برنامه سفر پیشنهادی برای دو هفته در تور تایلند

به گزارش دور زمین، تایلند را با نام سرزمین لبخندها می‌شناسند؛ مقصدی شگفت‌انگیز در آسیا که با فرهنگ، تاریخ، هنر و غذاهای لذیذ پر شده است. با یک سفر در داخل این کشور شما همزمان می‌توانید از قبیله‌های کوهستان‌نشین در مناطق توسعه نیافته دیدن کنید، زندگی شبانه مشهور بانکوک را تجربه کنید، در معابد باشکوه گشت و گذار کنید و از فرهنگ تایلندی لذت ببرید. شما به راحتی می‌توانید ماه‌ها برای شناختن زیبایی‌های این کشور زمان بگذارید، اما بسیاری از مسافران تور تایلند سعی می‌کنند در مدت کوتاه سفرشان، تا جای ممکن جاذبه‌های این کشور را تجربه کنند. این برنامه سفر 2 هفته‌ای مهم‌ترین مکان‌ها را پوشش داده و به شما این فرصت را می‌دهد که مخلوطی از هر چیزی که تایلند ارائه می‌دهد را ببینید.

برنامه سفر پیشنهادی برای دو هفته در تور تایلند

بانکوک (1 شب)

اگر قرار باشد در تور تایلند تنها از یک مکان دیدن کنید، آن مکان باید پایتخت کشور یعنی بانکوک باشد. برای اولین شب حضورتان در شهر مستقیم به سراغ فرهنگ رفته و زمانی را در منطقه Rattanakosin سپری کنید؛ این جایی است که بیشتر جاذبه‌های مشهور این شهر در آن متمرکز شده‌اند. در اینجا در تور بانکوک شما می‌توانید کاخ بزرگ را ببینید که زمانی اقامتگاه پادشاه تایلند بوده است. معبد بودای زمردین نیز در اینجا قرار دارد. شما می‌توانید روز خود را با دیدن جاذبه‌های دیگری مانند وات پو (بزرگترین معبد تایلند) یا قصر فرا و موزه ملی تکمیل کنید.

کانچانابوری (2 شب)

تایلند نقشی کلیدی در جنگ جهانی دوم داشت. شهر کانچانابوری محل شروع خط آهن مرگ ژاپنی‌ها بود. خط آهنی که به سمت برمه می‌رفت و توسط اسیران جنگی ساخته شد. اینجا یک مقصد تاریخی مهم در تور تایلند شما خواهد بود. شما می‌توانید در این منطقه پل بدنامی که روی رودخانه کوای ساخته شد را ببینید و حتی روی آن راه بروید. دیگر جاذبه‌های مربوط به جنگ جهانی دوم شامل موزه جنگ، قبرستان جنگ چونگ‌کای، مرکز خط آهن برمه‌تایلند و گالری هنری و موزه جنگ جهانی دوم هستند. کانچانابوری همچنین خانه چندین معبد قدیمی است که می‌توانید از آنها نیز دیدن کنید.

آیوتایا (1 شب)

زمانی که تایلند هنوز با نام سیام شناخته می‌شد، پایتخت آن شهر آیوتایا بود. این شهر در قرن چهاردهم بنا گذاشته شده و جاذبه‌های تاریخی و معماری اعجاب‌انگیزی دارد. اگر به تاریخ باستانی این کشور علاقه دارید، در تور تایلند باید از اینجا دیدن کنید. در میان دیوارهای شهر به سراغ معبدهایی مانند Wat Phra Sri Sanphet و Wat Ratchaburana و Wat Phra Mahathat رفته و زمانی را هم به دیدن دژ قرن چهاردهمی فت، Phra Chedi Sri Suriyothai طلایی زیبا و بازار پر از هیاهو و جذاب چاو فروم اختصاص دهید. در این بازار می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات تازه، غذاهای سنتی و پارچه‌های رنگارنگ را پیدا کنید.

چیانگ مای (2 شب)

بانکوک شاید پایتخت تایلند باشد اما چیانگ مای پایتخت غیر رسمی شمال کشور و متعلق به مردم لانا و فرهنگشان است. سوار یک وانت مسافربری شده و به دیدن معبد باشکوه Phra That Doi Suthep بروید که ساختش به قرن چهاردهم بر می‌گردد و منظره‌ای تماشایی از شهر را ارائه می‌دهد. بعد از آن به دیدن معبدهایی مانند Wat Phra Singh یا Wat Chiang Man بروید، جایی که در آن تصویری از بودا وجود دارد که گفته می‌شود متعلق به تقریبا 2 هزار سال پیش است. چیانگ مای برای مناظر طبیعی بسیار زیبایش شناخته می‌شود، بنابراین حتما زمانی را برای باغ گیاه‌شناسی ملکه سیرکیت و همچنین آبشار مائه سا کنار بگذارید.

گشت و گذار در کوهستان‌های قبیله‌نشین (2 شب)

یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌هایی که شما می‌توانید در مدت دو هفته سفرتان در تور تایلند داشته باشید، رفتن به یک سفر اکتشافی برای ملاقات با قبیله‌های کوهستان‌نشین است که در مناطق اطراف چیانگ مای زندگی می‌کنند. این سفرهای اکتشافی عموما با گروه‌های کوچک انجام می‌شود و راهنمای باتجربه تور به شما کمک می‌کند نحوه زندگی یک فرد قبیله‌نشین را تجربه کنید. شما در این سفر از رودخانه‌ها عبور می‌کنید، سوار قایق‌های چوبی می‌شوید، غذا پختن در جنگل را فرا می‌گیرید یا با اعضای یک قبیله آشنا می‌شوید. این از آن دست تجربه‌های معمول توریستی نیست و می‌تواند دیدی عالی و منحصربه‌فرد از فرهنگ اصیل تایلندی به شما بدهد.

رایلی کرابی (2 شب)

بعد از تور چیانگ مای شما دو گزینه دارید: یا به سامویی پرواز کرده و جزیره‌های ساحل شرقی تایلند را ببینید یا به کرابی رفته و از جزیره‌های ساحل غربی دیدن کنید. این انتخاب به مقدار زیادی بستگی به وضعیت آب و هوا دارد. فصل بارانی کم‌گردشگر در ساحل شرقی از نوامبر تا فوریه است. فصل بارانی، شدیدتر از هر جای دیگری در تایلند به ساحل غربی می‌رسد و بارش‌ها می‌توانند از همان آوریل هم شروع شوند و معمولا به طور مداوم تا اکتبر ادامه دارند. یک نقطه عالی برای توقف در تور تایلند، ساحل رایلی کرابی است. صخره‌های آهکی با شکل‌های بی‌نظیر در کنار آب قرار گرفته‌‎اند و مکانی محبوب برای عکاسان و همچنین صخره‌نوردان پدید آورده‌اند. اگر حتی آن قدر ماجراجو نیستید که صخره‌نوردی را امتحان کنید، می‌توانید نمایش خیره‌کننده حرفه‌ها را روی صخره‌ها تماشا کنید. گشت و گذار در محیط‌های طبیعی، بخش اصلی جذابیت رایلی است، بنابراین سری به غار فرا نانگ بزنید، در ساحل فرا نانگ شنا کنید، در اطراف این شبه جزیره کایاک‌سواری کرده یا با وجود انواع کلاس‌های غواصی، یک مدرک غواصی برای خودتان دست و پا کنید.

کو فی فی (2 شب)

کو فی فی محل فیلمبرداری فیلم بسیار محبوب ساحل بود، اما خیلی قبل‌تر از انتشار فیلم هم در بین مسافران تور تایلند با نام جزیره بهشت مشهور بود. کو فی فی مقصدی عالی برای استراحت در ساحل است. مناظر شگفت‌انگیز در هر نقطه‌ای از جزیره که باشید شما را احاطه کرده‌اند. مهمترین جاذبه اینجا ساحل است و شما می‌توانید از آفتاب گرفتن در ساحل، شنا در آب‌های فوق‌العاده شفاف و جشن و شادی تا خود صبح نهایت لذت را ببرید. شما همچنین می‌توانید تا محل تماشاگه جزیره کوهنوردی کرده و از مناظر تماشایی سواحل زیر پایتان دیدن کنید.

بانکوک (2 شب)

تور تایلند دو هفته‌ای خود را در جایی به اتمام برسانید که سفرتان را از آن شروع کردید: در پایتخت خارق‌العاده تایلند. اگر در اول کار حسابی از معبدها دیدن کرده‌اید این بار به سراغ منطقه سوخومویت بروید. این منطقه که با مهاجران پر شده، توریستی‌ترین بخش شهر است، ولی با این حال خانه چندین جاذبه عالی نیز هست. از نمایشگاه‌های موزه خانه کامتینگ دیدن کنید، در پارک زیبای بنجاسیری قدم بزنید و در یکی از بی‌شمار اسپای منطقه یک ماساژ حسابی دریافت کنید. تور بانکوک خود را با سر زدن به یکی از چندین رستوران و کافه جذاب شهر به پایان ببرید.

انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3844

به "برنامه سفر پیشنهادی برای دو هفته در تور تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر پیشنهادی برای دو هفته در تور تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید