چرا از دندانپزشکی می ترسی؟

به گزارش دور زمین، صداهای مته مانند، بوهای گوناگون، فکر کردن به سوزنی که قرار است به داخل گونه فرو رود، بی حس شدن لب و گونه برای مدت طولانی و... همه و همه ممکن است موجب ایجاد ترس و اضطراب در شما گردد. اما شما تنها نیستید! افراد زیادی همین مشکل را دارند و به همین دلیل از رفتن نزد دندانپزشک و معاینه دندان هایشان پرهیز می نمایند.

چرا از دندانپزشکی می ترسی؟

چرا از دندانپزشکی می ترسی؟

صداهای مته مانند، بوهای گوناگون، فکر کردن به سوزنی که قرار است به داخل گونه فرو رود، بی حس شدن لب و گونه برای مدت طولانی و... همه و همه ممکن است موجب ایجاد ترس و اضطراب در شما گردد. اما شما تنها نیستید! افراد زیادی همین مشکل را دارند و به همین دلیل از رفتن نزد دندانپزشک و معاینه دندان هایشان پرهیز می نمایند.

در روش بی حسی موضعی، محل موردنظر حدود دو تا سه ساعت بی حس می ماند و در این مدت علاوه بر تعدادی از دندا ن ها، لب، زبان و یا گونه هم حس ندارد. این امر چندان خوشایند نیست و موجب می گردد صحبت کردن، خوردن و نوشیدن هم کمی سخت باشد. در طول این مدت، بیمار باید مراقب باشد تا لب و زبان خود را گاز نگیرد و زخم نکند. همین مسائل موجب شده تا دانشمندان به فکر ساخت داروی دیگری بیفتند تا سبب گردد حس منطقه ها گوناگون لب و زبان سریع تر بازگردد. این داروی تزریقی تازه که سازمان غذا و داروی آمریکا هم آن را تایید نموده است، اثر داروی بی حس نماینده موضعی را برعکس می نماید و حس را سریع تر به لب و زبان بازمی گرداند.

7توصیه به افراد نگران

حتی اگر فرد مضطربی هم نباشید، محتمل است که از رفتن نزد دندانپزشک تا حدی نگران باشید. در اینجا چند توصیه برای شما داریم، از قلم نیاندازید اضطراب باعث می گردد دشوارتر بی حس شوید.

1 اگر امکان دارد، ساعت و روز مناسبی را برای کار دندانپزشکی خود در نظر بگیرید که چندان تحت عجله یا فشار کار نباشید (برای مثال، صبح ها یا روزهای پنج شنبه)

2 بهتر است نگرانی خود را با دندانپزشک تان در میان بگذارید. او می تواند تا حدی اضطراب شما را کم کند: شرح مراحل کار، تجویز داروهای ضداضطراب پیش از آغاز کار و یا استفاده از گوشی در حین کار که موجب می گردد کمتر صدای دریل را بشنوید، می توانند یاری مناسبی برای شما باشند.

3 تا حد امکان از لباس های راحت و گشاد در حین کار بهره ببرید.

4 گاهی حضور یک نفر از اعضای خانواده یا یک دوست می تواند یاری نماینده باشد.

5 سعی کنید شب پیش از مراجعه به دندانپزشکی خواب خوب و راحتی داشته باشید.

6 خوردن غذای سبک با پروتئین بالا اثر آرام نماینده ای بر شما خواهد داشت.

7 پیش از کار، از خوردن نوشیدنی های حاوی کافئین بپرهیزید.

چرا گاهی محل تزریق بی حس نمی گردد؟

یک تزریق با تکنیک نامناسب، معمول ترین دلیلی است که موجب می گردد محل مورد نظر به طور کامل بی حس نگردد.

بی حس نماینده های موضعی در محیط اسیدی نمی توانند اثر خود را به طور کامل اعمال نمایند. بنابراین اگر محل مورد نظر آبسه یا التهاب دارد، بهتر است ابتدا عفونت موردنظر را با آنتی بیوتیک درمان و سپس محل را برای کار بی حس کرد.

منبع:http://www.salamat.com

منبع: راسخون
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4550

به "چرا از دندانپزشکی می ترسی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا از دندانپزشکی می ترسی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید