بهترین زمان برای رفتن به تور تایلند (بررسی ماه به ماه)

به گزارش دور زمین، با این که وضعیت آب و هوا در سراسر تایلند شرایط متفاوتی دارد، با این حال شما می‌توانید در تمام طول سال به تور تایلند بروید. بهترین زمان برای رفتن به تور تایلند فصل بی باران و خنک بین نوامبر تا اوایل آوریل است. ساحل غربی این کشور در ماههای زمستانی مورد پسندتر هستند. در این زمان از سال می‌توانید غواصی عمیق و سطحی را در بهترین حالتش تجربه کنید. آب و هوا در سواحل شرقی در تمام طول سال خوب است. در این قسمت از کشور در ژانویه و فوریه کمترین بارش اتفاق می‌افتد و ماه نوامبر بیشترین بارش را دارد.

بهترین زمان برای رفتن به تور تایلند (بررسی ماه به ماه)

رفتن به تور تایلند در ژانویه

در این زمان از سال هوا در تمام تایلند خوب است. احتمال بارش کم است و دماهای خنک در شمال کشور شرایط را مناسب‌تر می‌کند. تمام سواحل غربی، بیشتر مواقع روزهایی آفتابی و عالی دارند. سال نوی چینی (زمان آن در تقویم میلادی در هر سال متفاوت است) با این که یک جشن ملی تایلند نیست ولی با این حال در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود، مخصوصا در محله چینی‌های بانکوک. محله چینی‌های بانکوک در زمان جشن به صورت یکپارچه به رنگ قرمز در آمده و میزبان رژه‌های جذاب و هیجان‌انگیز اژدها، آتش‌بازی و رقص و پایکوبی در خیابان‌ها است.

رفتن به تور تایلند در فوریه

در اوایل ماه، بارش‌های کمی را می‌توان در سواحل شرقی انتظار داشت. ولی بقیه تایلند خشک و گرم باقی می ماند. حتی خنکی صبحهای زود در مناطق شمالی در طول روز به گرما تغییر می‌کند. فستیوال گل چیانگ مای که در هفته اول فوریه برگزار می‌شود یک فستیوال سه روزه است که در پایان فصل خنک تایلند برگزار می‌شود. این فستیوال شامل رژه و نمایشگاه‌های رنگارنگ از گل‌های داووی و محمدی است.

رفتن به تور تایلند در مارس

در مارس می توانید انتظار هوایی خوب در تمام کشور را داشته باشید. در این زمان دما تا حوالی 30 درجه سانتیگراد بالا می رود و هوای خنک‌تر شمال کشور کم کم از بین می‌رود. این به معنی است که اگر در این زمان به تور تایلند بروید می‌توانید در هر نقطه‌ای از کشور از سواحل آفتابی لذت ببرید.

رفتن به تور تایلند در آوریل

هوای آوریل در تایلند بسیار خوب می‌شود و تعداد مسافران نیز رو به افزایش می‌گذارد. حتما قبل از رفتن به تور تایلند هتل‌های خود را رزرو کنید تا بتوانید بهترین هتل‌ها را انتخاب کنید. اگر در زمان جشن Songkran (سال نوی تایلندی) به این کشور بروید می توانید اوقات خوشی را با شرکت در این جشن پر هیجان سپری کنید. سونگ کران (سیزدهم تا پانزدهم آوریل)، جشن سال نوی سنتی تایلند است. در این جشن مردم روی همدیگر آب معطر می‌ریزند تا گناهان و شانس بد سال قبل پاک شود. البته در خیابان های تایلند نوع بازیگوشانه‌تر این سنت برگزار شده و کل کشور به یک جشن آب‌بازی تبدیل می‌شود.

رفتن به تور تایلند در می

این ماه، ماهی عالی برای رفتن به تور تایلند است چرا که این ماه قبل از فصل پرگردشگر تایلند قرار گرفته و در این ماه قیمتها کمتر هستند و احتمالا می‌توانید از تخفیفهای خوبی برخوردار شوید. در بیشتر زمان‌ها در این ماه بارش مقدار کمی باران قابل انتظار است، اما اگر می‌خواهید وجود آفتاب در ساحل در تمام مدت سفرتان تضمین شده باشد، باید به سواحل شرقی تایلند بروید.

رفتن به تور تایلند در ژوئن

ژوئن وقت خوبی برای رفتن به تور تایلند است. این ماه، به شما اجازه می‌دهد از آخرین روزهای با هوای خشک و بی باران تایلند لذت ببرید و همچنین با جمعیت انبوه گردشگران اروپایی که در تعطیلات مدارس به سفر آمده‌اند مواجه نشوید. در این زمان از سال، تایلند آفتابی آفتابی است و فرصت خوبی برای بهره بردن از تخفیف‌های قبل از فصل پرگردشگر سال برایتان فراهم است.

رفتن به تور تایلند در جولای

هر چه به پایان ماه نزدیک‌تر شویم دما شروع به پایین آمدن می‌کند و باد و باران بیشتر می‌شود. خورشید همچنان در سواحل شرقی تایلند در آسمان است ولی جزایری مانند کو ساموئی به خاطر تعطیلات مدارس شروع به شلوغ شدن می‌کنند. اوایل این ماه بهترین زمان برای رفتن به تور تایلند است.

رفتن به تور تایلند در آگوست

باران در تمام تایلند در حال بارش است، مخصوصا در شمال کشور که در آن بارشهای سنگین زیاد اتفاق می‌افتد. انتخاب ها برای رفتن به سواحل کمتر و کمتر می‌شود. هوآ هین (Hua Hin) و کو سامویی (Koh Samui) بهترین انتخاب‌ها در این زمان هستند، اگر چه که احتمالا در این مناطق نیز بارش باران را تجربه خواهید کرد.

رفتن به تور تایلند در سپتامبر

سپتامبر در تایلند معمولا پر باران‌ترین ماه سال است، بنابراین برای آنهایی که در تور تایلند خود به دنبال لذت بردن از سواحل هستند مناسب نیست. با این حال آنهایی که به دنبال بهره بردن از قیمت‌های خیلی پایین فصل کم گردشگر و مواجه نشدن با شلوغی مسافران هستند، می توانند از یک مسافرت عالی در این زمان از سال لذت ببرند.

رفتن به تور تایلند در اکتبر

در اوایل اکتبر باران همچنان ادامه دارد و دما شروع به پایین آمدن می‌کند. در پایان ماه دما پایین‌تر می‌آید و هوا خنک‌تر می‌شود و رطوبت هوا کم می‌شود. احتمال بارش باران نیز کمتر می‌شود که باعث می‌شود اکتبر ماه خوبی برای رفتن به تور تایلند باشد. فستیوال گیاه‌خواران در اکتبر در پوکت برگزار می‌شود. این فستیوال 9 روزه، در مورد این اعتقاد چینی‌ها است که پرهیز از خوردن گوشت در ماه نهم قمری از تقویم چین، باعث می‌شود انسان سلامت و آرامش ذهنی به دست آورد.

رفتن به تور تایلند در نوامبر

آفتاب به سواحل غربی تایلند بر می‌گردد و عاشقان سواحل به Khao Lak، پوکت و کرابی می‌روند. اگر در اوایل این ماه به تور تایلند بروید با شلوغی گردشگران مواجه نخواهید شد. همانطور که زمستان نزدیک می‌شود، اوایل صبح و غروب‌ها در شمال کشور شروع به سرد شدن می‌کند. Loy Krathong (ماه نوامیر) فستیوالی است که بیشتر توسط مردم جنوب غربی تایلند جشن گرفته می‌شود. سبدهای تزئین شده که با برگ موز ساخته شده بر روی آب شناور می‌شود، در حالی که شخص صاحب آن یک آرزو می‎کند.

رفتن به تور تایلند در دسامبر

ساحل غربی تایلند خود را برای شلوغی کریسمس آماده می‌کند و اگر می‌خواهید در این زمان به تور تایلند بروید بهتر است از خیلی قبلتر رزروهای خود را انجام دهید تا بهترین گزینه‌ها را داشته باشید. این زمان ماه پر گردشگر تایلند است. توصیه می‌کنیم اوایل ماه به سفر بروید تا با شلوغی ناشی از کریسمس مواجه نشوید.

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2984

به "بهترین زمان برای رفتن به تور تایلند (بررسی ماه به ماه)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان برای رفتن به تور تایلند (بررسی ماه به ماه)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید