تورهای چین: از هتل های لوکس و شیک تا اقامگاه های خانگی در چین

به گزارش دور زمین، در جهان هیچ کشوری سریع تر از چین سرگرم ساخت هتل نیست.

در طی دو دهه گذشته، این کشور شاهد ساخت و سازهای زیادی در این زمینه بوده و اکنون بیشتر نام های بین المللی معروف در چین شعبه و نمایندگی دارند. همه اینها برای مسافرین مستقل خبرهای بسیار خوبی است، بدین معنا که گزینه های بیشتری برای انتخاب مکان در اختیار دارند و با اندکی جستجو، می توانند از فرصت اقامت در یک هتل بسیار تازه پنج ستاره با قیمت های افتتاحیه بسیار پایین برخوردار شوند. دو شهر بزرگ چین، یعنی پکن مرکز و شانگهای مرکز تجاری، تقریباً هر ماه شاهد افتتاح یک هتل تازه هستند و نه فقط بازدیدکنندگان خارجی، بلکه افراد و مقامات اجرایی محلی نیز همزمان با افزایش استطاعت اقتصادی، می توانند از این امکانات برخوردار شوند.

تورهای چین: از هتل های لوکس و شیک تا اقامگاه های خانگی در چین

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

اما همواره این طور نبوده است. برای مثال، تا 20 سال پیش، چین تعداد بسیار اندکی هتل داشت که مطابق با استانداردهای جهانی بودند. هتل ها و مهمانسراهای محلی نیز به خاطر داشتن اتاق های مرطوب با دکورهای یکنواخت و سرویس نامناسب، معروف بودند. بعضی از بازدیدکنندگان از چین با عبارت مِی یو به معنای نداریم آشنا بودند و طوری این عبارت ادا می شد که انگار گفته می شد: همین است که هست.

با اینکه اکنون بسیاری از هتل های بزرگ خدمات بسیار بهتری ارائه می کنند، اما رویکرد کنش گرانه معمول در دیگر بخش های آسیا به ویژه ژاپن، تایلند و سنگاپور، باید به بخشی از روح مهمان نوازی چینی تبدیل شوند. با اینکه آموزش گسترده به بهبود این شرایط یاری می نماید؛ اما بازدیدکنندگان هنوز هم باید انتظار مسائل ارتباطی را داشته باشند: سطح زبان انگلیسی چینی ها با اینکه اغلب از نظر ساختاری مناسب است، اما در خصوص اصطلاحات محاوره ای چندان جالب نیست.

برترین هتل های پکن

یکی از پیشتازان تغییر و تحول در حوزه میهمان داری، گروه هتل های Shangri-La در هنگ کنگ است که نخستین هتل خود را بیش از بیست سال پیش در پکن تأسیس کرد. گروه China World Hotel نیز اکنون با قدرت به کار خود ادامه می دهد و الگویی برای مدل تجاری هتلداری در چین می باشد. این مجموعه در یک بازار بزرگ در پکن واقع است و دوست داران خاص خودش را دارد. گروه اصلی China World به سه مجموعه Shangri-La که در همان حوالی قرار داشتند، افزوده شده است؛ یعنی Traders Hotel، Kerry Centre و China World Summit Wing.

در این ناحیه از پکن (یعنی منطقه Central Business District)، گزینه ای Park Hyatt هم وجود دارد که به تازگی افتتاح شده و در رسانه ها با تعریف و تمجیدهایی همراه بوده است. در اندک فاصله ای از این ناحیه، در جایی با نام Sanlitun که در آن زندگی شبانه جریان دارد، خانه ای با نام Opposite House وجود دارد که به وسیله کنگو کوما (Kengo Kuma) طراحی شده و معروفیت آن به خاطر رویکرد طراحی مینیمالیست آن می باشد که هنوز هم در چین با ستون های قرمز و بزرگ خود، به عنوان یک کار بدیع شناخته می شود.

برای کسانی که در پی تجربه ای محلی با هزینه پایین هستند، در قسمت سنتی این شهر با نام hutongs (به معنی کوچه و پس کوچه ها) و در نزدیکی برج های طبل و زنگ (Drum and Bell)، گزینه ای بهتر از هتل ارکیده (Orchid Hotel) وجود ندارد. اگرچه این بخش دارای رستوران های محلی فراوان و فروشگاه های سخت افزارفروشی است، اما بسیار تمیز و دیدنی است و مملو است از ویژگی های فناوری های تک و مثلاً تلویزیون های اپل زیادی به چشم می خورند. یک تراس هم دارد که برای نوشیدن چای مناسب است.

در فاصله 90 دقیقه ای از این ناحیه، بخش Mutianyu از دیوار بزرگ چین واقع است. این بخش دارای یک اقامت گاه حاشیه ای جالب با نام Brickyard است که به وسیله شخص تبعیدی جیم اسپیر و همسر وی لیانگ تانگ بنا شده است. آنها چندین خانه روستایی و محلی را به شکل مکان های لوکس در آوردند و بعداً هم یک هتل نیز به آنها افزودند که در اصل در کارخانه آجرپزی واقع بود. بعضی از اتاق های این هتل حتی به دیوار چین نیز دید دارند.

مکان دیگری که مجاور به دیوار چین است، Commune نام دارد که مجموعه ای است متنوع از ساختمان ها که هریک معماری جداگانه و خاص خود را دارند. بعلاوه، در فاصله ای نه چندان دور، مجتمع Yanqi Lake دیده می شود که به وسیله گروه Kempinski اداره می شود و باراک اوباما و ولادیمیر پوتین در آن میهمان بوده اند. این اقامت گاه باابهت، دارای گزینه های مختلفی برای اسکان است که در امتداد ساختمان بزرگ دیده می شوند و مجموعه ای از هتل های دیگر نیز در آن وجود دارند.

هتل های پکن:

Beijing.Park.Hyatt.com

BrickyardatMutianyu.com

CommunebytheGreatWall.com

Kempinski.com

www.TheOppositeHouse.com

TheOrchidBeijing.com

RosewoodHotels.com

Shangri-La.com

StarwoodHotels.com

برترین هتل های شانگهای

دومین مکان محبوب بازدیدکنندگان از چین، شهر شلوغ شانگهای است که گزینه های اسکان لوکس و متعددی را در اختیار مسافرین قرار می دهد. یکی از مهم ترین ها، هتل قدیمی Fairmont Peace است که ساختمانی بزرگ و با ظرافت می باشد. این هتل در طی سال های 1920 تا 1930 به عنوان مکانی با اشرافیت اروپایی مشهور بود و از میان میهمانان آن موقع، می توان به نوئل کوارد (Noel Coward) (که در طی اقامتش، نمایشنامه ای با نام زندگی های خصوصی نوشته بود) و نیز چارلی چاپلین اشاره نمود. در این مکان، یک گروه موسیقی جاز هم فعالیت دارد که نباید دیدن آن را از دست داد.

هتل Peace و دیگر املاک در امتداد رودخانه همانند شبه جزیره و Hyatt، نمایی رو به سمبل قدرت چین دارند؛ یعنی ساختمانی هایی بلندمرتبه و ساخته شده از شیشه و آهن. این آسمان خراش ها میزبان هتل هایی با دید دیدنیی نیز هستند. میهمانان می توانند در هتل Grand Hyatt واقع در بالای ساختمان Jin Mao روخانه خروشان را دیدن کنند و هتل های Mandarin Oriental و Shangri-La نیز بعد از این رودخانه قرار دارند.

شانگهای مرکز تعدادی از هتل های شیک و دوستدار محیط زیست چین از جمله هتل URBN است که در ساختمان صنعتی پیشین واقع شده است. هتل Waterhouse که به وسیله گروه Neri & Hu طراحی شده نیز دارای حال و هوایی صنعتی و دیوارهایی کوتاه است که فضای داخلی و خارجی را با هم ادغام می کنند.

هتل شانگهای:

Fairmont.com

MandarinOriental.com/Shanghai

Shanghai.Grand.Hyatt.com

Shanghai.Peninsula.com

Shangri-La.com/Shanghai

URBNHotels.com

WaterhouseShanghai.com

هتل های محلی در چین

برای مسافرانی که در پی دوری جستن از هتل های با سبک غربی هستند، هتل های محلی زیادی در دسترس هستند. درنظر داشته باشید که برای گرفتن اطلاعات و آدرس، احتمالاً با کارکنان رده پایین روبرو خواهید شد؛ در حالی که این خدمات در هتل های سطح بالا با شیوه متفاوت تری ارائه می شوند. در بیشتر موارد، خیلی خوب است که آدرس و نشانی مورد نظر را به زبان چینی نوشته باشید چرا که مثلاً رانندگان تاکسی در چین، آشنایی چندانی با رسم الخط لاتین ندارند. هتل های محلی هم به ندرت غذاهای فرنگی سرو می کنند. پس از گذراندن مدت زمانی در چین و خوردن غذاهای برنجی برای ناهار و شام، قدر صبحانه و نان تازه خود را می دانید! البته در خصوص این قانون، استثنائاتی نیز وجود دارند.

در این حوالی، یک میهمان خانه کوچک با نام Yangshuo با اتاق های ساده وجود دارد. در واقع، Yangshuo احتمالاً تنها مکانی در کل چین است که می توان آن را با جاهایی همانند Khao San Road در بانکوک، یا ساحل کوتا در بالی مقایسه کرد. ضمناً، این مکان دارای غذاهای متنوعی است؛ از ماهی سرخ شده رودخانه ای گرفته تا همبرگرهای امریکایی.

به طور کلی، دور افتادن از جهت اصلی گردشگری در چین، به معنای پذیرش تنزل سطح اسکان و غذا است و همین مساله موجب شد تا ژانگ می (Zhang Mei)، فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد به فکر بیفتد به طوری که اکنون تور چین وحشی (Wild China) او زبانزد هستند و برترین گزینه های اسکان را در اختیار قرار می دهند. در این حوالی و در شهر تاریخی Lijiang واقع در استان Yunnan جاهای جالبی همانند اقامتگاه Banyan Tree، نیز وجود دارند.

این نوع اسکان، مفهومی نسبتاً نو در چین است و به سرعت در حال محبوب شدن می باشد. در میان برترین مثال ها، می توان به گروه املاک Songtsam اشاره نمود که در ناحیه کوهستانی استان Yunnan واقع شده و دارای رودخانه ها و نیز دامنه های پر فراز و نشیب است و پنج ملک نیز دارد.

ماندن در هتل ها یا میهمان خانه ها تنها راه تجربه زندگی واقعی در منطقه ها دوردست چین است. چینی ها زیاد با کمپینگ یا برقراری چادر میانه ای ندارند و خارجی هایی که سعی کنند چادر برپا کنند، احتمالاً خواهند دید که به سرعت به جای دیگری منتقل شده اند! البته اگر تا آن موقع پلیس دستگیرشان نکرده باشد! در اینجا هیچ رختخواب با سبک غربی یا صبحانه هم پیدا نمی شود؛ بعلاوه ryokans که در ژاپن از محبوبیت زیادی برخوردار است نیز در آنجا دیده نمی شود. ضمناً می توانید برای رزرو هتل در شانگهای به وب سایت خبرنگاران مراجعه بفرمایید.

هتل های محلی چینی:

BanyanTree.com

Songtsam.com

WildChina.com

گزینه های اسکان مقرون به صرفه قیمت در چین

برای کسانی که بودجه مبه وسیلهی دارند، هتل های محلی چین (که بعضاً شعبه هایی از هتل های بین المللی نیز هستند) بسیار مناسب می باشند. این هتل ها بیشتر برای مسافرین چینی مناسب هستند تا گردشگران خارجی یا بازدیدکنندگان تجاری. در این میان، Best Western، Days Inn، Comfort Inn و Novotel در زمره برترین ها در چین هستند؛ اما سبک و سرویس آنها لزوما مشابه همتایان غربی شان نیست؛ بنابراین پیش از اقامت گزیدن، به جستجو در خصوص مکان دقیق هر هتل بپردازید و مرور میهمانان قبلی را نیز مطالعه کنید.

تعدادی از هتل داران چینی نیز به حوزه هتلداری کم هزینه پیوسته اند؛ از جمله Hanting Inns که اکنون هتل های بسیار زیادی در چین دارد. این روزها در سرتاسر شهرهای بزرگ چین، تابلوی هتل های GreenTree Inns، Motel 168، 7Days Inn و Home Inns دیده می شود. با توجه به اینکه مسافرین محلی و نه بازدیدکنندگان خارجی، هدف اصلی آنها را تشکیل می دهند، اطلاعات موجود در بخش انگلیسی وبسایت بسیار محدود است. بنابراین خوب است به یک وبسایت جامع همانند SinoHotelBooking.com نگاهی بیندازید و به مقایسه امکانات و هزینه ها بپردازید.

سایت اجاره اتاق و خانه Airbnb، برای کسانی که در پی اسکان کم هزینه هستند، نعمت بزرگی است و بدین ترتیب می توانید در یک آپارتمان در شهر اقامت کنید و از تمام امکانات و لازم برخوردار شوید. با اینکه این لیست ها اکنون عمدتا مربوط به شهرهای بزرگ هستند، اما در سالهای آینده تمام منطقه ها تحت پوشش قرار خواهند گرفت؛ مثل خانه های تبتی در استان Qinghai.

یکی از عواملی که موجب کم رنگ شدن گزینه های اسکان می شود، قانون سخت گیرانه ای است که بیان می دارد خارجی ها باید در ایستگاه های پلیس محلی نام خود را ثبت کنند و این کار را معمولا کارمندان هتل و با یادداشت کردن مشخصات ویزا و گذرنامه انجام می دهند.

تعداد زیادی از محلات هم وجود دارند که ساکنین آنها مایلند اتاق های خود را اجاره بدهند. این اتاق ها دارای حمام اشتراکی هستند و احتمال سر و صدا نیز در آنها وجود دارد. مزیت آنها در این است که به مرکز شهر نزدیک تر هستند. در پکن، مرکز گردشگری Nanluoguxiang دارای مهمان سراهای محبوبی است که خوابگاه، اتاق های انفرادی و حتی اتاق های خانوادگی نیز دارد. این روش، یکی از راه های تجربه زندگی واقعی در چین است؛ چینی که افراد در طی روز با لباس سنتی به تردد می پردازند و بعضی از ساکنین مجبور هستند از توالت های عمومی استفاده کنند و چاقوتیزکن ها هم هنوز با دوچرخه از این کوچه به آن کوچه می فرایند تا مشتری پیدا کنند.

عضویت در یک سازمان مهمان داری بین المللی در سفر بسیار مفید خواهد بود؛ اما به یاد داشته باشید که اسکان دهندگان چینی کلمات مهمان سرا و بین المللی را به هر روشی که بخواهند مورد استفاده قرار می دهند. اگر یک مهمان سرا وبسایتی عالی به زبان انگلیسی داشته باشد و عکس های مجذوب کننده و توصیه هایی نیز در خود گنجانده باشد، احتمالاً ارزش امتحان کردن را دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4924

به "تورهای چین: از هتل های لوکس و شیک تا اقامگاه های خانگی در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: از هتل های لوکس و شیک تا اقامگاه های خانگی در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید