همه چیز درباره سفر به تایلند

به گزارش دور زمین، تایلند، کشوری که در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته این روزها به عنوان یکی از سه مقصد گردشگری محبوب در بین مردم ایران و حتی دیگر مردم دنیا قرار گرفته است. سواحل جذاب و دیدنی با آب های شفاف و همچنین جاذبه های تاریخی و بناهای مذهبی همگی در کنار هم سبب شده اند تا تمام احتیاجهای مسافران در یک مسافرت به این کشور رفع بشود. اما مانند هر مقصد گردشگری دیگری ضروری است تا اطلاعاتی نظیر جاذبه های گردشگری، مراکز خرید و همچنین رستوران و هتل های مناسب برای اقامت در این شهر را داشته باشید. از همین رو خبرنگاران در راهنمای سفر به تایلند قصد دارد، تا اطلاعات مورد احتیاج برای سفر به توریستی ترین کشور آسیایی تایلند را در اختیارتان بگذارد؛ با ما در سفر به تور تایلند همراه باشید.

همه چیز درباره سفر به تایلند

موقعیت جغرافیایی تایلند

کشور در جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است و با برمه و لائوس از شمال و از جنوب با مالزی و خلیج تایلند همسایه است. پرجمعیت ترین شهر این کشور بانکوک است و نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت Thi و Land می باشد که به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است. مساحت این کشور 513120 کیلومتر مربع بوده و طبق آمار سرشماری که در سال 68863514 نفر بوده است. این کشور از طریق مرزهای آبی ,از جنوب شرقی با ویتنام در خلیج تایلند و از جنوب غربی با اندونزی و هند در دریای آندمان هم مرز است.

مختصری از تاریخ تایلند

تاریخ تایلند، بیش از پنج هزار سال قدمت دارد. در طی قرون متمادی، مهاجران زیادی به این کشور وارد شده اند که بیشتر آنها از جنوب چین بوده اند. تا اوایل قرن دوازدهم، بیشتر منطقه در سلطه ی خِمِرها(Khmer)، بود که شامل شهر معروف انگکور(Angkor) در کامبوج و مناطق وسیعی در اطراف آن بود. در اوایل قرن دوازدهم، تایلندی ها شهرهای کوچکی نظیر لانا(Lanna) و فایائو(Phayao) در شمال و شهر معروف ساخوتای را بنا نهادند. با توجه به روابط خوبی که این کشور با کشورهای اروپایی و آمریکایی برقرار نموده توانسته این روزها به عنوان یکی از مراکز تجاری عمده در جهان تبدیل شود.

اطلاعات کلی کشور تایلند

امینت در کشور تایلند

با توجه به این که کشور تایلند صنعت گردشگری را گزینه ای برای رشد اقتصادی خود انتخاب نموده که البته موفق هم بوده اما در برخی موارد سبب شده تا مشکلاتی متعددی برای این کشور به وجود بیاید و آن هم امنیت کشور است که کمی دچار چالش شده است. حتما در این کشور از اموال خودتان به شدت مراقبت کنید و همینطور توجه ویژه ای به محلی که می خواهید غذا میل کنید داشته باشید.

نکته دیگری که باید در سفر به تایلند حتما به آن توجه ویژه داشته باشید در مورد استفاده تاکسی است، در این شهر تاکسی ها رسم بر این دارند تا توریست ها را به مقاصدی دور ببرند تا کرایه بیشتری بگیرند بنابراین قبل از اینکه سوار تاکسی شوید مقصد و مبلغ را با راننده طی کنید. علاوه بر تاکسی هنگام سوار شدن به اتوبوس و همینطور مراکز شلوغ توجه ویژه ای به وسایل و جیبتان داشته باشید.

آب و هوای کشور تایلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور تایلند و نزدیکی آن به دریا بیشتر مواقع دارای آب و هوای معتدل و مناسبی است. شمال کشور کوهستانی و دارای جنگلهای بسیاری است و نواحی مرکزی آن پوشیده از شالیزارهای سرسبز برنج است. از اوسط بهمن تا اواسط بهمن تا اواسط خرداد میانگین دما در این کشور 34 درجه سانتی گراد است و به عبارتی فصل گرم و خشک این کشور به شمار می رود. فصل بارانی این کشور از خرداد تا آبان شروع می شود و میانگین دمان به 29 درجه سانتی گراد می رسد و سردترین فصل تایلند هم از اواسط آبان شروع می شود و تا اواسط بهمن ادامه دارد گفتنی است که در این مدت دمای هوا در این کشور به زیر 20 درجه سانتی گراد می رسد.

بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین فصل تایلند از نظر کم بودن گرما و باران در تایلند، بین ماه های نوامبر تا فوریه و در فصل سرماست. دمای هوا تایلند در این فصل روزها 28 درجه سانتیگراد و شب ها 12 درجه سانتیگراد است و هوا کم ترین رطوبت را دارد. پس از آن فصل گرما شروع می شود که آوریل گرمترین ماه آن است و جشن آب در تایلند نیز به همین دلیل در نیمه این ماه برگزار می شود.

شرایط آب و هوای به تفکیک شهرهای توریستی تایلند

آب و هوای بانکوک: شهر بانکوک دارای شرایط آب و هوایی است که هر لحظه ممکن است شاهد دمای بیش از 32 درجه در رطوبت باشید. بهترین زمان سفر به بانکوک، در ماه های نوامبر تا مارس (10 آبان تا 11 فروردین) است، زمانی که گرما و رطوبت در پایین ترین حد خود قرار گرفته است.

آب و هوای پوکت: شهر پوکت دارای آب و هوایی گرم و استوایی است و در بیشتر فصل های سال در این شهر بارندگی وجود دارد. پیشنهاد این است که در ماه های نوامبر تا آوریل (10 آبان تا 10 اردیبهشت) سفر خود را برنامه ریزی کنید چرا که آب و هوایی منطقه برای فعالیت های ساحلی، مانند شنا و قایقرانی، عالی است.

آب و هوای پاتایا: آب و هوای پاتایا در تمام طول سال، گرم است. میانگین دما در اوج به 29 درجه سانتیگراد می رسد. این جزیره، در بالای خلیج تایلند قرارگرفته است که درمعرض بادهای موسمی سالانه بوده و سه فصل دارد.

آب و هوای سامویی: اگر بخواهیم شرایط آب و هوایی شهر سامویی را بگوییم اینطور بیان می شود که میانگین رطوبت در جزیره سامویی 80 درصد است و در ماه اکتبر تا 85 درصد هم می رود. بهترین زمان برای سفر به این منطقه در تایلند ماه ژانویه از 11 دی تا 11 بهمن می باشد.

آب و هوای کرابی: کرابی هم مانند دیگر شهرهای تایلند دارای آب و هوای گرمسیری است. بهترین زمان سفر به کرابی با توجه به آب و هوای آن، از ماه ژانویه تا ماه مارس است و بنابراین در این ماه ها، با گردشگرهای زیادی هم روبرو می شوید و طبیعتا قیمت هتل ها و خدمات هم بیشتر می شود.

هزینه اقامت در کشور تایلند

اقامت در هتل های کشور تایلند، به نسبت دیگر کشورهای خارجی هزینه کم تری دارد و نکته خوب دیگری که در این کشور وجود دارد تعدد هتل هایی است که در آن وجود دارد، به عبارتی گستره انتخابی شما برای اقامت در شهرهای این کشور بسیار گسترده است. در ادامه مطلب راهنمای سفر به تایلند چند هتل خوب در این کشور را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در اکثر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و همچنین شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید.

هتل های پیشنهادی در شهرهای کشور تایلند

  • هتل هیلتون آرکادیا ریزورت پوکت | Hilton Phuket Arcadia Resort & Spa

هتل 5 ستاره پیشنهادی در راهنمای سفر به تایلند در شهر پوکت قرار گرفته است و نام آن هتل هیلتون آرکادیا است. فاصله این هتل تا فرودگاه بین المللی پوکت 45 دقیقه است. از ویژگی های این هتل داشتن استخر در فضای باز، ماساژ در آبگرم، مینی گلف، زمین تنیس، کلاس غواصی رایگان و امکانات تناسب اندام، پارکینگ رایگان را می توان اشاره نمود.

شماره تلفن: 006676396433

وب سایت:www3.hilton.com

آدرس: Thanon Patak، Tambon Karon، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket 83100، Thailand

  • هتل ایندیگو پرل | Indigo Pearl Phuket

از بهترین هتل های 5 ستاره شهر پوکت، هتل ایندیگو پرل است. که در ساحل نی یانگ و حاشیه دریای آندامان قرار گرفته که از آب و هوایی مطبوع و طبیعتی سبز بهره مند هست. تمامی امکانات تفریحی و رفاهی در این شهر در اختیار مسافران قرار خواهد داشت تا اقامتی خوب و رویایی را تجربه نمایند.

شماره تلفن: 006676327006

وب سایت:www.indigo-pearl.com

آدرس: PK.4027، Tambon Sa Khu، Amphoe Thalang، Chang Wat Phuket 83110، Thailand

  • هتل لبوا ات استیت تاور بانکوک| lebua at State Tower

دیگر هتلی که می خواهیم که در راهنمای سفر به تایلند معرفی کنیم، هتل 5 ستاره لبوا ات استیت تاور در بانکوک است. از جمله ویژگی های این هتل می توان به سوییت های زیبا با ویژگی هایی مثل اتاق خواب جداگانه، اتاق نشیمن و آشپزخانه اشاره نمود. تمامی امکانات رفاهی جهت اقامت در این شهر برای مسافران برقرار است. اقامت خاطره انگیزی را خواهید داشت.

شماره تلفن: 006626249999

وب سایت: lebua.com

آدرس: 1055 ถนน ศรีเวียง Khwaeng Silom، Khet Bang Rak، Krung Thep Maha Nakhon 10500، Thailand

  • هتل پنینسولا بانکوک | The Peninsula بانکوک

هتل پیشنهادی در کشور تایلند، هتل پنینسولا در شهر بانکوک این کشور است. این هتل 5 ستاره به عنوان یکی از بهترین هتل ها با بهترین طراحی و خدمات در این شهر شناخته شده است. در این هتل شما می توانید از امکاناتی نظیر ماشین، هلیکوپتر، رستوران، اینترنت، وان حمام، استخر، زمین تنیس، سالن بدنسازی، کلاسهای آشپزی و مذهبی و زمین گلف بهره مند باشید.

شماره تلفن: 006620202888

وب سایت: بانکوک.peninsula.com

آدرس: 333 เจริญนคร Khwaeng Khlong Ton Sai، Khet Khlong San، Krung Thep Maha Nakhon 10600، Thailand

هزینه خورد و خوراک در کشور تایلند

در کشور توریستی تایلند، برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 60 بات را بپردازید، برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان متوسط باید 600 بات پرداخت کنید. خوشبختانه قیمت منوهای مک دونالد در شهر پوکت تقریبا ارزان تر است و مبلغ 200 بات می باشد. اگر می خواهید که در سفر اقتصادی عمل کنید با کمی جستجو می توانید با قیمت های کمتری یک وعده غذای نسبتا خوب را در رستوران هایی که به به اصلاح به آنها street food می گویند، میل کنید. برای تهیه آب معدنی هم در این شهر 10 بات بپردازید. در ادامه راهنمای سفر به تایلند می خواهیم چند رستوران در این شهر را برایتان معرفی کنیم.

چند غذای محبوب در کشور تایلند

  • پد تای: این غذا از برنج، نودل، تخم مرغ، پنیر لوبیا، سبزیجات و معمولا مقداری مرغ و میگو درست می شود. پد تای را می توانید در هر غذاخوری ای در تایلند پیدا کنید.
  • کاری میگو: از غذاهای دریایی خوشمزه است که از برنج، ریحان، سبزیجات، سس کاری و میگوی تازه تشکیل شده است. برای پخت آن سبزیجات مختلف را مخلوط نموده و پس از پخت و ترکیب آن ها با میگو سرو می شود.
  • انبه و برنج: از دیگر غذاهای معروف تایلند است که از عنبه و برنج و ترکیب آن ها با شیر غلیظ درست می شود، این غذا را در همه غذاخوری های تایلند می توان پیدا کرد و هم در رستوران ها و هم در غذاخوری ها محبوبیت دارد.
  • تام یانگ گونگ: مردم تایلند عاشق غذاهای فلفلی هستند و این غذا هم بشدت تند است. تام یانگ گونگ یک نوع سوپ تند است که از مخلوط سبزی و فلفل و میگوی تازه و قارچ درست می شود.

رستوران های پیشنهادی در شهرهای کشور تایلند

  • رستوران کرنر (The Corner Restaurant)

رستورانی خوب و با فضایی کاملا دوستانه وصمیمی در شهر پوکت، رستوران کرنر است. منوی غذایی این رستوران شامل غذاهای تایلندی و آلمانی می شود، قیمت غذاهای این رستوران منصفانه است.

شماره تلفن: 006676324023

وب سایت:www.thecornerphuket.com

آدرس: Thanon Si Sunthon، Tambon Si Sunthon، Amphoe Thalang، Chang Wat Phuket 83110، Thailand

  • رستوران استیک و گریل سام | Sams Steaks and Grill

اگر هم در این سفر دلتان استیک خواست می توانید به رستوران استیک و گریل سام بروید.

شماره تلفن: 006676370200

آدرس: Thanon Ruamchai، Tambon Patong، Amphoe Kathu، Chang Wat Phuket 83150، Thailand

  • رستوران شاطر | Shater Resturant بانکوک

یکی از رستوران هایی که در شهر بانکوک تایلند توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب نموده رستوران شاطر است. در این رستوران می توانید انواع غذاهای خوشمزه ایرانی را میل کنید.

آدرس: 75 สุขุมวิท Khwaeng Khlong Toei Nuea، Khet Watthana، Krung Thep Maha Nakhon 10110، Thailand

  • رستوران نهم بانکوک | Nahm Restaurant

پنجاهمین رستوران برتر جهان در شهر بانکوک قرار گرفته است و نام آن رستوران نهم است. اگر خواستید بهترین غذا را در این شهر میل کنید می توانید به به این رستوران بروید و از طعم فوق العاده غذاهای این رستوران بهره ببرید.

آدرس: 72/1 S Sathorn Rd، Khwaeng Thung Maha Mek، Khet Sathon، Krung Thep Maha Nakhon 10120، Thailand

حمل نقل در کشور تایلند

حمل و نقل عمومی: اتوبوس های شهر بانکوک و پوکت بسیار در دسترس و ارزان هستند، اتوبوس های این کشور مجهز به سامانه خنک نماینده بوده تا با توجه به شرایط آب و هوایی این کشور شرایط برای مسافران مساعدتر به نظر بیاید. نقشه خطوط اتوبوس رانی بانکوک را می توانید از اکثر هتل ها و یا کتاب فروشی ها درخواست کنید.

تاکسی: اگر از تاکسی هتل محل اقامتتان بهره ببرید قیمت آن مطابق با آنچه است که هتل ارائه دهد اما هزینه تاکسی های عمومی را در ادامه ذکر می کنیم.

توک توک ها: سه چرخه هایی که این روزها نماد تایلند هستند. آنها برای مسافت های کوتاه محبوبیت دارند و هزینه پیمایش با آنها از 30 بات شروع می شود. نکته مهم در سفر با توک توک ها آن است که قیمت سفر ابتدا باید با راننده آن طی شود.

تاکسی های موتورسیکلت: با توجه به ترافیکی که در شهرهای این کشو وجود دارد، تاکسی های موتورسیکلت یکی از کارآمدترین وسایلی که می توان از تله ترافیکی فشرده شهرهای بزرگ در تایلند رها شد، انتخاب تاکسی های موتورسیکلت است. جلیقه رنگی موتورسیکلت سوار نشانه این نوع تاکسی هاست. پیش از سفر حتما نرخ را با راننده به توافق برسید.

تاکسی رودخانه ای: تعداد متنوعی از قایق ها در رودخانه چائوفرایا در بانکوک وظیفه حمل و نقل را بر عهده دارند. قایق های دم دراز سیگارتی خصوصی هستند و انتخاب سریع و مناسبی برای سفر رودخانه ای است. تاکسی های رودخانه ای از صبح زود تا واپسین لحظات شب به کار جابجایی مسافران مشغولند. تاکسی هوایی فرصت بی نظیری را برای گردشگران در بانکوک فراهم می نماید که نمای زیبای هوایی بانکوک و استان های همجوار را ببینید.

قطار هوایی قطار هوایی: دو خط عملیاتی قطار هوایی در بانکوک فعال است. خط سوخومیت و خط سیلون، قطار هوایی از ساعات 6 صبح تا نیمه شب در بازه های زمانی معین به ارائه خدمات می پردازد. به خصوص در زمان های شلوغ گزینه بسیار مناسبی است.

مترو: حدود 18 ایستگاه مترو در شهر بانکوک وجود دارد که از 6 صبح تا نیمه های شب در حال فعالیت است و اکثر نقاط مهم گردشگری شهر و مراکز تجاری شهر را به هم متصل نموده است.

هزینه حمل و نقل در کشور تایلند

هزینه بلیط تک سفره 30 بات

هزینه بلیط ماهانه 1,000 بات

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 35 بات و به ازای هر یک کیلومتر 12 بات به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 120 بات باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 107 بات است.

آنچه باید در سفر با تور تایلند انجام دهید!

پوکت (Phuket)

پوکت، این روزهای یکی از جذاب ترین جاذبه های گردشگری آسیایی به شمار می رود. اغلب مسافرانی که به این شهر سفر می نمایند، سراغ سواحل و اقامتگاه های جزیره ای این شهر می روند. پوکت در بین دیگر جزیره های کشور تایلند جزء گران ترین مقاصد است. البته این در این مطلب ما تنها بخشی از جاذبه های گردشگری در پوکت را معرفی نموده ایم جهت اطلاعات بیشتر از این شهر تایلند می توانید راهنمای سفر به پوکت در مجله گردشگری خبرنگاران را مطالعه کنید.

جاذبه های گردشگری در شهر پوکت؛ تایلند

  • جزیره فی فی | phi phi island

این جزیره یکی از زیباترین جزایر گرمسیری در جهان و یکی از اصلی ترین جاذبه های توریستی تایلند است. سراسر جزیره فی فی صخره های آهکی، سواحل شنی و غار های پنهان قرار دارند و از پوکت به صورت روزانه قایق به اونجا میرود. فی فی که در 48 کیلومتری پوکت واقع شده است، در کل شش جزیره رو شامل می شود ولی دو جزیره اصلیش، فی فی کوچک Phi Phi Lei و فی فی بزرگPhi Phi Don هستند.

آدرس: تایلند - پوکت Unnamed Road، Tambon Ao Nang، Amphoe Mueang Krabi، Chang Wat Krabi 81000، Thailand

  • جزیره جیمز باند پوکت | James Bond Island

در فاصله 15 کیلومتری شهری پوکت، جزیره جیمز باند است. دلیل نام گذاری این منطقه به جیمز باند این است که یک بار راجر مور هنرپیشه انگلیسی در دهه 1960 در این جزیره در فیلمی از سری فیلم های 007 بازی کرد. در قلب این جزیره غار زیبایی وجود دارد و بازدیدنمایندگان با سوار شدن بر کایاک ها (قایق های بادی) لحظات خوشی رو سپری مینمایند.

آدرس: تایلند - پوکت Unnamed Road، Tambon Laem Sak، Amphoe Ao Luek، Chang Wat Krabi 82000، Thailand

  • منطقه قدیمی پوکت | Old Phuket area

برخلاف بسیاری از مراکز استانی تایلند، شهر پوکت به خاطر ویژگی های منحصر به فرد و همینطور منطقه باستانی اش، شهرت و درخشش خاصی داردبهترین موقع برای بازدید از این منطقه اول صبح یا بعد از غروب خورشید است. رستوران ها و کافه های متعددی در این مکان وجود دارد.

آدرس:192/36 Koron Road, T.Karon, A.Muang, 83100, Thailand

پاتایا (پاتایا)

پاتایا از شهرهای ساحلی کوچک است که در شرق خلیج تایلند قرار گرفته است و از مناطق پربازدید این کشور می باشد. این شهر نزدیک ترین تفریحگاه ساحلی به بانکوک است و به همین دلیل کسانی که به بانکوک می روند می توانند دسترسی راحتی به این شهر داشته باشند.

جاذبه های گردشگری در شهر پاتایا؛ تایلند

  • ساحل جامتین | جومتین Beach

ساحلی شنی جامتین به طول 6 کیلومتر در 2 کیلومتری جنوب پاتایا و 4 کیلومتری شهر پاتایا قرار گرفته است و محلی برای آنهایی است که می خواهند از آرامش، لذت می برند و از فشار و شلوغی منطقه تفریحی، به دور باشند. با وجود این واقعیت که توسعه آپارتمان های مرتفع، هتل ها و استراحتگاه ها در این منطقه رو به گسترش می باشد، ساحل جامتین هنوز هم آرامش بخش بوده و در میان مردم محلی، اهالی بانکوک، مسافران خانوادگی و افراد بازنشسته، محبوب می باشد.

  • فعالیت های ورزشی

مؤسسه پرش جنگل بانجی، برجی به ارتفاع 165 فوت است که تجربه ای پرماجرا و هیجان انگیز است و دارای سکوی پرش الکتریکی می باشد. این منطقه در میان باغ های سرسبز مجموعه دریاچه ماهیگیری جامتین واقع شده است. پرش جنگل بانجی، پرش بانجی را از سال 1992 در سراسر آسیا مطابق با استانداردهای نیوزیلند بنا نهاد که ایمنی کامل آن، تضمین شده است.

ساعات کاری: روزانه از 09:00. صبح- 06:00بعدازظهر

  • باغ گرمسیری نونگ نوچ | Nong Nooch Tropical Garden

این پارک چندین سال پیش برای کشت میوه های گرمسیری خریداری شده بود ولی بعد از مدتی به یک جاذبه توریستی تبدیل شد. در اینجا یک باغ میوه وجود دارد که با دیدن آن حس و حال و هوای باغداری در وجودتان بیدار می شود، این پارک باغ وحشی هم دارد که برای همه سنین سرگرم نماینده خواهد بود، از دیگر تفریحات این باغ دیدن مسابقاتی مثل بوکس و خروس جنگی و نمایش فیل هاست.

آدرس: Km. 163, سوخومویت Road, پاتایا, Thailand

کرابی

یکی از استان های خوش آب و هوای تایلند که چندین سال است طبیعت بکر و دست نخورده آن، عامل اصلی در جذب گردشگری است، استان کرابی است. سفر به کرابی برای آن دسته از افرادی که به دنبال طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطلوب و خوش، سواحل شنی تمیز وسیع، آب های شفاف، کوه های پوشیده از درخت و حیات دریایی دیدنی هستند، بهترین انتخاب است.

  • غارها و سواحل ریلی (Railay Beach)

از بهترین جاذبه های گردشگری کشور تایلند، ساحل ریلی است. برای رسیدن به این ساحل باید از کرابی سوار قایق شوید و بعد خودتان را در یکی از طبیعت های منحصر بفرد خداوند پیدا می کنید.

  • گورستان صدف کرابی

گورستان صدف کرابی، یکی از قدیمی ترین دیدنی های این منطقه است که قدمت آن به بیش از 40 میلیون سال قبل برمی شود. در این محوطه بزرگ، صدف های فسیل شده در کنار هم جمع شده اند و منظره ای عجیب و غریب ایجاد نموده اند.

  • خلیج مایا (Maya Bay)

خلیج مایا هم در جزایر فی فی قرار گرفته است و سواحل زیادی در دور و اطراف خود را دارد. این هم یکی دیگر از بهترین جاذبه های گردشگری کرابی است، جایی با سواحل شنی سفید نرم در کنار آب های روان و جهان زیر آب حیرت اور که حتما باید ببنید.

  • چشمه های آب گرم کلانگ تام | Klong Thom

چشمه های آب گرم کلانگ تام، گردشگران زیادی را به منظور بهره مندی از خواص درمانی آب، به سوی خود می کشاند. این چشمه ها دارای خواص درمانی فوق العاده به خصوص برای بیماری های پوستی است.

بانکوک (بانکوک)

بانکوک، پایتخت تایلند و یکی از جذاب ترین شهرهای جنوب شرقی آسیا است که سالانه میلیون ها گردشگر را به سمت خود جذب می نماید. بناهای تاریخی و باشکوه، گردش در بازارهای شناور و منحصر به فرد تایلندی، گشت و گذار در مراکز خرید لوکس و مدرن این شهر از جمله دلایلی است که افراد برای آنها به این شهر سفر می نمایند.

جاذبه های گردشگری در بانکوک؛ تایلند

  • سیلورلیک (دریاچه نقره ای) | Silver Lake

بدون شک نشستن در طبیعتی زیبا و نوشیدن یک نوشیدنی خنک آرامشی ناب به همراه دارد. دریاچه نقره ای با مناظر بسیار زیبا و آرامش بخش اطرافش، مکانی عالی برای خوردن یک وعده ناهار به یادماندنی است. این دریاچه در نزدیکی کوه بودا قرار گرفته است، بنابراین می توانید بازدیدتان را از این دو نقطه به طور همزمان انجام دهید.

  • بانکوک شناور

عمومی ترین وسیله گردش در بانکوک Khlong به معنای کانال است و به عنوان یکی از شاخصه های بانکوک به شمار می رود. شما می توانید در کانال ها از طریق قایق های محلی BangYao گردش نمایید. این قایق های بلند و نازک بوسیله موتورهایی پر سر و صدا که در انتهای قایق قرار گرفته است به جلو رانده می شوند. هر چیزی که بخواهید می توانید در این بازارهای شناور تایلند تهیه کنید. این محل مجموعه ای گسترده و هیجان انگیز از دکه ها و فروشندگانی است که شما می توانید از آنها خرید کنید. مشهور ترین بازار شناور، بازار damnoen saduak است که در راچا بوری، نزدیک به بانکوک واقع است.

ساعت کاری: 9 صبح تا 2 بعد از ظهر

آدرس: تایلند - بانکوک Rim Bueng Rd، Tambon Talat Chinda، Amphoe Sam Phran، Chang Wat Nakhon Pathom 73110، Thailand

  • شهر تاریخی آیوتایا | Ayutthaya City

شهر قدیمی و تاریخی آیوتایا در سال 1350 بنا شد و به عنوان پایتخت تایلند در نظر گرفته شد. آیوتایا در 89 کیلومتری شمال شهر بانکوک قرار گرفته است و معماری آن ترکیبی از هنر معماری کامبوج و هنر دوره سوخوتای هست. این شهر که خیلی ها در قرن 17 اون رو از زیباترین شهرهای جهان می دانستند، از سال 1991 در فهرست آثار جهانی یونسکو قرار گرفته است

آدرس: تایلند - بانکوک Soi Ton Pho، Tambon Hua Ro، Amphoe Phra Nakhon Si Ayutthaya، Chang Wat Phra Nakhon Si Ayutthaya 13000، Thailand

چیانگ مای

چیانگ مای شهری تاریخی و زیبا در کشور تایلند است که یکی به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری در شمال این کشور به شمار می رود. علت شهرت آن هم حفظ کردن بافت تاریخی اش در برابر پیشرفت هایی است که این روزها تایلند داشته است نیز می باشد. در این شهر بهترین غذاهای تایلندی و اروپایی را با کمترین قیمت ممکن می توانید میل کنید.

  • زیپ لاینینگ سواری

اگر به دنبال افزایش آدرنالین خون خود هستید، به زیپ لاینینگ (گذر از کابل های موجود در جنگل با استفاده از تجهیزات لازم) بروید. در چیانگ مای دوره های ابتدایی و پیشرفته زیپ لاینینگ وجود دارد. 2 مورد از بزرگترین برگزارنماینده های این ورزش، پرواز میمون (Flight of the Gibbon) و گردش عقاب (Eagle Trekkers) هستند.

  • به بازار واروروت (Warorot market) بروید

اگر برای شب ها برنامه دارید، می توانید در طول روز از این بازار دیدن کنید. این بازار در کنار رودخانه واقع شده و هر روز از صبح تا 6 عصر باز است. در این جا می توانید لباس و غذا با قیمت بسیار مناسب تهیه کنید.

  • بازدید از کمپ فیل های آبی

فیل یکی از نمادهای کشور تایلند است و در تمام شهرهای این کشور باغی وحشی از فیل ها وجود دارد که سبب جلب توجه توریست ها در سفرشان بشود. این پارک در 60 کیلومتری شمال چیانگ مای قرار گرفته است و با اتومبیل یک ساعت راه است.

شرایط اینترنت و تهیه سیم کارت در تایلند

اینترنت تایلند دارای سرعت مناسب و قابل اعتماد است. سرعت اینترنت در تایلند سریع ترین در جهان نیست اما سرعت خوبی داشته و نیازهای شما را رفع می نماید. اگر اینترنت هتل شما به مشکل برخورد کرد، شما می توانید در گوشه و کنار شهرهای این کشور تعداد زیادی کافی نت با سرعت اینترنت بالا و قهوه های خوشمزه پیدا کنید. یکی از بهترین کافی نت های زنجیره ای در تایلند که در بسیاری از شهرهای این کشور شعبه دارد، مجموعه Nomadic Notes نام دارد.

  • سیم کارت محلی

تهیه سیم کارت محلی در تایلند بسیار ساده است. قیمت سیم کارت در این کشور ارزان بوده و بهتر است پیش از سفر خود به تایلند درباره قوانین و نحوه خرید سیم کارت، اطلاعات لازم را به دست آورید.

جشنواره های تایلند

  • فستیوال ارواح تایلند phi Ta Ta Khon

زمان برگزاری: تعطیلات آخرین هفته ماه ششم سال

  • فستیوال لانترن Lantern festival YiPeng

زمان برگزاری: ماه نوامبر

  • فستیوال گیاهخواری تایلند

زمان برگزاری: ماه اکتبر

  • فستیوال موسیقی و هنر واندرفروت تایلند

زمان برگزاری: ماه دسامبر

  • ضیافت میمون های لوبوری Lopburi Monkey Banquet

زمان برگزاری: ماه نوامبر

  • فستیوال راکت Boon Bang fai
  • فستیوال بوفالو سواری WingKwai
  • فستیوال شمع تایلند
  • جشن سال نوی چینی ها در تایلند

مراکز خرید شهر پوکت

  • مرکز خرید سنترال فستیوال پوکت | central festival Phuket

آدرس: تایلند - پوکت Chalermprakiat Ratchakan Thi 9 Road، Tambon Wichit، Amphoe Mueang Phuket، Chang Wat Phuket 83000، Thailand

  • مرکز خرید جانگ سیلون | Jungceylon shopping mall

آدرس: تایلند - پوکت 188 Thanon Ratuthit Songroipi Rd، Tambon Patong، Amphoe Kathu، Chang Wat Phuket 83150، Thailand

مراکز خرید بانکوک

  • مرکز خرید بیگ سی | Big C Shopping Center

آدرس: تایلند - بانکوک Thanon Ratchadamri، Khwaeng Lumphini، Khet Pathum Wan، Krung Thep Maha Nakhon 10330، Thailand

  • فروشگاه لوازم کامپیوتری پن تیپ | Pantip Plaza

آدرس: تایلند - بانکوک 604 Phetchaburi Rd، Khwaeng Thanon Phaya Thai، Khet Ratchathewi، Krung Thep Maha Nakhon 10400، Thailand

مراکز خرید پاتایا

  • مرکز خرید سنترال فستیوال | Central Festival پاتایا Beach

آدرس: تایلند - پاتایا 333/99 หมู่ 9 ตำบล หนองปรือ Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

  • مرکز خرید اوت لت | Outlet Mall پاتایا

آدرس: تایلند - پاتایا Thanon Thep Prasit، Muang پاتایا، Amphoe Bang Lamung، Chang Wat Chon Buri 20150، Thailand

بایدها و نبایدها در شهرهای تایلند

  • آب لوله کشی در تایلند قابل آشامیدن نیست اما آبی که در رستوران ها در پارچ ارائه می شود، تصفیه شده و قابل آشامیدن است. به ویژه در مناطق روستایی اگر به آب بسته بندی شده آشامیدنی دسترسی ندارید سعی کنید از بطری های تصفیه آب SteriPen یا LifeStraw بهره ببرید.
  • شاید هیچ وقت موقعیت این پیش نیاید که شما به سر کسی در طول سفر دست بزنید، اما گفتنی است که سر قسمتی مقدس از بدن در تایلند است و دست زدن به سر کسی برای تایلندی ها اصلا خوشایند نیست.
  • هتل های 3 ستاره هتل از کیفیت خوبی برخوردار نیستند و تفاوت قیمت هتل های 4 ستاره با 5 ستاره زیاد نیست، پس در طول سفر به تایلند در هتل های 5 ستاره اقامت کنید.
  • هنگام خرید از بازارهای این شهر سعی کنید ت جایی که امکان دارد چانه بزنید و از قیمت آن کالا بکاهید.
  • هرگز وسایل با ارزش خود را هنگام ترک هتل در اتاق نگذارید.
  • حتما حوله و عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب و البته دوربین عکاسی همراه داشته باشید.
  • هنگام رفتن به مراکز عبادتی لباس مناسب و پوشیده به تن کنید.
  • در رستوران و یا هرجای دیگر اگر خدمت خوبی دریافت کردید سعی کنید انعام پرداخت نمایید.
  • اگر راننده تاکسی به شما گفت که یکی از جاذبه های دیدنی تایلند به دلیلی بسته است، حرف او را جدی نگیرید، این حقه ای است که بعضی از راننده ها استفاده می نمایند تا با پیشنهاد دادن مکانی دیگر با مسافت بیشتر پول بیشتری نصیبشان شود. اگر هم شک کردید، تنها از راننده تشکر کنید، از تاکسی خارج شوید و از فرد دیگری صحت تعطیلی را جویا شوید.
  • به هنگام بازدید از مکان های عبادتی به دیگران توجه کنید و نباید فراموش کنید که کفش های خود را در آورید.
  • حشرات همه جا پیدا می شوند اما این دلیل نمی شود که اجازه دهید به راحتی شما را نیش بزنند. از اسپری های دفع نماینده حشرات برای دور کردن این مزاحمان موذی بهره ببرید.
  • سعی کنید تا جایی که برایتان امکان دارد از غذاهای خیابانی میل کنید تا در هزینه های خورد و خوراکتان کاهش چشم گیری را فراهم کنید.
  • برای کسب اطلاعات درباره اخذ ویزا و سفارت این کشور می توانید راهنمای سفارت تایلند را مطالعه کنید.
انتشار: 8 فروردین 1400 بروزرسانی: 8 فروردین 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1360

به "همه چیز درباره سفر به تایلند" امتیاز دهید

2 کاربر به "همه چیز درباره سفر به تایلند" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره سفر به تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید