چه هنگام می توان ارزان ترین سفر را با تور ایتالیا داشت

به گزارش دور زمین، ایتالیا از شمال تا جنوب که جزایری را نیز شامل می شود، آکنده از مقاصد هیجان‌انگیز برای سفر است و در برگیرنده برخی از جاذب ترین گنجینه‌های فرهنگی و هنری در جهان است. اگر شما قصد برنامه ریزی برای سفر با تور ایتالیا را دارید و امکان انتخاب بازه زمانی دلخواه برای سفر نیز وجود دارد، گزینه ایده‌آل انتخاب زمان‌هاییست که در آن‌ها تعداد گردشگران کمتر است.

چه هنگام می توان ارزان ترین سفر را با تور ایتالیا داشت

کدام زمان برای سفر با تور ایتالیا مسافران کمتری دارد؟

اگر در طول مدت فصول کم گردشگر سفر کنید، فرصت های بهتری را برای:

  • لذت بردن از شهرهای مورد بازدید خواهید داشت چرا که جمعیت کمتری در محل وجود دارد.
  • همچنین می توانید سبک واقعی زندگی ایتالیایی را به واسطه حضورغالب مردم بومی تجربه کنید.
  • و درآخر این امکان را دارید که پول خود را پس انداز نمایید.

فصول کم گردشگر برای تور ایتالیا ماه آوریل تا اواخر ماه ژوئن است و ماه‌های سپتامبر و اکتبر را نیز شامل می شود. لازم به ذکر است که در ماه‌های مذکور هوا بسیار عالی است چرا که نه همزمان با تابستان گرم ایتالیا و نه زمستان های سرد آن است.

آب و هوای ایتالیا

آب و هوای ایتالیا عمدتاً معتدل است. به ندرت دمای هوا در تابستان از 40 درجه سانتیگراد (104 درجه فارنهایت) تجاوز می‌کند یا از 10- درجه سانتیگراد (14 درجه فارنهایت) در زمستان پایینتر می رود. به طور کل زمستان ها سرد، بهار بارانی اما با روزهای آفتابی بیشماری است. تابستان ها گرم و خشک و با تعداد کمی رگبار همراه‌اند و پاییز ملایم، گهگداری همراه با باران است اما هیچگاه سرد نیست. دریای مدیترانه که کشور ایتالیا را احاطه می کند، آب و هوای آن را بویژه در نواحی ساحلی جایی که زمستان‌ها گرمتر و تابستان ها خنک تر است معتدل تر می سازد.

با توجه به پیکربندی جغرافیایی ایتالیا می توان آن را به سه منطقه اقلیمی تقسیم کرد:

اقلیم مناطق شمالی ایتالیا

آب و هوای ناحیه شمالی ایتالیا، کمتر توسط دریا تعدیل شده است. این امر سبب می شود که در طول زمستان، هوای این بخش از ایتالیا کاملاً سرد (همراه با ریزش برف در طول ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه) و خیلی گرم و مرطوب در طول فصل تابستان باشد.

اقلیم مناطق مرکزی ایتالیا

بخش مرکزی ایتالیا در حد فاصل بلونیا (Bologna) و رم (Rome) قرار دارد و اقلیم آن معتدل همراه با تغییرات اندک بین فصول گرم و سرد سال است. با این وجود ممکن است گاهی زمستان‌های سرد و برفی و تابستان های بسیار گرمی را نیز تجربه کند.

اقلیم مناطق جنوبی و جزایر اصلی ایتالیا شامل سیسیل (Sicily) و ساردینیا (Sardinia)

آب و هوای ایتالیا در بخش ها و جزایر جنوبی عموماً خشک و گرم همراه با بارش‌های اندک و دوره‌های خشکسالی است. زمستان در این بخش هیچگاه خیلی سرد نیست و پاییز و بهار دمایی نزدیک به تابستان در بخش‌های شمالی و مرکزی دارند.

آب و هوای ایتالیا در رشته کوه‌های آلپ (Alps) و آپنین (Apennines)

این بخش‌ها به عنوان مستثنایی بر بخش‌های مذکور در نظر گرفته می شوند. جایی که ارتفاع از سطح دریا، آب و هوا را سردتر می سازد. مناطق رشته کوه‌های آلپ و آپنین مکان هایی ایده‌آل برای اسکی در طول زمستان و گشت و گذار و کوهنوردی در طول ماه‌های تابستان در نظر گرفته می شوند.

بهترین ماه‌ها برای سفر با تور ایتالیا

احتمالاً می‌توان ماه‌های آوریل، مِی و ژوئن را به عنوان بهترین ماه‌ها برای رفتن به تور اروپا و ایتالیا در نظر گرفت. این بدین خاطر است که در این مواقع از سال هوا در همه جا بسیار معتدل است و مزارع پر شکوفه مناظر بسیار زیبایی را به وجود می‌آورند. ماه‌های سپتامبر و اکتبر دیگر ماه‌های مطلوب برای لذت بردن از هوای عالی و هزینه‌های پایین تور ایتالیا هستند. اگر علاقه مند به خرید هستید، پس ممکن است بخواهید در طول مدت حراج‌های فصلی سفر کنید. شاید غافلگیر شوید اگر بشنوید که حراج‌های فصلی ایتالیا به شدت تحت تأثیر قانون منظم شده‌اند و تقویم های رسمی فروش هر ساله منتشر می‌شوند. به طور معمول حراج‌ها در هنگام تغییر فصول (ماه‌های ژانویه و جولای) قانونی شناخته می شوند.

بهترین ماه‌ها برای سفر به شهرهای ایتالیا

یکی از فوق‌العاده‌ترین مقاصد تور اروپا، ایتالیا است. سفر به این کشور در هر زمانی از سال زیبایی‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. در ادامه شهر به شهر ایتالیا را بررسی کرده و بهترین زمان‌ها را برای سفر به این نقاط بازگو می‌کنیم.

تور ایتالیا به مقصد میلان (Milan)

میلان شهری تجارت و مد است. همچنین در برگیرنده اماکن توریستی و موزه‌ای است. بهترین زمان برای بازدید از شهر میلان با تور ایتالیا ماه‌های مِی، ژوئن، سپتامبر و اکتبر است.

تور ایتالیا به مقصد ونیز (Venice)

بهترین زمان تور ایتالیا به مقصد ونیز از اواخر ماه مارچ تا اواخر ماه مِی و ماه‌های سپتامبر و اکتبر است. در طول فصولی که در ایتالیا جشنواره برگزار می شود که معمولاً در ماه فوریه اتفاق می افتند (البته این زمان بسته به زمانی که عید پاک شروع می‌شود متغیر است) ونیز به یک صحنه نمایشی برای افراد آماتور و حرفه ای در البسه متنوع تبدیل می‌شود. تماشای این صحنه یک تجربه کاملاً هیجان انگیز است اما باید توجه داشت که در این زمان ارزان‌ترین نرخ تورهای ایتالیا در دسترس نیست. در طول ماه‌های زمستان ونیز را جریان های جذر و مدی فرا می گیرد بویژه در ماه‌های نوامبر و دسامبر.

تور ایتالیا به مقصد فلورانس (Florence)

پاییز بارانی ترین فصل فلورنس همراه با طوفان‌های بارانی شدیدی است که می تواند تا روزها بویژه در ماه نوامبر ادامه داشته باشد. تابستان در فلورنس بسیار گرم و همراه با رگبارهای پراکنده است. بهار و ابتدای فصل پاییز معمولاً بهترین فصول برای سفر به فلورنس می‌باشند.

تور ایتالیا به مقصد رم (Rome)

بهترین موقع برای سفر به رم فصل بهار از ماه آوریل تا ماه ژوئن می باشد و در ماه سپتامبر زمانی که آسمان آبی و هوا هنوز گرم است.

تور ایتالیا به مقصد ناپل (Naples)

از ماه آوریل تا ماه اکتبر بهترین موقع برای بازدید از ناپل است. ناپل بخشی از کامپانیا (Compania) و تمامی جزایر اطراف آن است.بهترین ماه‌ها برای استفاده از قایق‌های تفرحی و بازدید از کاپری (Capri) و دیگر جزایر از اواخر آوریل و اواخر ژوئن و اواخر ماه سپتامبر و اوایل ماه اکتبر است.

تور ایتالیا به مقصد ساردینیا (Sardinia)

بهترین زمان برای بازدید از ساردینیا از ماه آوریل تا ماه ژوئن است. در ماه آوریل تمام جزیره پر از شکوفه‌های بهاری است و منظره آن جلوه‌گر رنگ‌ زرد شکوفه‌ها و بوته های میموزا (Mimosa)، رنگ آبیاستوقدوس که با بوته‌های وحشی درمی‌آمیزد و رنگ سفید و بنفش سیستوس‌ها، ارکیده‌های بنفش که مسیر را پر می کنند، خشخاش های قرمز و مزارع زرد رنگ ذرت است. به واقع فصل بهار در ایتالیا جشنواره رنگهاست. ساردینیا بیشتر به واسطه سواحل زیبایش شناس است جایی که می توان از ماه می تا اکتبر حمام آفتاب گرفت. فصل پر گردشگر برای تور ایتالیا به مقصد ساردینیا ماه‌های جولای و آگوست است با این وجود سپتامبر و اکتبر بهترین ماه‌ها برای رفتن به ساحل هستند.

تور ایتالیا به مقصد سیسیل (Sicily)

سیسیل در تمام طول سال اقلیمی ملایم و هوایی آفتابی دارد با این وجود بهترین زمان برای بازدید از سیسیل ما‌های آوریل، می، ژوئن و سپتامبر است.

گرانترین زمان برای سفر با تور ایتالیا

همانند هر بازاری، بازار گردشگری نیز قوانین بنیادین مشابهی دارد: هر چه میزان تقاضا بیشتر باشد، هزینه ها به نسبت بیشتر خواهند بود. در واقع، گرانترین زمان برای سفر با تور ایتالیا به زمان تعطیلات بستگی دارد. بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما به مقصد ایتالیا از ماه ژانویه تا ماه مارچ است. بهتر است بلیط‌ها را 2 تا 3 ماه قبل از سفر خریداری نمایید. این امر موجب می شود که بتوانید پروازهای کوتاه‌تر با توقف‌و زمان های استراحت کوتاه‌تر با قیمت های کمتر پیدا کنید. برخی تعطیلات درمیان همه کشورها یکسان هستند اما بسته به شهری که به آن سفر می کنید، ممکن است با تعطیلات محبوب مختص به یک شهر روبرو شوید. در اینجا می تواند برخی از مهمترین تعطیلات رسمی ایتالیا را مشاهده کنید:

  • جشن سال نو: اول ژانویه
  • یکشنبه پاک: در هر سال زمان متفاوتی برای آن وجود دارد
  • دوشنبه پاک: یک روز بعد از یکشنبه پاک
  • روز آزادی: بیست و پنجم آوریل
  • روز کارگر: اول ماه مِی
  • روز جمهوری: دوم ماه ژوئن
  • فراگوستو (Ferragosto) (تعطیلات رسمی ایتالیا): پانزدهم آگوست
  • کریسمس: بیست و پنجم دسامبر

تلاش کنید که در زمان تعطیلات رسمی به ایتالیا سفر نکنید

به طور معمول مردم ایتالیا در ماه آگوست بویژه در هفته‌های حدود پانزدهم ماه آگوست به تعطیلات می روند. این تعطیلات طولانی همراه با آتش‌بازی، نمایش خیابانی و نمایش هواییست. اگر قصد سفر با تور ایتالیا را دارید، مطمئن شوید که شهر تقریباً خالی از تردد افراد بومی، عمده مغازه ها و مراکز تجاری بسته وعمده ساکنین به ساحل یا سفر رفته اند تا جایی که به ندرت کسی در اطراف دیده می شود مگر گردشگران تور اروپا.

از آنجایی که ماه آگوست اوج تعطیلات مردم ایتالیا است، هزینه سفر با تور ایتالیا کاملاً سنگین است. برای کاهش هزینه ها می توانید در هتل‌های کمتر محبوب در میان گردشگران اقامت گزینید و به رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که بومیان استفاده می نمایند مراجعه کنید. خرید در ایتالیا را در فصل حراج انجام دهید. اگر برای جهت یابی با مشکل روبرو شدید از پذیرش هتلی که در آن اقامت دارید یا از مردمی که در خیابان‌ها هستند سوال بپرسید. مرد ایتالیا از جواب دادن به سوالات شما استقبال خواهند کرد.

با توجه به آنچه گفته شد اگر قصد سفر با تور ایتالیا را دارید و می خواهید از صرف هزینه‌های گزاف جلوگیری نمایید باید:

  • در فصول کم گردشگر سفر کنید.
  • حداقل دو تا سه ماه قبل از سفر بلیط هواپیمای خود را خریداری نمایید.
  • به رستوران ها و فروشگاه‌هایی بروید که از اماکن گردشگری محبوب دور هستند.
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2867

به "چه هنگام می توان ارزان ترین سفر را با تور ایتالیا داشت" امتیاز دهید

1 کاربر به "چه هنگام می توان ارزان ترین سفر را با تور ایتالیا داشت" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه هنگام می توان ارزان ترین سفر را با تور ایتالیا داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید