مخالفت روسیه با گنجاندن شبه نظامیان لیبی در فهرست سیاه سازمان ملل

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد روز آدینه مانع از آن شد که کمیته شورای امنیت این نهاد بین المللی گروه شبه نظامی الکانیات لیبی و رهبر آن را به اتهامِ نقض حقوق بشر در فهرست سیاه قرار دهد.

مخالفت روسیه با گنجاندن شبه نظامیان لیبی در فهرست سیاه سازمان ملل

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

روسیه در شرح این اقدام خود گفت که باید شواهد بیشتری دال بر دست داشتن این گروه شبه نظامی در کشتار غیرنظامیان ارائه گردد.

این در حالی است که نمایندگان ایالات متحده و آلمان به کمیته 15 عضوی تحریمهای لیبی طرح انسداد دارائیها و ممنوعیت مسافرتی علیه شبه نظامیان وابسته به گروه الکانیات و رهبر آنها محمد الکانی را پیشنهاد کردند. این طرح برای اجرایی شدن نیازمند توافق تمام اعضا بود، اما روسیه بیان کرد که نمی توان این طرح را تصویب کرد.

در یادداشتی که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسیده است، دیپلمات بلندپایه و نماینده دائم روسیه خطاب به همتایان خود در شورای امنیت سازمان ملل گفت: حمایت ما [از این طرح پیشنهادی] در آینده امری ممکن است، اما مشروط به ارائه هرگونه شواهد انکارناپذیر در خصوص نقش آفرینی آنها [شبه نظامیان الکانیات] در کشتار افراد غیرنظامی است.

این در حالی است که ماه میلادی گذشته، مقامات لیبی 12 جنازه را از چهار گور بی نام و نشان در شهر ترهونه بیرون کشیدند و بدین ترتیب بر شمار اجسادی که از ماه ژوئن تا به امروز یافت شده است، افزوده شد.

لازم به ذکر است شهر ترهونه در لیبی که ژوئن گذشته بار دیگر به تصرف نیروهای دولت وفاق ملی لیبی درآمد، سالها تحت کنترل شبه نظامیان الکانیات به رهبری یک خاندان محلی موسوم به الکانی قرار داشت؛ خاندانی که در جریان جنگ داخلی لیبی در کنار ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر جنگید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 دی 1399 بروزرسانی: 1 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3462

به "مخالفت روسیه با گنجاندن شبه نظامیان لیبی در فهرست سیاه سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت روسیه با گنجاندن شبه نظامیان لیبی در فهرست سیاه سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید