راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا برای کوله پشتی گردها

به گزارش دور زمین، برای گردشگران کوله‌پشتی به دوش، رفتن به سمت جنوب شرقی آسیا سفری معمول و شناخته شده است. از دهه‌ 70 میلادی افراد زیادی در سراسر دنیا به این منطقه سفر می‌کنند. سفر به جنوب شرقی آسیا از تایلند زیبا شروع می‌شود، به لائوس در حال محبوب شدن می‌رسد و راه خود را از ویتنام و از معابد انگکور وات کامبوج پیدا می‌کند. بعد از آن به تایلند بر می‌گردد، جایی که مردم به جنوب رفته و در جزایر زیبای تایلند حسابی تفریح می‌کنند، قبل از این که به سمت مالزی و سنگاپور بروند.

راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا برای کوله پشتی گردها

مناطق مختلف هستند، ولی معمولا همه آن‌ها به این روال هستند که در ماه‌های گرم نوامبر تا آوریل، جمعیت زیادی به این خطه جذب می‌شوند. ساکنان اروپا برای رهایی از هوای سرد آن جا به هوای معتدل جنوب شرقی آسیا پناه می‌آورند. با وجود وسعت منطقه، پراکندگی توریستی در اینجا نسبت به اروپا کمتر است. قیمت اجناس و خدمات در همه‌ جای این منطقه تقریبا یکسان است و خدمات حمل و نقل تنوع چندانی ندارد. ضمن این که توصیه‌های عمومی‌ سفر برای تمام این مناطق تقریبا یکی است.

هزینه‌های معمول در تور جنوب شرقی آسیا

اقامت: اسکان در جنوب شرقی آسیا بسیار ارزان تمام می‌شود. شما می‌توانید با هزینه‌ی 8000 تا 20000 ریال کامبوج یا 16000 تا 40500 کیپ لائوس که معادل 2 تا 5 دلار است یک اتاق در خوابگاه کرایه کنید. هزینه‌ی یک شب اقامت در تور تایلند 200 تا 440 بات است که معادل 6 تا 13 دلار می‌شود. هزینه‌ی اقامت در ویتنام هم 100000 تا 175000 دانگ ویتنام بوده که برابر با 5 تا 8 دلار است. این هزینه در اندونزی بین 100000 تا 135000 روپیه است که معادل 8 تا 10 دلار می‌شود.

به طور کلی در سرتاسر این منطقه می‌توانید با صرف هزینه‌ی 15 تا 20 دلار برای هر شب در یک اتاق خصوصی با تهویه مطبوع اقامت کنید. این قیمت در شهرها و مناطق توریستی (به خصوص جزایر) بالاتر بوده و در مناطق روستایی ارزان‌تر است.

از آنجا که می‌توانید با هزینه‌ی کم در کشورهای شرق آسیا اقامت داشته باشید نیازی به استفاده از خدمات کوچ سرفینگ و ایر بی‌ان‌بی ندارید. در سراسر این منطقه نیازی به رزرو جا وجود ندارد. از این رو برای گردشگران کوله‌پشتی به دوش، سفر به اینجا مناسب است.

خوراک: مواد غذایی در جنوب شرقی آسیا بسیار ارزان‌قیمت هستند. چنان چه بابت غذا هزینه‌ی زیادی متحمل می‌شوید بدانید یک جای کار ایراد دارد. اگر هوس سوشی نکنید، به ندرت هزینه غذای شما در روز از 15 دلار بیشتر می‌شود.

در جنوب شرقی آسیا، خوراکی‌های خیابانی بسیار طرفدار دارند. به طور متوسط حداکثر قیمت این وعده‌های غذایی 1.50 دلار است. دکه‌های فروش این نوع غذاها در خیابان‌های اصلی و بازارها قرار دارند. حتی در تایلند برای فروش این نوع غذاها، بازارهای ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. در سنگاپور بازارهای خیابانی را می‌توانید ببینید که قیمت غذاهای آنجا حدود 4.25 دلار سنگاپور که معادل 3 دلار آمریکا است.

حتی اگر علاقه‌ای به غذاهای خیابانی ندارید و ترجیح می‌دهید که به رستوران بروید باز هم تفاوت قیمت چندانی مشاهده نمی‌شود. برای مثال غذایی که در دکه‌های خیابانی 1.5 دلار است در رستوران 3 تا 5 دلار فروخته می‌شود.

قیمت غذاهای غربی مانند همبرگر، پیتزای بی‌کیفیت و ساندویچ حدود 5 دلار است. اگر ذایقه‌ی حساسی داشته باشید و بخواهید که غذای با کیفیت‌تری تهیه کنید باید حداقل 10 دلار خرج یک وعده‌ی غذایی کنید. برای مثال قیمت یک کاسه پاستا واقعا خوب 8 دلار است و یک استیک خوشمزه حداقل 20 دلار قیمت دارد.

حمل و نقل: اتوبوس آسان‌ترین و ارزانترین روش حمل و نقل در آسیا محسوب می‌شود. با اتوبوس می‌توانید فارغ از بعد مسافت به هر جا که خواستید بروید. گردشگران کوله‌پشتی به دوش با این قضیه به خوبی آشنا هستند و اتوبوس‌های مخصوص گردشگری آماده هستند که شما را به هر کجا که می‌خواهید ببرند. اتوبوس‌ها بسته به جایی که می‌روید بین 5 تا 8 دلار برای یک سفر 5 تا 6 ساعته هزینه دارند. هزینه‌ی اتوبوس‌های شبانه بسته به میزان مسافت بین 10 تا 15 دلار است.

هزینه‌ی حمل و نقل عمومی از چند سنت شروع شده تا چند دلار می‌رسد. برای مثال در بانکوک، هزینه‌ی اتوبوس عمومی 4 بات (معادل 10 سنت) بوده و هزینه‌ی قطار زیرزمینی و قطار هوایی 35 بات (معادل 1 دلار) است. در سنگاپور قیمت قطار شهری از 1.40 دلار سنگاپور شروع می‌شود که معادل 1 دلار آمریکا است.

تاکسی‌ها و توک-توک‌ها (تاکسی‌های کوچک بدون تاکسی‌متر) هزینه‌ای بیش از حمل و نقل محلی دارند و معمولا بر روی قیمت آن‌ها باید چانه زنی کرد. به طور معمول هزینه‌ آن‌ها دو تا سه برابر هزینه‌ وسایل نقلیه‌ی عمومی است. رانندگان آن‌ها معمولا قیمتی بالا را پیشنهاد می‌دهند و شما با گفتگو و حوصله می‌توانید قیمت را پایین آورید و به مقدار دلخواه برسانید. معمولا وقتی به تفاهم برسید، قیمت توافقی، نصف قیمتی که شروع کردید خواهد بود.

خارج از تایلند و خط سنگاپور بانکوک (که مسیری طولانی است) خدمات قطاری محدود است و ارزش بررسی ندارد.

در مورد هواپیما پروازهای Air Asia و Tiger Airways می‌توانند با قیمتی مناسب و سرعتی بالا شما را جابه‌جا کنند. معمولا بلیت‌های این دو خط هوایی فروش شگفت‌انگیز دارند و می‌توانید با هزینه‌ی مناسب از این پروازها برخوردار شوید.

هزینه‌ی فعالیت‌های تفریحی: فعالیت‌های تفریحی در این منطقه بسیار ارزان هستند. برای مثال قیمت یک تور روزانه 20 دلار است. برای یادگیری غواصی چند صد دلار باید پرداخت کرد و هزینه‌ بازدید چند روزه از معبد انگکور 39 دلار است. برای بررسی قیمت دیگر موارد لازم است که دفترچه‌ راهنمای هر شهر را بخوانید.

توصیه‌ اکید می‌شود که هیچ وقت قبل از وارد شدن به شهری اقدام به رزرو نکنید چرا که باعث افزایش هزینه‌های شما می‌شود. همیشه گزینه‌های در دسترسی برای انتخاب مناسب شما وجود دارد.

نکاتی درباره‌ی صرفه‌جویی در هزینه‌ها در تور آسیای جنوب شرقی

جنوب شرقی آسیا واقعا ارزان‌قیمت است. اگر بخواهید می‌توانید حتی به هزینه 15 دلار در روز برسید و البته 25 دلار در روز به واقعیت نزدیک‌تر است. دو دلیلی که باعث می‌شود بیشتر مردم در این سفرها کلی پول خرج کنند این است که غذاهای غربی می‌خورند و نوشیدنی زیادی می‌خرند.

چنان چه می‌خواهید سفری اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه به این نقطه از جهان داشته باشید سعی کنید سراغ غذاهای محلی بروید. چرا که شما این همه راه سفر نکرده‌اید که پول خود را بابت یک همبرگر بی‌کیفیت دور بریزید. اگر رویه‌ی شما این باشد که هر روز فست فود مصرف کنید، روزانه نزدیک به 35 دلار خرج شما می‌شود.

مکان‌های دیدنی جالب و سرگرمی‌های هیجان‌انگیز در تور آسیای جنوب شرقی

بانکوک را بگردید: در بانکوک فرصت‌های زیادی برای تجربه کردن وجود دارد. از بانکوک می‌توانید به هر کجا که می‌خواهید بروید، می‌توانید در بانکوک غذاهای فوق‌العاده را مزه کنید، فروشگاه‌های ارزان‌قیمت پیدا کنید و زندگی شبانه محشری را تجربه کنید که شما را تا صبح بیدار نگه می‌دارد.

در مالزی، تایلند و لائوس جنگل‌پیمایی کنید: مهم نیست در کدام نقطه از جنوب شرقی آسیا این کار را انجام دهید، جنگل‌پیمایی از آن بایدها در سفر به جنوب شرقی آسیا است. این منطقه از جنگل‌های شگفت‌انگیز با حیات وحش متنوع پوشیده شده است. بهترین جنگل‌ها در لائوس و تور مالزی قرار دارند با این حال مناطق جنگلی تایلند از همه در دسترس‌تر هستند.

انگکور وات (Angkor Wat) کامبوج را ببینید: این معبد یکی از بزرگ‌ترین دست‌ساخته‌های انسان است. حتی اگر علاقه‌ای به معابد نداشته باشید این مکان شگفت‌انگیز با نمایش نبوغ بشری شما را به وجد می‌آورد.

در جشن ماه کامل تایلند شرکت کنید: بزرگترین جشن یک شبه در دنیا، گاهی با حضور 30000 نفر برگزار می‌شود. در جزیره‌ی کو فانگان تایلند تا صبح تفریح کنید و دوست‌های جدید پیدا کنید.

در تایلند و مالزی غواصی یاد بگیرید: در این منطقه جایگاه‌های زیادی برای غواصی وجود دارد. هزینه‌ای که برای یادگیری غواصی در این منطقه خرج می‌کنید، نسبت به کشور خودتان خیلی جزئی خواهد بود. بهترین مکان‌ها برای غواصی، کو تایو در تایلند، سیپیدان در مالزی و همچنین اندونزی و فیلیپین هستند.

در سنگاپور غذا بخورید: فکر کردید فقط تایلند غذاهای خوب دارد؟ باید غذاهای سنگاپوری را امتحان کنید. ضمن این که بازدید از هند کوچک (Little India) و محله‌ی چینی‌ها را در سنگاپور فراموش نکنید. در آنجا می‌توانید بهترین و ارزان‌ترین غذاهای آسیایی را پیدا کنید.

از جزایر گرمسیری مالزی، تایلند و کامبوج بازدید کنید: بیشتر جزایر گرمسیری دنیا در این منطقه واقع شده‌اند. از این رو این امکان برای شما فراهم است که در سواحل آفتاب بگیرید و در آب لاجوردی آنجا آب‌تنی کنید. جزایر پرهنتیان (مالزی)، جزیره‌ی رابیت (کامبوج)، جزیره کو لانتا (تایلند)، جزیره کو چانگ (تایلند) و پارک ملی Ko Tarutao در تایلند از جمله‌ی بهترین‌ها هستند.

هر چه قدر جا دارید از معابد جنوب شرق آسیا دیدن کنید: در جنوب شرقی آسیا از همه چیز زیاد وجود دارد؛ کلی غذا، جزیره، لباس، نوشیدنی و کلی معبد. به طوری که هر طرف که سرتان را می‌گردانید یک معبد می‌بینید. ممکن است معبد دونتان پر شود، ولی با این حال سعی کنید از معابد زیادی دیدن کنید، چون هر کدام بسته به منطقه و کشوری که در آن قرار دارد، یگانگی و منحصر به فردی خودش را دارد.

در Sipidan مالزی غواصی کنید: سیپیدان یکی از بهترین محل‌های غواصی در جهان است که در مالزی قرار دارد. چنان چه گواهی غواصی دارید مطمئن شوید که در این منطقه غواصی خواهید کرد. افراد زیادی به این بخش از مالزی نمی‌آیند، اما غیر از غواصی، کلی مکان دیدنی در این بخش مالزی وجود دارد.

عاشق بالی شوید: بالی یکی از محبوب‌ترین بخش‌های اندونزی به حساب می‌آید و ساحل کوتا یکی از قسمت‌های معروف بالی است. در بالی سواحل محشری برای خانواده‌ها وجود دارد و در مرکز بالی چشم‌انداز شالیزارهای برنج، به شما نشان می‌دهند که سبز یعنی چه. شهر کوچک یوبود در بالی به علت غذاها و رقص سنتی‌اش معروف است.

از شهر هوشی‌مین ویتنام دیدن کنید: شهر بی‌نظم و دیوانه‌وار هوشی‌مین (ویتنام)، نمود عینی هرج و مرج کنترل‌شده‌ای است که به جنوب شرقی آسیا حکم می‌راند. هیچ وقت نخواهید فهمید که این حجم از جمعیت و اتومبیل چگونه در این شهر اداره می‌شوند.

طلوع آفتاب را بر فراز آتش‌فشان‌های اندونزی تماشا کنید: یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های توریستی جزیره‌ی جاوا، مونت برومو و پارک ملی آن است. به طوری که نمی‌خواهید هیچ نقطه‌ای از این چشم‌انداز را ندیده باقی بگذارید. اگر در اوسط ماه آگوست (اواخر مرداد ماه) به این نقطه سفر کنید می‌توانید در مراسم اوپکارا کاسودو که مردم Tengger آن را انجام می‌دهند شرکت کنید. سعی کنید صبح زود از خواب بیدار شوید تا شاهد تماشایی‌ترین طلوع آفتاب زندگی خود باشید.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2811

به "راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا برای کوله پشتی گردها" امتیاز دهید

1 کاربر به "راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا برای کوله پشتی گردها" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز شما:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جنوب شرقی آسیا برای کوله پشتی گردها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید