معرفی چند تا از بهترین جزیره های یونان

به گزارش دور زمین، جزیره‌های زیبا و مسحور کننده یونان هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان مجذوب خود می‌کنند و از بهترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می‌روند. اما انتخاب مقصد سفر از بین صدها جزیره یونان می‌تواند دشوار باشد. برای کمک به شما برای این که در تور یونان بهترین‌ها را تجربه کنید، لیستی از بهترین جزیره‌های یونان را برایتان آماده کرده‌ایم.

معرفی چند تا از بهترین جزیره های یونان

جزیره Kos یونان

جزیره Kos از نواری طولانی از سواحل سفید و مزارع انگور، انجیر، زیتون، ذرت و گندم، مناظر زیبا، مکان‌های تاریخی و سواحل عالی تشکیل شده و در فضایی آرامش بخش پذیرای مسافران تور یونان است. مسافران تور یونان می‌توانند از جاذبه‌هایی همچون خرابه‌های یک بازار باستانی و قلعه‌ای مربوط به قرن 14 که توسط شوالیه‌های سنت جان از جزیره رودس ساخته شده، بازدید کنند. در مرکز شهر Kos که دارای نمایی مسحور کننده از ساختمان‌های سفید است، هتل‌ها، رستوران‌ها و باشگاه‌های شبانه فراوانی را خواهید یافت.

جزیره پاروس (Paros) یونان

پاروس یکی از خوش منظره‌ترین جزیره‌های یونان است. شهرهای قدیمی زیبا با خیابان‌های سنگ فرش، ساختمان‌های سفید و شاخه‌های پر طراوت گل کاغذی (Bougainvillea) این جزیره را زینت داده‌اند. در صورتی که قصد بازدید از دیگر جزیره‌های سیکلدیز (Cyclades) را داشته باشید، پاروس می‌تواند با مسیرهای آبی راحت و متعدد خود انتخاب مناسبی به‌ عنوان محل اقامت باشد. اگر به دنبال مکان‌های جذاب شبانه می‌گردید، این مکان گزینه مناسبی است، چرا که طیف گسترده‌ای از رستوران‌ها، کافه‌ها و باشگاه‌های شبانه را در خود دارد. سواحل بسیاری نیز در این جزیره وجود دارند؛ از مکان‌های ساکت و دور افتاده تا سواحل شلوغ‌تر که در آنها مسابقات باد سواری متعددی انجام می‌شوند.

جزیره ساموس (Samos) یونان

جزیره ساموس به عنوان یکی از آفتابی‌ترین مناطق در تمام اروپا شناخته می‌شود. در این جزیره می‌توانید سواحل ریگی خیره کننده و آب‌هایی به زلالی بلور را که برای غواصی عمیق و سطحی بسیار مناسبند بیابید. اگر این فعالیت‌های سرگرم کننده آبی را امتحان نکرده‌اید، نگران نباشید، جزیره ساموس دارای کلاس‌ها و مربیان بسیاری است که می‌توانند تجربه‌ای کم نظیر را برای شما فراهم کنند. خرابه‌های معبد Hera و همچنین قنات Eupalinian که به‌عنوان یکی از عجایب مهندسی باستان شناخته می‌شود، از مناطق دیدنی ساموس هستند.

جزیره خیوس (Chios) یونان

خیوس که توسط تنگه‌ای باریک از ترکیه جدا شده، مکانی ایده آل برای لذت بردن از مناظر دیدنی است. صومعه نئا مونی (Nea Moni) که در قرن 11 ساخته شده، قابل توجه‌ترین محل تاریخی این جزیره است و در مرکز آن قرار دارد. در جنوب این جزیره، بازدید کنندگان می‌توانند چندین دهکده مربوط به قرون وسطی را به همراه دیوارها و برج‌های آنها سیاحت کنند. احتمالا می‌توانید انواع لاله‌های رنگارنگ را نیز در این منطقه مشاهده کنید. اگر در طول تعطیلات عید پاک از این جزیره بازدید کنید، ممکن است دیدن مراسم سنتی منحصر به فرد در شهر ورونتادوس برای شما جذاب باشد؛ در این مراسم، مردم محلی یک جنگ نمایشی کلیسایی را اجرا می‌کنند.

جزیره کورفو (Corfu) یونان

از میان بهترین جزایر یونان، کورفو دارای بیشترین تنوع است؛ از آمیزه‌ای از فرهنگ‌های قومی گرفته تا چشم اندازهای متضاد و مجموعه‌ای گسترده از جاذبه‌ها. جزیره کورفو که ریشه در تاریخ بیزانس و اساطیر یونان دارد، دارای شهرهای قدیمی جذاب با چاشنی سبک‌های متفاوت معماری یونانی، ایتالیایی، فرانسوی و بریتانیایی است. در خارج از شهرها، گردشگران می‌توانند چند مورد از زیباترین سواحل یونان را ببینند که برخی از آنها هنوز بکر باقی مانده‌اند. فرقی نمی‌کند که سلیقه شما چه باشد، جاذبه‌های متعدد کورفو، از مکان‌های تاریخی تا موزه‌های مدرن و شب‌های پر طراوت، شما را مجذوب خود خواهد کرد.

جزیره اسکیاتوس (Skiathos) یونان

عاشقان طبیعت نباید فرصت سفر به اسکیاتوس را از دست بدهند. این جزیره که یکی از شمالی‌ترین جزایر یونان است، دارای تپه‌های پوشیده از درختان سرسبز کاج و سواحل شنی به همراه حیات وحش و زیبایی منحصر به فرد طبیعی است. دیگر جاذبه‌های دیدنی این جزیره شامل صومعه‌های باستانی، قلعه‌های قرون وسطی، کلیساهای بیزانسی و موزه‌های جذاب است.

جزیره رودس (Rhodes) یونان

اگر عاشق تاریخ هستید، به هیچ وجه سفر به رودس را در مدت تور یونان خود از دست ندهید. جزیره زیبای رودس در نزدیکی ساحل ترکیه قرار گرفته و دارای گنجینه‌های تاریخی بسیاری مانند شهر قدیمی قرون وسطایی، معبد آپولو، آکروپولیس لیندوس، کاخ فرماندار، پل پیاده روی رودس و موارد بسیار دیگری است. این جزیره که تأثیرات بسیاری از فرهنگ ترک را در خود دارد، دارای اقامتگاه‌های ساحلی بسیار و روستاهای جذاب با مردمی مهمان نواز است.

جزیره کرت (Crete) یونان

کرت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین جزیره در یونان است. در این جزیره متنوع‌ترین هتل‌ها، رستوران‌ها، مغازه‌ها و باشگاه‌های شبانه را می‌توان یافت. به دلیل داشتن سواحل زیبا، کوه‌ها و دره‌های خوش منظر، می‌توانید در این مکان از فعالیت فضای باز مانند پیاده روی، کوه نوردی، اسب سواری، دره نوردی، شنا و موارد دیگر لذت ببرید. عاشقان تاریخ نیز می‌توانند از جاذبه‌های تاریخی و باستان شناسی فراوان این مکان، مانند کاخ کنوسوس که مربوط به تمدن مینوسی‌ها است، بازدید کنند.

جزیره میکونوس (Mykonos) یونان

در بین جزایر یونان، میکونوس شهرت جهانی بیشتری دارد و یکی از اولین انتخاب های گردشگران در تور یونان است. شهر میکونوس (که به نام Chora نیز شناخته می‌شود) یک شهر یونانی فوق‌العاده زیبا با هزارتویی از خیابان‌های کوچک و کوچه‌هایی با رنگ‌آمیزی سفید است. با وجود خیابان‌هایی با مغازه‌های کوچک، بوتیک‌ها، گالری‌های هنری، کافه‌ها و رستوران‌های متعدد، شهر میکونوس هنوز هویت خود را به صورت کامل از دست نداده است. به دلیل قوانین سخت‌گیرانه ساخت و ساز در میکونوس، سبک معماری و سرشت سنتی سیکلدیزی آن تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است.

جزیره سانتورینی (Santorini) یونان

سانتورینی که بخشی از گروه Cyclades از جزایر یونانی است، شهرت خود را مدیون مناظر شگرف، غروب‌های خیره کننده، خانه‌های کاملا سفید و آتش‌فشان فعال این منطقه است. شهر فیرا، مرکز سانتورینی، در لبه صخره‌ای بلند قرار دارد و آمیزه‌ای زیبا از معماری‌های وینتیانی (Venetian) و سیکلدیزی (Cycladic) آن را زینت می دهد. خیابان‌های سفید و سنگفرش آن پر از رستوران‌ها، هتل‌ها و کافه‌ها است. اگر از مسیر دریا وارد شوید می‌توانید تراموای برقی از بندر به سوی شهر رفته یا اینکه با قاطر، 588 پله مارپیچ را بالا روید.

انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2731

به "معرفی چند تا از بهترین جزیره های یونان" امتیاز دهید

1 کاربر به "معرفی چند تا از بهترین جزیره های یونان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی چند تا از بهترین جزیره های یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید