نتایج اجرای طرح خط لوله گاز جنوبی در باکو ارائه شد

به گزارش دور زمین، در باکو پس از پنجمین نشست وزرا در چارچوب نشست هیئت مشورتی خط لوله گاز جنوبی در روز 20 فوریه، یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک میان وزیر انرژی آذربایجان و کمیسر اتحادیه اروپا در بودجه و منابع انسانی برگزار گردید.

نتایج اجرای طرح خط لوله گاز جنوبی در باکو ارائه شد

به گزارش خبرنگار گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر آذربایجان خاطرنشان ساخت که در این سال 17 کشور در این نشست شرکت کردند.

شهبازوف به خبرنگار وستنیک قفقاز گزارش داد: مجارستان صربستان و سن مارینو برای اولین بار بود که حضور داشتند. این امر نشان می دهد که هر سال علاقه به این پروژه افزایش می یابد.

وزیر آذربایجان همچنین بیان کرد که تکمیل کار پروژه شاه دنیز-2، و گسترش خط لوله گاز قفقاز جنوبی و بخش خط لوله گاز Trans-Anatolian (TANAP، که گاز را به ترکیه عرضه می نماید، تمام شده است.

وی اضافه کرد: کار خط لوله Trans-Adriatic (TAP، که به منظور عرضه گاز آذربایجان به اروپا طراحی شده است، تا 85 درصد تکمیل شده است.

علاوه بر این، شهبازوف گفت که در این نشست برنامه های آینده و کار آینده کمیته مورد بحث نهاده شد و پس از جلسه یک بیانیه امضا شد.

گونتر اتینگر، کمیسر اتحادیه اروپا در امور بودجه و منابع انسانی، به نوبه خود اشاره نمود که آذربایجان شریک استراتژیک اروپا در تامین گاز است.

او شرح داد: منابع گاز بسیاری از کشورها در حال تمام شدن هستند. این مساله، برای مثال، در هلند اتفاق در حال رخ دادن است، بنابراین ما باید گاز بیشتری وارد کنیم.

کمیسر اروپایی خاطر نشان ساخت: شرکت SOCAR شریک استراتژیک اتحادیه اروپا است. امروز ما درباره آن مصاحبه کردیم که پس از اتمام کوریدور گاز جنوبی، همچنان همکاری خود را در زمینه های دیگر ادامه خواهیم داد. در ده سال آینده، ما قصد داریم تا واردات گاز را از این منطقه به 25 میلیارد متر مکعب افزایش دهیم.

اتینگر در خصوص امضای اعلامیه مشترک پنجمین نشست وزرا در چارچوب شورای مشورتی خط لوله گاز جنوبی، تأکید کرد که این امر گام مهمی در راستای متنوع سازی بیشتر منابع و مسیرهای انرژی به اروپا است. وی در سرانجام گفت: شرکا باید بهترین استفاده را از زیرساخت جدید نموده و چگونگی دو برابر شدن ظرفیت در اسرع وقت را آنالیز نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 خرداد 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1640

به "نتایج اجرای طرح خط لوله گاز جنوبی در باکو ارائه شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "نتایج اجرای طرح خط لوله گاز جنوبی در باکو ارائه شد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتایج اجرای طرح خط لوله گاز جنوبی در باکو ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید