بازدید از 25 شهر بسیار خوش منظره اروپا

به گزارش دور زمین، اگرچه اروپا دومین قاره کوچک جهان محسوب می‌شود، هر ساله بیش از نیمی از گردشگران سراسر دنیا را میزبانی می‌کند. در واقع هفت تا ده کشور پر بازدید جهان در اروپا واقع شده‌اند. گنجینه‌های فرهنگی، تاریخچه غنی، ایمنی و سادگی دسترسی به تسهیلات شهری پاسخی روشن به چرایی محبوبیت این قاره شگفت انگیزند. در سفر با تور اروپا طیف وسیعی از جاذبه‌های شهری در مقابل دیدگانتان گسترده خواهد شد و سفری خاطره ‌انگیز را رقم خواهد زد. در این بخش با 25 شهر زیبا از این قاره آشنا خواهید شد.

بازدید از 25 شهر بسیار خوش منظره اروپا

بازدید از دوبلین (Dublin) همراه با تور اروپا

دوبلین، پایتخت جمهوری ایرلند، با توجه به جمعیت بسیار محدود این کشور که تنها چیزی در حدود دو میلیون نفر را شامل شده است، از مساحت بسیار زیادی برخوردار است. دوبلین با قدمتی هزار ساله، هم به عنوان شهری تاریخی و هم عنوان بندری پرهیاهو و مدرن مورد توجه گردشگران تور اروپا بوده است.

بازدید از والنسیا (Valencia) همراه با تور اروپا

یکی از بزرگترین ومهمترین شهرهای اسپانیا، والنسیا است. این شهر بر دریای مدیترانه واقع شده است و بعد از سال‌ها بازسازی و تغییرات، امروزه بواسطه Fallas Festival و مجموعه‌ای تحت عنوان شهر هنر و علم که در نوع خود شاهکاری در عرصه معماری محسوب می‌شود، در میان گردشگران تور اروپا محبوب شده است.

بازدید از سن سباستین (San Sebastian) همراه با تور اروپا

سن سباستین در بخش مستقل باسک (Basque، واقع در شمال اسپانیا) با فاصله از خلیج Biscay قرار گرفته است. این شهر ساحلی زیبا، بواسطه سواحل آرامش بخشش و غذاهای سنتی بسیار لذیذش در میان گردشگران تور اروپا شناس شده است.

بازدید از فیرا (Fira) همراه با تور اروپا

فیرا شهر مرکزی جزیره سانتورینی (Santorini، یونان)، حاصل تلفیق معماری ونیزی و سایکلادی است. این شهر که برفراز صخره‌ای در ارتفاع 400 متری از سطح دریا واقع شده است، آکنده از گذرگاه‌های سنگفرش شده و پرهیاهویی است که با فروشگاه‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها احاطه گردیده‌اند.

بازدید از آمستردام (Amsterdam) همراه با تور اروپا

یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا، آمستردام است که عمدتاً بواسطه حال و هوای پر شورش در میان گردشگران تور اروپا محبوب گردیده است. با این وجود جاذبه‌های آمستردام به عنوان پایتخت هلند تنها به همین محدود نمی‌شود. کانال‌های زیبا، بناهای تاریخی و موزه‌های جهانی از دیگر دیدنی‌های این شهر محسوب می‌شوند.

بازدید از پورتو (Porto) همراه با تور اروپا

پورتو، این شهر پرهیاهو در امتداد نواحی تپه‌ای مشرف به رودخانه Douro (واقع در شمال پرتغال) گسترش یافته است و بیشتر بواسطه معماری و جاذبه‌های طبیعی‌اش شناس شده است.

بازدید از برلین (Berlin) همراه با تور اروپا

برلین پایتخت آلمان است و به گونه‌ای جداناپذیر با پیشنه‌اش در طول جنگ جهانی دوم و تقسیم بندی‌های شرقی و غربی پیشینش بواسطه دیوار برلین در طول جنگ سرد پیوند خورده است. پس از تخریب این دیوار در سال 1989، امروزه آلمان شهری متحد و یکپارچه آکنده از جاذبه‌های گردشگری با مضمون‌های فرهنگی است. حیات شبانه آن نیز از دیگر دلایل محبوبیتش به شمار می‌روند.

بازدید از آتن (Athens) همراه با تور اروپا

این شهر که بیش از 3000 سال مسکون بوده است، به عنوان مهد تمدن‌ غربی و خواستگاه دموکراسی شناخته می‌شود. آتن بیشتر بواسطه بقایای باستان شناسانه و بناهای تاریخی‌اش که سازه‌های شاخصی چون آکروپلیس و آگورا باستانی را شامل می‌شود در میان گردشگران شناس شده است.

بازدید از گرانادا (Granada) همراه با تور اروپا

این شهر بر کوهپایه‌های Sierra Nevada، در جنوب اسپانیا واقع شده است و ترکیبی بی‌نظیر از سنن باستانی، زندگی شبانه پر شور و جاذبه‌های محسور کننده‌ای چون الحمرا را (که اوج هنر مورها را به نمایش گذارده است) شامل گشته است.

بازدید از زالتسبورگ (Salzburg) همراه با تور اروپا

این شهر مرکزی در اتریش، در مجاورت مرزهای آلمان واقع شده است. زالتسبورگ زادگاه موتزارت، آهنگساز مشهور بوده است. از میان تمامی آنچه که گردشگران تور اروپا را مجذوب این شهر ساخته است می‌توان به قلعه‌ای قرون وسطی‌ای که بر فراز تپه‌ای واقع شده است، مناظر شگفت انگیز شهر کهن Altstadt و چشم‌اندازهای خیره‌کننده کوه‌های آلپ اشاره کرد.

بازدید از وین (Vienna) همراه با تور اروپا

وین پایتخت اتریش و موسیقی جهان، بواسطه پیشینه‌ای غنی، آکنده از فرهنگ و اصالت شناس شده است. معماری‌های این شهر طیفی از کلیساهای سبک گوتیک تا مراکز هنر معاصر، از کاخ‌های سبک باروک تا موزه‌های هنر مدرن را شامل گشته است.

بازدید از ورونا (Verona) همراه با تور اروپا

ورونا که بیشتر بواسطه نمایشنامه رومئو و ژولیت، اثر شکسپیر شناس شده است، شهری خوش منظره آکنده از بقایای آثار رومی، کاخ‌های رنسانسی و سازه‌های قرون وسطی‌ایست. این شهر در شمال ایتالیا واقع شده است و به گردشگران تور اروپا امکان لذت بردن از تمامی جاذبه‌ها و زیبایی‌های شهری ایتالیایی و باستانی را بی‌آنکه نیاز به برخورد با خیل عظیم سایر گردشگران باشد به دست می‌دهد.

بازدید از مونیخ (Munich) همراه با تور اروپا

مونیخ یک مرکزعظیم بین‌المللی در زمینه تحقیق و فن‌آوری است. این شهر به عنوان مرکز ایالتی باواریا، پر رونق‌ترین شهر آلمان محسوب می‌شود و دانشگاه‌های تحقیقاتی، کمپانی‌های جهانی چون BMW و موزه‌های علمی بسیار پیشرفته و به روزی را شامل گردیده.

بازدید از لیسبون (Lisbon) همراه با تور اروپا

لیسبون در امتداد رودخانه Tagus، در نزدیکی اقیانوس اطلس واقع شده است. این شهر به عنوان پایتخت پرتغال در میان پیچ و تاب‌ شیب‌های هفت تپه گسترش یافته است و بواسطه اقلیم گرمش، کوچه‌های دلربایش، مغازه‌های زیبایش و محله‌های سراسر رنگش که از هر گوشه‌شان می‌توان طنین موسیقی سنتی پرتغالی را شنید یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تور اروپا به شمار می‌رود.

بازدید از لندن (London) همراه با تور اروپا

لندن، این شهر مسحور کننده، آکنده از تاریخ، موزه‌‌ها، گالری‌ها، پارک‌های سبز زیبا، فروشگاه‌های خیره‌کننده، رستوران‌های بی‌همتا، سالن‌های تئاتر پر هیاهو و البته حس اشرافیت است. به راستی که این شهر تمام آنچه را که شگفت انگیز خوانده می‌شود شامل گشته.

بازدید از مادرید (Madrid) همراه با تور اروپا

مادرید، پایتخت اسپانیا، بزرگترین شهر این کشور است و عمدتاً بواسطه مناظر شبانه پر زرق و برقش شناس شده است. این شهر دانشگاه‌های متعددی را شامل گشته و گروه‌ها قومیتی متنوعی را شکل داده است و همین امر آن را به پر تنوع‌ترین شهر جهانی اروپا بدل کرده است.

 بازدید از پراگ (Prague) همراه با تور اروپا

پراگ، این شهر جادویی آکنده از کلیساهایی تحسین برانگیز، معماری قرون وسطی‌ای، فرهنگی زایا، غذاهایی لذیذ و حال و هوایی پر شور است و همین امر آن را به یکی از پر بازدیدترین مقاصد شهری تور اروپا بدل کرده است. آنچه که نباید در سفر به این شهر زیبا از دست دهید، بازدید از قلعه پراگ است که به عنوان عظیم‌ترین قلعه باستانی جهان شناخته می شود. 

بازدید از بوداپست (Budapest) همراه با تور اروپا

بوداپست، پایتخت مجارستان، از دو شهر تشکیل شده است، بودا و پست. این دو شهر بواسطه رودخانه دانوب از یکدیگر جدا گشته‌اند و با این وجود در کنار هم کلان شهری عظیم و تحسین برانگیز را خلق کرده‌اند. این شهر که غالباً تحت عنوان پاریس شرق خوانده می‌شود، گنجینه‌ای از شاهکارهای معماری، پل‌های زیبا، چشمه‌های آب گرم مطبوع و غذاهایی لذیذ را شامل شده است.

بازدید از فلورانس (Florence) همراه با تور اروپا

فلورانس، شهر مرکزی ناحیه توسکانی است و غالباً بواسطه حجم عظیم گنجینه‌های معماری و هنری‌اش به عنوان موزه‌ای عظیم در فضای باز شناخته می‌شود. شاهکارهای هنری این شهر در سرتاسر آن پراکنده گشته‌اند که از میانشان می‌توان به کلیسای سانتا ماریا دل فیوره (Santa Maria del Fiore) و گالری یوفیزی (Ufizzi Gallery) اشاره کرد.

بازدید از موناکو (Monaco) همراه با تور اروپا

با آوردن نام موناکو به ناگاه تصویری از قایق‌های تفریحی و هتل‌های لوکس در ذهن پدیدار می‌گردد. اگرچه موناکا به واقع تفریحگاهی برای ثروتمندان است، جاذبه‌های بسیاری را نیز برای گردشگران کمتر مرفه در خود جای داده است.

بازدید از ونیز (Venice) همراه با تور اروپا

ونیز در شمال شرقی ایتالیا واقع شده است و مجموعه‌ای از 118 جزیره را شامل گشته. این جزایر بواسطه صدها پل زیبا و کانال‌ خوش منظره به یکدیگر متصل گشته‌اند. راه‌های آبی چشم‌نواز به همراه معماری‌های تاریخی، ونیز را به یکی از پر احساس‌ترین شهرهای دنیا بدل کرده‌ است.

بازدید از استانبول (Istanbul) همراه با تور اروپا

استانبول که زمانی مرکز قدرت امپراطوری‌های بیزانتین و عثمانی بوده است، امروزه به عنوان بزرگترین شهر ترکیه شناخته می‌شود. استانبول در هر دو سوی تنگه Bosphorus (که دو قاره آسیا و اروپا را به یکدیگر متصل می‌سازد) امتداد یافته است. به همین دلیل است که استانبول تنها شهری است که در دو قاره واقع شده است.

بازدید از پاریس (Paris) همراه با تور اروپا

پاریس با جذب بیش از 45 میلیون گردشگر در سال، به عنوان پر بازدیدترین مقصد گردشگری دنیا شناس شده است. این شهر که نام‌های مستعار متعددی چون شهر نور را از آن خود کرده است، به عنوان پایتخت فرانسه بواسطه حال و هوای عاشقانه‌اش و پیشتازی در عرصه‌های تجاری، تفریحی، خوراک، مد، هنر و فرهنگ در میان گردشگران تور اروپا محبوب شده است.

بازدید از بارسلون (Barcelona) همراه با تور اروپا

بارسلون یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اسپانیا محسوب می‌شود. بارسلون تمام آنچه را که گردشگران در یک شهر اروپایی به دنبال آن هستند شامل شده است، از معماری تاریخی تا فروشگاه‌های سرزنده و حیات شبانه پر شور. آنچه که این شهر را شاخص می‌سازد طراحی‌های خارق‌العاده معمار اسپانیایی، آنتونی گائودی است که از میان آثار او می‌توان به کلیسای Sagrada Familia اشاره کرد.

بازدید از رم (Rome) همراه با تور اروپا

رم، پایتخت ایتالیا، مجموعه شهری تاریخی و مدرن است. رم بیشتر به واسطه سازه‌های باستانی رومی و شهر واتیکان شناس شده است. این شهر به مدت 2500 سال مرکز مهم فرهنگ، قدرت و مذهب به شمار می‌آمده است.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3592

به "بازدید از 25 شهر بسیار خوش منظره اروپا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بازدید از 25 شهر بسیار خوش منظره اروپا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از 25 شهر بسیار خوش منظره اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید