه، اتحادیه اروپا به این هدف خود خواهد رسید.

مسافران کشورهای ثالث

بروکسل پیش از این اعلام نموده بود که همه مسافران کشورهای ثالث، چنانچه از واکسن های مورد تایید اتحادیه اروپا استفاده نموده و بطور کامل واکسینه شده باشند نیز می توانند بدون احتیاج به سپری کردن دورۀ قرنطینه به قاره اروپا سفر نمایند.

اتحادیه اروپا تا این مرحله استفاده از چهار واکسن آسترازنکا -آکسفورد، فایزر -بیون تک، مدرنا و جانسون اند جانسون را تایید نموده است.

تا کنون بیش از 38 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا دست کم یک دوز از واکسن های ضد کرونا را دریافت نموده اند. این میزان در ایالات متحده 50.3 درصد، در کانادا 57.7 درصد، در بریتانیا 58.1 درصد است.

منبع: یورونیوز
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4448

به "کدام کشورها صدور پاسپورت کرونای اتحادیه اروپا را شروع نموده اند؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "کدام کشورها صدور پاسپورت کرونای اتحادیه اروپا را شروع نموده اند؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام کشورها صدور پاسپورت کرونای اتحادیه اروپا را شروع نموده اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید