محققان چینی داروی درمان کرونا را فراوری کردند

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از ای اف پی، محققان دانشگاه پکن دارویی را آزمایش نموده اند که نه تنها زمان بهبود از عفونت کووید 19 را کاهش می دهد، بلکه ایمنی کوتاه مدت در برابر این ویروس به وجود می آورد.

محققان چینی داروی درمان کرونا را فراوری کردند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

سانی شی مدیر مرکز نوآوری های پیشرفته برای ژنومیک این دانشگاه به خبرگزاری فرانسه می گوید: این دارو به طور موفقیت آمیز روی حیوانات آزمایش شده است. هنگامی که ما آنتی بادی های خنثی کننده را به موش های مبتلا به ویروس کرونا تزریق کردیم، پس از 5 روز بار ویروسی بدن آن 2500 واحد کاهش یافت. این بدان معنا است که داروی مذکور تاثیرگذار است.

این دارو از آنتی بادی های خنثی کننده ای ساخته شده که همکاران شی از خون 60 بیمار بهبود یافته کووید 19 ایزوله کردند. این آنتی بادی ها از طریق سیستم ایمنی بدن افراد برای جلوگیری از ابتلای سلول های بدن فراوری می گردد.

تحقیق این گروه از پژوهشگران روز یک شنبه در نشریه Cell منتشر شده و نشان می دهد با استفاده از آنتی بادی ها می توان درمانی بالقوه برای درمان عفونت کووید 19 و کوتاه تر کردن دوره بهبود از آن به وجود آورد.

شی در این باره می افزاید: تخصص ما ایمونولوژی با ویروس شناسی نیست بلکه ژنومیک های تک سلولی است. هنگامی که ما متوجه شدیم با یاری روش ژنومیک تک سلولی می توان یک آنتی بادی خنثی کننده کووید 19 یافت، بسیار شاد شدیم.

به گفته او این دارو در امسال و در زمان شیوع احتمالی و دوباره ویروس در زمستان آماده خواهد بود. شی در این باره گفت: ما مشغول برنامه ریزی برای آزمایش های بالینی هستیم. این آزمایش در استرالیا و چند کشور دیگر انجام می گردد زیرا تعداد مبتلایان کووید 19 در چین کاهش یافته است.

چین هم اکنون 5 واکسن بالقوه ویروس کرونا ساخته که در مرحله آزمایش بالینی هستند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2654

به "محققان چینی داروی درمان کرونا را فراوری کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان چینی داروی درمان کرونا را فراوری کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید