برنامه ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف

به گزارش دور زمین، تحقیقات بازار گردشگری شش کشور چین، عمان، عراق، آلمان، روسیه و آذربایجان توسط گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی سرانجام یافته و هم اکنون به مرحله اجرایی رسیده است.

برنامه ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف

مسلم شجاعی، رئیس گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی امروز جمعه 26 مرداد 97 با اعلام این مطلب به خبرنگاران گفت: در گام اول 17 کشور را بر اساس شاخص های 30 گانه شناسایی کردیم و در دستور کارمان قرار دادیم تا دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند به عنوان بخش خصوصی از این فرصت ها استفاده نمایند و چرخشی به سمت کشورهایی داشته باشند که شاید تاکنون کمتر موردتوجه قرار گرفته است.

او همچنین گفت: طبق دستور معاون گردشگری سازمان برای شناسایی این کشورها به عنوان کشورهای بازار هدف میز گردشگری کشورها متشکل از بخش خصوصی، حاکمیتی و استانی آغاز به فعالیت در خصوص شناسایی و آسیب شناسی کردند و توانستیم تاکنون شش کشور را به مرحله برنامه اجرایی و اکشن پلان برسانیم و تا سرانجام شهریورماه امسال این میزان را به 10 کشور افزایش دهیم.

شجاعی اضافه نمود: ما به عنوان بخش حاکمیتی درواقع با بردن این فضا در گروه های شبکه های مجازی این فرصت را فراهم کردیم تا همه دوستان بخش خصوصی و تورگردانان فعال در کشورهای هدف مانند عمان، نظرات و پیشنهاد هایشان را اعلام نمایند.

او گفت: هم اکنون تمامی این داده ها به عنوان خروجی میز گردشگری در سامانه هوشمند راهبردهای گردشگری قرار داده گردیده تا مورداستفاده دفاتر خدمات مسافرتی و هر کس قرار است در این حوزه فعالیت کند قرار گیرد که البته قابلیت کامنت و پیشنهادگذاری هم دارد.

رئیس گروه بازاریابی دفتر تبلیغات و برنامه ریزی معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، دفاتر خدمات مسافرتی جدیدتر و حتی قدیمی ها را به فعالیت در تورهای ورودی کشورهای هدف و شناسایی گردیده دعوت کرد و اضافه نمود: تمام نامه نگاری ها با تمام مراکز درگیر و دخیل در حوزه گردشگری برای کشورهای هدف ازجمله سفارتخانه ها و معاونت حمل ونقل وزارت راه و... انجام گردیده و هم اکنون آن ها می دانند چه باید انجام دهند تا دفاتر خدمات مسافرتی بتوانند فعالیت هایشان را در این کشورها جدی تر و تسهیل گردیده تر دنبال نمایند.

او اضافه نمود: در گام دوم 17 کشور دیگر را شناسایی می کنیم تا درصورتی که با هر کشوری به هر دلیلی مشکلی پیدا کردیم بتوانیم کشور جدید را جایگزین کنیم.

شجاعی پیشنهاد داد: دفاتر خدمات مسافرتی بهتر است در حوزه کشورهایی مثل مالزی و چین و حتی ورود سلبریتی ها و... فعالیت نمایند و به سمت کشورهای شرقی چرخش نمایند چراکه الزاماً نباید تمام تورها و گردشگران ورودی ما از اروپا باشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 103

به "برنامه ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای جذب گردشگر از 17 کشور هدف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید