ده مقصد برتر در بخش شمالی ایتالیا

به گزارش دور زمین، از رشته کوه‌های آلپ و دریاچه‌های یخی گرفته تا سواحل آفتابی ریویرا (Riviera) و دریای آدریاتیک (Adriatic)، همه و همه نشان دهنده تنوع جغرافیایی بخش‌های شمالی ایتالیا هستند؛ که بارزترین خصیصه آن محسوب می‌شود. شهرها و چشم‌اندازهای این ناحیه میزبانی برای ارائه لذت چشیدن غذاهای ایتالیایی و تجربه بازدید از گنجینه‌های فرهنگی شامل شاهکار لئوناردو داوینچی، (نقاشی شام آخر) هستند. بخش شمالی ایتالیا ثروتمندترین استان‌های این کشور را شامل می‌شود و برای گردشگرانی که به دنبال فروشگاه‌ها و استراحتگاه‌های لوکس هستند مقصدی ممتاز به شمار می‌آید. چه به دنبال تجربه چشیدن غذاهای ایتالیایی در رستوران‌های لوکس باشید یا به دنبال کنکاش قلعه‌ها، کاتدرال‌ها و کلیساهای باستانی، این ناحیه تجربه‌ای منحصر بفرد از تعطیلات در ایتالیا را به گردشگران تور اروپا می‌دهد.

ده مقصد برتر در بخش شمالی ایتالیا

بازدید از بولونیا (Bologna) همراه با تور ایتالیا

این شهر که بواسطه آجرهای سرخ رنگ ساختمان‌ها و کاشی‌های سقف‌هایش La Rossa خوانده می‌شود، بزرگترین شهر و پایتخت بخش شمالی ایتالیا در ناحیه Emilia-Romagna است. همچنین برای گردشگرانی که علاقمند به معماری هستند؛ مقصدی مطلوب بشمار می‌آید. اگرچه بولونیا بیشتر بواسطه برج‌ها و ایوان‌های وسیع قرون وسطی‌ایش مشهور است، به لطف بازسازی‌های جدی که در آن صورت گرفته، سازه‌های معماری آن شامل بناهای رومی (Roman) و اتروسکانی (Etruscan) نیز می‌شود. دانشگاه بولونیا که در سال 1088 تأسیس شده است از دیگر بناهایی است که ارزش بازدید کردن را دارد. این مکان که قدیمی‌ترین موسسه آموزش عالی دنیا است، همچنان هرساله هزاران دانشجو را ثبت نام می‌کند. گردشگران تور اروپا باید بدانند که هیچ سفری به بولونیا بدون بازدید از میدان ماجوره (Piazza Maggiore) تکمیل نخواهد شد. نمای کامل نشده جبهه اصلی باسیلیکای سن پترونیو (San Petronio) سبب می‌شود که بخش‌های داخلی این میدان به طرز بارز و تحسین برانگیزی خودنمایی کنند.

بازدید از پارک ملی گراند پارادیزو (Gran Paradiso National Park) همراه با تور ایتالیا

این پارک یکی از بزرگترین و بهترین پارک‌های طبیعی محافظت شده در اروپا بشمار می‌آید و نام آن برگرفته از نام بلندترین قله ایتالیا Gran Paradiso است. Gran Paradiso تنها کوه از میان رشته کوه‌های آلپ است که تماماً میان محدوده مرزهای ایتالیا قرار گرفته است. این محل در سال 1920 به عنوان نخستین پارک ملی ایتالیا جهت حفاظت از جمعیت بزهای وحشی ،نوعی بز کوهی که بیشتر بواسطه شاخ‌هایش که می‌تونند تا ارتفاع تقریبی 91 سانتیمتر رشد کنند شناس شده است؛ انتخاب شد. این پارک بهشت کوهنوردان در اواخر فصل بهار و تابستان، زمانی که گل‌ها شکوفه زده‌‌اند؛ است. در طول زمستان نیز محل مناسبی برای تعطیلات و انجام تفریحاتی مانند اسکی و کوهنوردی در برف بشمار می‌آید.

بازدید از برگامو (Bergamo) همراه با تور ایتالیا

این شهر که در مقابل کوهپایه‌های سربه فلک کشیده آلپ‌های برگامو (Bergamese Alps) قرار گرفته است، از دو شهر مجزا تشکیل شده است. Citta Alta شهری قرون وسطی‌ایست که با دیوارهای قرن شانزدهمی احاطه شده است و این درحالی است که شهر سفلی Citta Bassa به نسبت شهری مدرن محسوب می‌شود. عمده گردشگران تور ایتالیا برای بازدید از سازه‌های عصر رنسانس و قرون وسطی‌ای که به زیبایی حفظ شده‌اند؛ و میادین چشم نواز که شامل باسیلیکای آذین شده سانتا ماریا ماجوره Santa Maria Maggiore، محل آرامگاه آهنگساز مشهور Gaetano Donizetti ؛ به شهر قدیمی‌تر یعنی Citta Alta می‌روند. آکادمی Carrara بواسطه مشمول شدن مجموعه بزرگی از نقاشی‌های رافائل (Raphael)، بوتیچلی (Botticelli) و کانالتو(Canaletto) ، از جاذبه‌هایی است که نباید بازدید از آن فراموش شود.

بازدید از ورونا (Verona) همراه با تور ایتالیا

ورونا که بیشتر بواسطه نمایشنامه رومئو و ژولیت شناس شده است، شهری زیبا آکنده از ابنیه باستانی رومی، کاخ‌های رنسانسی و سازه‌های قرون وسطی‌ایست. این شهر که میان میلان و ونیز واقع شده است، نسبت به همسایگان شناخته‌ شده‌‌ترش توجه کمتری را از سوی گردشگران تور ایتالیا دریافت کرده است. اما این به دلیل نداشتن جاذبه گردشگری نیست. ورونا به بازدیدکنندگان امکان لذت بردن از تمامی جاذبه‌های باستانی یک شهر ایتالیایی بدون مشکل برخورد با خیل عظیم  گردشگران را بدست می‌دهد. اگرچه مقصد اولیه بسیاری از گردشگران، خانه ژولیت، با بالکونی که تازه به مجموعه آن اضافه شده است؛ می‌باشد، باید به خاطر داشت که رومئو و ژولیت شخصیت‌هایی ساختگی هستند و وجود خارجی نداشته‌اند.

بازدید از جنوا (Genoa) همراه با تور ایتالیا

اگرچه این شهر بواسطه شهرت دیگر شهرهای ایتالایی مانند رم و ونیز تحت شعاع قرار گرفته است، یکی از جواهرات پنهان شده ایتالیا محسوب می‌شود. جنوا به عنوان پایتخت ناحیه لیگوریا (Liguria) واقع در کرانه شمال غربی ایتالیا، بیشتر به عنوان زادگاه کریستف کلومب از آن یاد می‌شود. برجسته‌ترین بخش جنوا، مرکز تاریخی آن با خیابان‌های و پر پیچ و تاب است که در هر پیچ یک اثر معماری شگفت انگیز و گنجینه‌ای هنری را در مقابل دیدگان آشکار می‌کنند. در مرکز شهر، بندر ساحلی تاریخی آن واقع شده است. در این محل کشتی‌های تفریحی، قایق‌های بادی و قایق‌های ماهیگری لنگر می‌اندازند. امروزه این بندر با مجموعه نوسازی‌هایی که در جهت ساخت بخش‌های جدیدی شامل لنگرگاهی با ظرفیت بالا برای قایق‌های تفریحی، اغذیه فروشی‌های مشرف به آب و آکواریوم جنوا انجام شده است؛ خود نمایی می‌کند.

بازدید از میلان (Milan) همراه با تور ایتالیا

این شهر که بواسطه بمباران‌های سخت جنگ جهانی دوم تقریباً به ویرانه‌ای تبدیل شد، از آن زمان تا کنون تحت بازساز قرار گرفته است و اکنون به عنوان پایتخت مد و سرمایه در ایتالیا می‌درخشد. مشهورترین بخش میلان، کلیسای Santa Maria della Grazie، محلی که نقاشی شام آخر (The Last Supper) اثر داوینچی به نمایش گذاشته شده؛می‌باشد. قلعه قرن چهاردهمی اسفورزو (Storzesco Castle) محل موزه هنر آنتیکا (Museo d'Arte Antica) که شامل مجسمه مرمری میکلانژ با عنوان Pieta Rondanini می‌شود؛ است. سالن اپرا La Scala متعلق به قرن هجدهم که با تزئیناتی به رنگ قرمز و طلایی آذین شده است و کلیسای Duomo که به عنوان بزگترین کاتدرال سبک گوتیک در جهان شناخته می‌شود؛ از جاذبه‌هایی هستند که نباید بازدید از آن‌ها فراموش شود. گردشگرانی که به دنبال خرید هستند باید بدانند که گالری Vittorio Emanuele II محل مناسبی برای خرید لباس‌های طراحی شده توسط طراحان پیشگام در عرصه مد است.

بازدید از پورتوفینو (Portofino) همراه با تور ایتالیا

پورتوفینو با بندرگاه زیبایش، مناظر سرسبزش و مجموعه تپه‌ها و خانه‌های مشرف به آب که به گونه‌ای پراکنده در محل واقع شده‌اند، یکی از زیباترین شهرهای منطقه ریویرا (Riviera) در ایتالیا است. این محل که با فاصله کمی از جنوب جنوا (Genoa) واقع شده است، برای مدت قرن‌ها مقصد محبوبی برای سفرهای روزانه بوده است. پورتوفینو ایستگاهی محبوب برای کشتی‌های تفریحی در طول منطقه ریویرا است و دسته‌‌های قایق‌های بادی که در این بندر شناور می‌شوند به جذابیت بصری این بخش افزوده‌اند. اگر کمی از دامنه تپه به سمت قلعه قرون وسطی‌ای Brown،  کلیسای تاریخی سنت جورجیو (San Giorgio) یا فانوس دریایی که در Punta Portofino واقع شده است؛ بالا بروید، شاهد مناظر بسیار زیبایی از این شهر دل فریب خواهید بود.

بازدید از دریاچه گاردا (Lake Garda) همراه با تور ایتالیا

این دریاچه که بزرگترین دریاچه یخی استان لمباردی (Lombard) است، با قلل رشته کوه‌های آلپ در شمال و دشت‌های پهن در جنوب محصور شده است. باغات، باغچه‌های میوه و جنگل‌هایی که در اطراف ساحل قرار گرفته‌اند، زمینه‌ای زیبا را برای گردشگرانی که در پی استراحت و تفریح هستند خلق کرده است. شهر کوچک سیرمیونه (Sicmione) که  در جنوبی‌ترین بخش این محل واقع شده است، چشمه‌های آب گرم طبیعی، قلعه‌ای کوچک و بزرگترین مجموعه از آثار باستانی رومیان در شمال ایتالیا تحت عنوان Grotte di Castullo را می‌شود. در ساحل شمالی دریاچه گاردا، شهر کوچک Riva del Garda واقع شده است و مقصدی محبوب در میان گردشگرانی است که به فعالیت‌های بیرون از خانه مانند ماهیگیری، قایقرانی، ویند سرفینگ، راندن کایاک و شنا علاقه دارند.

بازدید از سینکوتره (Cinque Terre) همراه با تور ایتالیا

یقیناً سینکوتره یکی از زیباترین نواحی در ایتالیا است. تنها بازدید از یکی از پنج دهکده Riomaggiore، Manarola، Vernazza، Monterosso و Cornniglia دلیلی بر اثبات این ادعا خواهد بود. این دهکده‌های زیبا که در کارت پستال‌ها خودنمایی می‌کنند، بر تپه‌های پر شیب و بر فراز صخره‌های مرتفع مشرف به دریای مدیترانه واقع شده‌اند. عمده شهرهای این بخش با قطار در دسترسند. از آنجایی که تردد ماشین در بخش‌های قدیمی‌تر این شهرها ممنوع است، پوشیدن کفش‌های راحت برای پیاده‌روی در این محل از نکاتی  است که گردشگران تور اروپا نباید آن را فراموش کنند.

بازدید  از ونیز (Venice) همراه با تور ایتالیا

ونیز به عنوان مقصدی تمام عیار برای تعطیلاتی عاشقانه در نظر گرفته می‌شود و محلی است که در آن کانال‌های آبی جایگزین جاده‌ها می‌شوند و ساختمان‌ها گویی با وردی جادویی از میان دریای آدریاتیک سر برآورده‌اند. خاصیت جاودانگی ونیز سبب جذب گرشگران در طول صدها سال شده است. زمانی که گردشگران تور ایتالیا از تجربه مسحور کننده شنیدن موسیقی  در حالی که درطول کانالی با گوندولا (Gondola) حرکت می‌کنند؛ خسته شده باشند، می‌توانند به یک کافه در حاشیه پیاده رو میدان سنت مارکو (St. Mark's Square) هجوم آورند. در داخل باسیلیکای سنت مارکو، گنجینه‌هایی از تزئیناتی که با جواهرات روکش شده‌اند و در پشت و بالای محراب قرار می‌گیرند و آثار و نمادهای مقدس شامل تابوت سنت مارکو که با پوششی از سنگ مرمر مسقف شده است؛ قرار دارند.

انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2959

به "ده مقصد برتر در بخش شمالی ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ده مقصد برتر در بخش شمالی ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ده مقصد برتر در بخش شمالی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید