افغانستان مسابقه کاریکاتور پیامبر اسلام در هلند را محکوم کرد

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از آوا، وزارت امور خارجه افغانستان با انتشار بیانیه ای اعلام کردکه راه اندازی رقابت برای ساخت، نشر و پخش تصاویر موهن نسبت به حضرت محمد (ص) پیامبر محبوب و گرامی مسلمانان دنیا، نه تنها مایه تاثر عمیق دولت و ملت جمهوری اسلامی افغانستان گردیده، بلکه باعث برانگیخته شدن احساسات همه مسلمانان و آزادگان دنیا، گردیده است.

افغانستان مسابقه کاریکاتور پیامبر اسلام در هلند را محکوم کرد

در این بیانیه امده است که اهانت به تمام ادیان و ارزش های مقدس بشری امری است ناپسند؛ جمهوری اسلامی افغانستان این عمل شنیع، غیر انسانی و مغایر اصول و معیار های پذیرفته گردیده اخلاقی، حقوق بشری و آزادی بیان را شدیدا محکوم می نماید.

وزارت خارجه افغانستان تاکید نمود که از نهادهای مسئول در سازمان ملل و جامعه جهانی به صورت جدی در خواست می کنیم تا از ایجاد اقداماتی که باعث ایجاد نفرت و آشوب میان پیروان ادیان می گردد، جلو گیری به عمل آورند.

پیش از این نیز مجلس سنای پاکستان با انتشار بیانیه ای برگزاری مسابقه کاریکاتور در توهین به پیامبر اسلام را محکوم نموده و خواهان جلوگیری از افتتاح نمایشگاه آن در شروع سال نوی میلادی گردیده بود. همچنین عمران خان نخست وزیر جدید پاکستان وعده داده است که اهانت حزب راستگرای هلندی علیه پیامبر اسلام را در جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مطرح و محکوم خواهد نمود.

گفتنی است که گیرت ویلدرز رهبر حزب آزادی خواه هلند که جزء احزاب راست گرای افراطی است خبر داده که قرار است به زودی مسابقه کاریکاتوری با موضوع پیامبر اسلام (ص) برگزار گردد.

این حزب برای افرادی که بتوانند بهترین کاریکاتور را در توهین به پیامبر اسلام طراحی نمایند 10 هزار دلار جایزه معین نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 166

به "افغانستان مسابقه کاریکاتور پیامبر اسلام در هلند را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان مسابقه کاریکاتور پیامبر اسلام در هلند را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید