با برترین دیدنی های میلان ایتالیا آشنا شوید

به گزارش دور زمین، اگرچه شهر میلان معمولا به عنوان مرکز مالی و صنعتی ایتالیا شناخته می گردد، اما دیدنی های میلان نیز دست کمی از جاهای دیدنی رم و دیگر شهرهای ایتالیا ندارد و می تواند هر گردشگری را مبهوت خود سازد.

با برترین دیدنی های میلان ایتالیا آشنا شوید

در این مقاله از وبلاگ ققنوس قصد داریم شما را با تعدادی از برترین تماشای های میلان ایتالیا در تور ایتالیا آشنا سازیم. همراه ما باشید.

جذابترین تماشای های میلان

کلیسای جامع میلان (Milan Cathedral)

بدون شک در میان تماشای های میلان، هیچکدام به مقدار کلیسای جامع میلان یا دوئمو (Duomo) در میان گردشگران شناخته شده نیستند. کلیسای میلان یک بنای بزرگ و یک شاهکار معماری شگفت انگیز است که ساخت آن بیش از 600 سال به طول انجامیده است.

این کلیسا که سومین کلیسای بزرگ دنیا است، در مرکز شهر میلان و کنار میدان معروف میلان واقع شده است. در واقع این نقطه، هسته مرکزی تاریخی شهر میلان بوده و این کلانشهر بزرگ، از این نقطه شروع شده است.

ساخت کلیسای میلان در سال 1386 میلادی شروع شد اما ساخت آن رسما تا سال 1965 میلادی ادامه داشته است. با همین زمان طولانی ساخت، احتمالا می توانید حدس بزنید که این کلیسا چقدر زیبایی و جزئیات مختلف را در خود جای داده است. تعداد زیادی مجسمه، شیشه های رنگی، موزاییک و … باعث شده اند تا کلیسای جامع میلان به یک شاهکار هنری شگفت انگیز تبدیل گردد.

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه (Church of Santa Maria delle Grazie)

کلیسای سانتا ماریا دله گرتزیه یکی دیگر از جاهای تماشای میلان است که در سال 1497 میلادی ساخته شده است. این کلیسا در سبک گوتیک و با آجرهای قرمز ساخته شده و با توجه به قرارگیری در مرکز شهر، به راحتی می توانید آن را پیدا کنید.

اما معروفیت این کلیسا به خاطر معماری و تاریخ آن نیست. بلکه به علت یک نقاشی دیواری در زمره جاذبه های تماشای میلان قرار گرفته است. این کلیسا میزبان نقاشی مشهور شام آخر لئوناردو داوینچی است که حضرت مسیح (ع) و حواریونش را نشان می دهد. این نقاشی از جمله مشهورترین آثار هنری دنیاست و افسانه های متعددی پیرامون رمز و رازهای پنهان در آن شکل گرفته است.

گالری ویتوریو امانوئل دوم (Galleria Vittorio Emanuele II)

میلان شهر مد و فشن است و مرکز شرکت های مختلفی جورجیو آرمانی (Gorgio Armani)، ورساچه (Versace) و … در این شهر قرار گرفته است. بنابراین خرید و پاساژگردی یکی از مهمترین تفریحات و تماشای های میلان خواهد بود.

در میان مراکز خرید مختلف میلان، گالری ویتوریو امانوئل دوم از مشهورترین آنها هستند. این مرکز خرید زیبا و چشم نواز، در سال 1877 میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی ترین مراکز خرید دنیاست.

اما علاوه بر فروشگاه های متعدد، گالری ویتوریو امانوئل دوم خودش نیز یکی از جاهای تماشای میلان ایتالیا به شمار می رود. این مرکز خرید از یک پلان + شکل با سقف های شیشه ای زیبا تشکیل شده است و می تواند شما را برای ساعت ها مشغول خود سازد.

این مرکز خرید زیبا و چشم نواز، در سال 1877 میلادی ساخته شده و یکی از قدیمی ترین مراکز خرید دنیاست.

قلعه اسفورزا (Sforzesco Castle)

میلان از دیرباز شهری مهم در اروپا به شمار می رفته است و قلعه اسفورزا که امروزه یکی از برترین تماشای های میلان به شمار می رود، محل زندگی فرمانروایان این شهر بوده است. مراحل ساخت این قلعه در سال 1370 میلادی و در نزدیکی مرکز تاریخی شهر میلان شروع شده است.

بازدید از این قلعه و باغ های گسترده آن که از محبوب ترین تماشای های شهر میلان هستند، شما را با تاریخ میلان و ایتالیا در دورانی که هر شهر برای خود حکومت مستقلی داشته است آشنا می سازد.

موزه ملی لئوناردو داوینچی (Leonardo da Vinci National Museum)

ما لئوناردو داوینچی را بیش از هر چیز با آثار هنری و نقاشی های معروفی چون مونالیزا می شناسیم، اما داوینچی یک دانشمند و مخترع برجسته و ترکیبی استثنایی از نبوغ و خلاقیت بوده است که در زمینه های مختلفی چون مهندسی نیز سررشته داشته است.

بعلاوه با اینکه داوینچی زاده شهر فلورانس است، اما مدتی از عمر خود را در میلان گذرانده است و به همین علت، امروزه موزه ملی لئوناردو داوینچی در این شهر احداث شده و از جاذبه های گردشگری میلان است.

در این موزه می توانید با مجموعه کاملی از آثار داوینچی از جمله طراحی ها و نقشه های او آشنا شوید و بعلاوه نمونه های ساخته شده از ماشین پرنده و دیگر اختراعات داوینچی را از نزدیک ببینید.

سالن اپرای اسکالا (La Scala Opera)

شاید کمتر جایی در دنیا را پیدا کنید که به مقدار سالن اپرای اسکالای میلان، میزبان هنرمندان بزرگ بوده باشد. این سالن اپرا که در شمال کلیسای جامع میلان و شرق قلعه اسفورزا واقع شده است، از مشهورترین مکان های تماشای میلان است که نمادی از قدرت، ثروت و فرهنگ والای شهر میلان به شمار می رود.

حتی اگر اهل تماشای نمایش های اپرا نیستید، پیشنهاد می کنیم از این سالن زیبا بازدید کنید زیرا یکی از مشهورترین و زیباترین تماشای های ایتالیا و دنیا به شمار می رود و می تواند شما را شگفت زده کند.

استادیوم سن سیرو (San Siro Stadium)

اگر کمی به فوتبال علاقه داشته باشید، بدون شک نام دو باشگاه مشهور آث میلان و اینترمیلان را شنیده اید و می دانید که این دو باشگاه معروف و پیروز فوتبال ایتالیا، به شهر میلان تعلق دارند.

سن سیرو یک استادیوم ورزشی عمومی متعلق به شهرداری شهر میلان است که این دو تیم بازی های خانگی خود را در آن انجام می دهند. اگرچه نام این استادیوم در سال 1980 به استادیوم جوزپه مئاتزا تغییر نموده است، اما هواداران باشگاه آث میلان هنوز از نام سن سیرو برای اشاره به آن استفاده می نمایند.

با توجه به محبوبیت این دو تیم در ایران، استادیوم ورزشی یکی از تماشای های اطراف میلان است که می توانید از آن بازدید کنید. در این برنامه می توانید از موزه دو باشگاه، زمین چمن و … تماشا کنید و تجربه ای خاص را برای خود رقم بزنید.

منبع: ققنوس
انتشار: 21 آذر 1400 بروزرسانی: 21 آذر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4658

به "با برترین دیدنی های میلان ایتالیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با برترین دیدنی های میلان ایتالیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید