بهترین کشورهای جنوب شرق آسیا

به گزارش دور زمین، جنوب شرق آسیا یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مسافرتی بین گردشگران سراسر دنیا است. این منطقه از جهان به خاطر زیبایی طبیعی خارق‌العاده‌اش بسیار مشهور است. جنوب شرق آسیا آب و هوای عالی، زیرساخت‌های گردشگری مناسب و مردمی مهربان و مهمان‌نواز دارد.

بهترین کشورهای جنوب شرق آسیا

در حال برنامه‌ریزی برای سفر در سال جدید هستید؟ اجازه دهید شما را در تصمیم‌گیریتان کمک کنیم. فقط اگر به سفر رفتید و نتوانستید از این کشورها دل بکنید و ماندگار شدید، ما را سرزنش نکنید.

اگر می‌خواهید غذاهایی عالی بخورید، به این کشورها بروید...

ویتنام

وقتی به تور ویتنام می‌روید خیلی زود متوجه می‌شوید که بیشتر مردم در این کشور اندام‌های مناسبی دارند؛ دلیل این موضوع در نحوه تغذیه آن‌ها نهفته است. غذاهای مردم ویتنام شامل مقدار زیادی سبزیجات است، در آشپزی ویتنامی سرخ کردن زیاد وجود ندارد و غذاها با تازه‌ترین مواد هر فصل تهیه می‌شوند. در سفرتان این غذاها را باید امتحان کنید، چون به معنای واقعی کلمه خوشمزه هستند. برای بسیاری از گردشگران، غذا یکی از دلایل اصلی سفر به ویتنام است. در سفرتان به این کشور امتحان سوپ نودل Pho و ساندویچ Bánh mì را به هیچ عنوان از دست ندهید.

تایلند

اگر از غذاهای تند لذت می‌برید مستقیم به تایلند بروید. یک دلیل وجود دارد که چرا غذاهای تایلندی به این اندازه در جهان مشهور هستند: چرا که خوشمزه‌اند. اگر به تور تایلند رفتید حتما غذاهای دکه‌های خیابانی را امتحان کنید. غذاهایی که در خیابان‌های تایلند ارائه می‌شوند قیمت ارزانی دارند، تازه تازه تهیه می‌شوند و مزه فوق‌العاده خوبی دارند. بعد از یک روز طولانی از بازدید از جاذبه‌های گردشگری هیچ چیز مثل خوردن برنج سرخ شده، پد تای و سالاد پاپایا شما را سر حال نمی‌آورد.

سنگاپور

شاید این کشور مقصدی گران قیمت باشد، با این حال در تور سنگاپور با رفتن به بازارهای محلی و غذا خوردن در دکه‌های خیابانی این شهر می‌توانید حسابی در هزینه سفرتان صرفه‌جویی کنید. اگر می‌خواهید از غذاهای خوشمزه جنوب شرق آسیا لذت ببرید، مطمئنا باید سنگاپور را در لیست سفرتان قرار دهید. در این کشور خوردن غذاهایی مانند مرغ و برنج، خرچنگ با فلفل سیاه و Cereal Prawn را از دست ندهید.

اگر می‌خواهید از معبدها دیدن کنید به این کشورها بروید...

کامبوج

در مورد کامبوج اشاره به دو کلمه کافی است: Angkor Wat. این مجموعه فوق‌العاده بزرگ، خودش به تنهایی می‌تواند بهانه یک سفر به این کشور جنوب شرق آسیا باشد. وقتی در کامبوج بودید سعی کنید صبح زود از خواب بیدار شوید و منظره مسحورکننده طلوع آفتاب از روی Angkor Wat را تماشا کنید. حتی با وجود خیل عظیم گردشگران در این محل، این معبد همچنان تجربه‌ای جادویی برای شما خواهد بود. در کنار Angkor Wat، در کامبوج تعداد زیادی معبد دیگر نیز وجود دارد. داخل یک توک توک بپرید و تور معبدگردی خود را شروع کنید.

میانمار

اگر تا به حال در مورد Bagan نشنیده‌اید بهتر است همین حالا در گوگل آن را جستجو کنید. و احتمالا به محض دیدن منظره هزاران معبد که در یک منطقه بزرگ پخش شده‌اند، جستجوی بعدیتان تور میانمار خواهد بود. هر کدام از این معابد داستان و تاریخ منحصر به فرد خودشان را دارند. سواری با بالون هوای داغ از فراز معابد، ارزش ولخرجی کردن را دارد؛ در این سواری منظره‌ای نصیبتان می‌شود که تا عمر دارید فراموش نخواهید کرد. همیشه این حس وجود داشته است که Bagan یکی از شهرهای قدر ندیده آسیای جنوب شرقی است؛ شاید شما هم بعد از سفر به این شهر همین حس را پیدا کنید.

اگر به دنبال استراحت در سواحل هستید به این کشورها بروید...

فیلیپین

فیلیپین بیش از 7000 جزیره دارد و مطمئن باشید جایی را پیدا خواهید کرد تا روی شن‌های داغ دراز کشیده و آفتاب بگیرید. به گفته Travel + Leisure سه تا از جزایر فیلیپین در میان ده جزیره برتر دنیا قرار دارند. درست است که شما این زیبایی را با انبوه گردشگرانی که مانند شما کنجکاو این بهشت زمینی هستند به اشتراک می‌گذارید، ولی به هر ترتیب چند هزار جزیره (این بار به معنای واقعی کلمه) برای انتخاب کردن دارید. این جزایر به راحتی از طریق دریا یا آسمان در دسترس هستند. اگر در حال فکر کردن به این موضوع هستید که در سفرتان به تایلند به فیلیپین نیز بروید، به شما خواهیم گفت که شک نکنید، پشیمان نخواهید شد.

اندونزی

اندونزی بزرگترین مجمع‌الجزایر دنیا است، بنابراین جای تعجب ندارد جزیره‌های پر تعداد این کشور خانه برخی از بهترین سواحل دنیا هستند. بالیِ مشهور تنها یک نمونه است. بالی با این که شلوغ است، با این حال به خاطر موج‌های عالی و زندگی شبانه مفرحش ارزش بازدید را دارد. اگر این ویژگی‌ها باب طبعتان نیست می‌توانید نیم نگاهی به جزایر Karimunjawa یا Gili داشته باشید. حتی دیدن تصاویر این جزیره‌ها کاری می‌کند به فکر رفتن به تور اندونزی بیافتید. حتی نمی‌شود تصور کرد این جزیره‌ها در واقعیت چه قدر زیبا هستند.

اگر می‌خواهید از دیدن مناظر عالی لذت ببرید به این کشورها بروید...

مالزی

دوست دارید اورانگوتان‌ها را در حیات وحش ببینید؟ مالزی بهترین انتخابتان خواهد بود. حیات وحش مالزی این کشور را به یکی از 17 کشور دارای تنوع زیستی فراوان (Megadiverse) در دنیا تبدیل کرده است. مالزی همچنین خانه جزیره‌های زیبا، مزارع چای و معماری‌های استعماری قدیمی و سازه‌های مدرن است. در مالزی انتخاب‌ها برایتان بی‌پایانند. مطمئن باشید در تور مالزی نمی‌توانید تصمیم بگیرید از چه چیزی اول عکس بگیرید.

لائوس

شاید به اندازه همسایه‌هایش مورد توجه رسانه‌ها نباشد، اما لائوس مکانی عالی برای رفتن به تورهای مسافرتی است. در پایتخت لائوس یعنی شهر Vientiane سازه‌های بسیار زیبایی برای دیدن وجود دارند. معبد بودایی Pha That Luang و یادبود پیروزی Patuxai (دوقلوی آسیایی Arc de Triomphe پاریس) از جمله این بناها هستند. می‌توانید به شهر Luang Prabang رفته و از معماری فرانسوی شهر که با معابد زیبا و طبیعت حیرت‌آور محیط ترکیب شده لذت ببرید. در تور لائوس بعید است بتوانید یک لحظه بنشینید: می‌توانید به دیدن Plain of Jars رفته یا از مناظر شهر Vang Vieng دیدن کنید. مطمئن باشید ارزشش را دارد که بازدید از لائوس را در برنامه سفر خود در تور آسیای جنوب شرقی لحاظ کنید.

انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2699

به "بهترین کشورهای جنوب شرق آسیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین کشورهای جنوب شرق آسیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کشورهای جنوب شرق آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید