بازدید از 17 شهر کوچک اروپا

به گزارش دور زمین، بسیاری از گردشگران در هنگام سفر با تور اروپا، شهرهایی چون پاریس (فرانسه)، لندن (انگلیس) یا برلین (آلمان) را در الویت برنامه بازدید‌های خود قرار می‌دهند. اگرچه در زیبایی و شگفت انگیزی کلان شهرهای مذکور جای هیچ شکی نیست، اما باید دانست که تمامی جاذبه‌های اروپا نیز به آن‌ها خلاصه نخواهد شد. بازدید از برخی از شهرهای کوچکتر که در سرتاسر این قاره پراکنده گشته‌اند، چهره‌ای اصیل‌تر و واقعی‌تری از اروپا را به نمایش خواهند گذارد. اگر قصد دارید تعطیلات خود را در اروپا سپری کنید، در این مقاله می‌توانید با برخی از زیباترین و دل انگیزترین شهرهای کوچک این قاره آشنا شوید. پس به خواندن ادامه دهید و نام این مناطق را به برنامه بازدیدهای خود بیافزایید تا تمام آنچه را که به معنای واقعی در این سرزمین برای گردشگران آماده گشته است تجربه کنید.

بازدید از 17 شهر کوچک اروپا

بازدید از Portree در مدت تور اروپا

مجمع‌الجزایر هیبرید (Inner Hebrides) که با فاصله از کرانه‌های اسکاتلند واقع شده‌اند، جزیره‌ای را با عنوان اسکای (Skye) به مرکزیت Portree شامل گردیده‌اند. Portree منطقه‌ای بکر و دور افتاده است که به دریاچه‌ای به همین نام اشراف دارد و دسترسی به آن از طریق کشتی‌های مسافربری تجربه‌ای بی‌همتا خواهد بود. Portree بواسطه خانه‌های زیبا و رنگارنگش که به حالت خطی در امتداد ساحلی سنگی و آب‌های آرام بندرگاهی شکل گرفته‌‌اند، در میان گردشگران تور اروپا محبوب شده است.

بازدید از Marsaxlokk در مدت تور اروپا

دهکده‌ زیبا و خوش منظره Marsaxlokk، دهکده ماهیگیری قدیمی واقع در بخش جنوب شرقی جزیره مالتا است و تاریخچه‌ای باستانی را به خود اختصاص داده است. این محل که زمانی معبد خدای رومی (Juno) را در خود جای داده بود، امروزه به عنوان تفریحگاهی برای عاشقان آب، غذاهای دریایی و قایق سواری به شمار می‌رود. بازدیدکنندگان می‌توانند در طول روز در قایقی ماهیگیری بر روی آب شناور شوند یا با قایقی بادی در امتداد کرانه‌های جزیره حرکت کنند. 

بازدید از Smogen در مدت تور اروپا 

Smogen شهر کوچکی واقع بر کرانه غربی سوئد است و به عنوان مقصدی ساحلی که دسترسی به آن خود هیجانی متفاوت را رقم خواهد زد شناس شده است. گردشگرانی که با ماشین به این محل سفر می‌کنند، در هنگام نزدیک شدن به شهر از فراز پلی خوش منظره که بر روی خلیجی واقع شده است عبور خواهند کرد. اگر به Smogen آمدید، بندر آن را فراموش نکنید. در این محل خانه‌ها به رنگ‌هایی زیبا و درخشان نقاشی شده‌اند و برخی از آن‌ها بر فراز صخره‌ها احداث گردیده‌اند. تمام آنچه گفته شد در مجموع این دهکده را به عنوان تفریحگاهی بسیار زیبا و شگفت انگیز در سفر با تور اروپا شاخص نموده است. 

بازدید  از Bibury در مدت تور اروپا

Bibury در مرکز ناحیه‌ای تحت عنوان Cotswolds واقع گردیده. Cotswolds آکنده از چشم‌اندازهای تپه‌ای و فضاهای باز و سبز است و در مرکز کشور انگلیس قرار دارد. شاخص‌ترین جاذبه Bibury کلبه‌های خطی آرلینگتون است که ساکنان آن‌ها همچنان سقف‌های کاهگلی را به انواع مصالح ترجیح می‌دهند. به عقیده هنری فورد، کارآفرین سرشناس آمریکایی، بهترین بخش سفر به انگلیس، تجربه زیبایی Bibury به همراه خانه‌های ردیفی آن است و بی‌شک با سفر به این بخش حرف وی را تأیید خواهید کرد.

بازدید از Giethoorn در مدت تور اروپا

Giethoorn یکی از قدیمی‌ترین شهرهای هلند محسوب می‌شود و تاریخچه آن به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد. کانال‌هایی که به منظور آبیاری و کشاورزی ساخته‌ شده‌اند در سرتاسر این شهر به چشم می‌خورند و به خانه‌ها و رستوران‌های آن چشم‌اندازی آبی بخشیده‌اند. مناظر سبز و انبوه، چمن‌های حرص شده و معماری سنتی هر یک به نوبه خود بر زیبایی این شهر کوچک افزوده‌اند. گردشگران تور اروپا می‌توانند در این محل به قایق سواری و ثبت تصاویری خاطره‌انگیز از پل‌هایی که برفراز کانال‌های آبی قرار گرفته‌اند بپردازند. 

بازدید از Cesky Krumlov در مدت تور اروپا

بازدید از Cesky Krumlov، واقع در جمهوری چک، شما را به دنیای افسانه‌های قرون وسطی‌ای خواهد برد. این شهر بواسطه رودخانه Vltava به دو بخش تقسیم شده است و مرکز آن را یک قلعه تحسین برانگیز قرن سیزدهمی شکل می‌دهد. در اطراف گذرگاه‌های سنگفرش شده آن خانه‌های قرن هجدهمی سبک باروک قرار گرفته‌اند و در نهایت به این قلعه زیبا منتهی می‌شوند. غرق شدن در تک تک جزئیات مسحور کننده این سازه باستانی یا لذت بردن از مناظر طبیعی پیرامونی، هر یک چون تصویری فراموش ناشدنی در ذهن ثبت خواهند شد.

بازدید از Husavik در مدت تور اروپا

Husavik این شهر ایسلندی که در شمال این کشور واقع شده است به اندازه Reykjavik پر ازدحام نیست و بی‌شک بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود. این شهر کوچک که عمدتاً به عنوان مرکزی اروپایی جهت تماشای نهنگ‌ها شناخته می‌شود، فرصت بازدید از این موجودات شگفت انگیز را بدست می‌دهد. گردشگرانی که در فصل تابستان به قایقرانی در آب‌های این محل می‌پردازند امکان آنکه نهنگی را در نزدیکی خود رویت کنند بسیار زیاد است. اسب سواری از دیگر فعالیت‌های تفریحی این محل به شمار می‌رود. با اسب‌های ایسلندی می‌توانید در نواحی ساحلی بسیار خوش منظره این شهر که حقیقتاً نفس را در سینه حبس خواهند کرد به گشت و گذار بپردازید.

بازدید از Bled در مدت تور اروپا

اسلوونی با تمام زیبایی‌ها و مناظر طبیعی مسحور کننده‌اش که از جالب‌ توجه‌ترین‌ها در سرتاسر این قاره پهناور به شمار می‌روند، عمدتاً در برنامه سفرهای تور اروپا نادیده گرفته شده است. از میان جاذبه‌های مورد غفلت واقع شده این کشور می‌توان به Bled، شهر کوچکی که بر ساحل دریاچه‌ای به همین نام واقع شده است اشاره کرد. چشم‌اندازهای این شهر را کوه‌های آلپ Julian شکل می‌دهند و در مرکز دریاچه آن جزیره‌ای کوچک واقع شده است که کلیسایی زیبا را در برگفته. Bled با ظاهر دوست داشتنی‌اش به راستی که از میان داستان‌های عاشقانه سربرآورده است و برای باورش راهی جز سفر به آن نیست.

بازدید از Ronda در مدت تور اروپا

پیرامون شهر Ronda (واقع در اسپانیا) را تفریحگاه‌های حائز اهمیتی چون Malaga و Mabella شکل داده‌اند. سفر به Ronda به مانند سفر در زمان خواهد بود و مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از معماری‌های تاریخی را در مقابل دیدگانتان آشکار خواهد نمود. یکی از شاخص‌ترین بقایای بازمانده از سازه‌های تاریخی این شهر، حمام عمومی عربی است که ساخت آن به قرن چهاردهم میلادی باز می‌گردد. عبور از فراز پل Nuevo که از میان صخره‌های El Tajo عبور می‌کند و قدم زدن در میان معابر پر پیچ و تاب بخش قدیمی شهر از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی این محل به شمار می‌روند.

بازدید از Zermatt در مدت تور اروپا

Zermatt در میانه کوه‌های آلپ سوئیس واقع شده است و به عنوان یکی از زیباترین نقاط این کشور شناخته می‌شود. در چشم‌اندازهای این شهر کوچک، Matterhorn (یکی از بلندترین قلل رشته کوه‌های آلپ) به چشم می‌خورد و به راستی که با ظاهر برفی و یخزده‌اش زیبا و باشکوه به نظر می‌رسد. به جهت حفاظت از بافت تاریخی این شهر تردد ماشین در آن ممنوع است. اسکی سواری در زمستان یا قایقرانی بر رودخانه Vispa در طول تابستان هر یک تجربه‌ای بی‌نظیر را رقم خواهد زد و Zermatt را به مقصدی انکار ناشدنی در سفر با تور اروپا بدل خواهند کرد.

بازدید از Rothenburg ob der Tauber در مدت تور اروپا

یکی از زیباترین و جاذب‌ترین نقاط در سرتاسر اروپا، مرکز قرون وسطی‌ای شهر Rothenburg ob der Tauber است. دیوارهای این شهر کوچک آلمانی در حدود قرن چهاردهم میلادی ساخته شده‌اند و عمده سازه‌های بخش قدیمی آن از قدمتی مشابه برخوردارند. Rothenburg ob der Tauber که در طی سالیان دراز تقریباً دست نخورده باقی مانده است، کاخ‌ها و بناهایی حکومتی متعلق به قرون وسطی را به همراه خانه‌های نیمه چوبی باواریایی‌ شامل شده است. جهت بازدید از دیوارهای شهر و معماری زیبای بناهای آن پیاده‌روی بهترین گزینه به شمار می‌رود.

بازدید از Eguisheim در مدت تور اروپا 

Eguisheim در مجاورت مرز آلمان و رودخانه راین واقع شده است و به عنوان مقصدی فرانسوی بی‌شباهت به دیگر جاذبه‌های این کشور شناخته می‌شود. این شهر در حد فاصل تپه‌هایی سبز و باغات انگور قرار دارد و قدمت خانه‌های آن به قرن‌ها پیش بازمی‌گردد. گذرگاه‌های سنگفرش شده آن دست نخورده باقی‌ مانده‌اند و همین امر بر زیبایی سنتی آن افزوده است.

بازدید از Perast در مدت تور اروپا

Perast با جمعیت چند صد نفریش نقطه مقابلی برای تفرجگاه‌های ساحلی مونته‌نگرو به شمار می‌رود. چرا که اگرچه این نواحی از زیبایی جاذب برخوردارند اما بسیار شلوغ و آکنده از هتل‌ها و مراکز خرید بسیار مرتفعند. Perast بر آب واقع شده است و از اسکله‌های ماهیگری بتونی و سواحل سنگیش می‌توان مناظر بسیار دل انگیزی را نظاره کرد. در خلیج Boka جزیره Gospa od Skrpjela که تحت عنوان بانوی صخره شناخته می‌شود قرار دارد و این محل کلیسایی متروکه اما بسیار مسحور کننده را شامل گردیده و توجه عکاسان بسیاری را از ساحل Perast به سوی خود جلب می‌نماید.

بازدید از Hallstatt در مدت تور اروپا

یکی از زیباترین مقاصد گردشگری اتریش، Hallstatt است که بر ساحل دریاچه‌ای به همین نام واقع گردیده. برای مدت هزاران سال، معادن نمک موجود در این شهر مردم را به سوی خود جذب نموده است. با این وجود امروزه عمده دلیل بازدید از این محل مناظر زیبای آن است. کوه‌های سربه فلک کشیده که در پس آبی آرام دریاچه آن به چشم می‌خورند گردشگران بسیاری را شیفته خود کرده است. با حرکت از مرکز تاریخی Hallstatt می‌توانید از طیف گسترده‌ای از جاذبه‌های طبیعی که غارها و آبشارهای متعددی را شامل می‌شود لذت ببرید.

بازدید از Reine در مدت تور اروپا

در شمالی‌ترین نقطه نروژ جزایر Lofoten قرار دارند که بی‌شک از زیباترین بخش‌های این کشور به شمار می‌روند. در این جزایر هیچ کلانشهر قابل توجهی به چشم نمی‌خورد، اما در همین محل است که می‌توانید دهکده کوچک و زیبای Reine را بیابید. Reine گونه‌های حیوانی متعددی را در زیستگاه طبیعیشان به معرض نمایش گذارده است، اما این همه جاذبه‌های آن نخواهد بود، چرا که شفق شمالی با زیبایی غیر زمینی‌اش گردشگران را مسحور خود خواهد نمود. از محل این شهر می‌توانید آب‌های زلال، چشم‌اندازهای بسیار سرسبز و قلل مرتفعی که سر از آب برآورده‌اند نظاره کنید. عمده خانه‌های موجود در Reine سنتی هستند و در طیف‌های متفاوتی از رنگ قرمز نقاشی شده‌اند.

بازدید از Positano در مدت تور اروپا

شهر ساحلی Positano شهری ایتالیایی واقع بر ساحل آمالفی است و عمده بازدیدکنندگان آن را گردشگران روزانه‌ای تشکیل می‌دهند که از نواحی مجاوری چون Sorrento به آن سفر می‌کنند. در نتیجه در هنگام عصر گردشگران کمتری در محل حضور دارند و فرصت مناسبی جهت لذت بردن از مناظر بسیار زیبای این ناحیه را بدست می‌دهد. هنگامی که در Positano هستید از بندر آن که عمده امکانات تفریحی، رستوران‌ها و مغازه‌ها در آن واقع شده‌اند بازدید نمایید. اگرچه این بندر خود به تنهایی شگفت انگیز است، اما حیات و شور واقعی آن در هنگام غروب است. اگر به دنبال سفری فراموش ناشدنی با تور اروپا هستید، قایقی را جهت تماشای ساحل این شهر از میان آب کرایه کنید و به تحسین زیبایی خیره‌کننده آن بنشینید.

 بازدید از Oia در مدت تور اروپا

دهکده Oia که بر فراز صخره‌ای واقع شده است، در جزیره Santorini (واقع در یونان) قرار دارد. Oia به حفره‌ای آتشفشانی اشراف دارد و بازدید از آن به کسانی که عاشق طبیعیت و مناظر خیره‌کننده هستند بسیار توصیه می‌شود. مسیرهای طولانی آن به مانند ماری در میان دهکده به بالا و پایین می‌خزند و چشم‌اندازهای اطراف تصاویر بسیار دل انگیزی را بدست می‌دهند. شلوغ‌ترین زمان در Oia، هنگام غروب است، چرا که این دهکده زیبا بواسطه غروب‌هایش شهرتی جهانی دارد؛ جلوه آسمان صورتی رنگ و حرکت آرام خورشید که در پشت آب‌های دریای Aegean پنهان می‌شود.

انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3595

به "بازدید از 17 شهر کوچک اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از 17 شهر کوچک اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید