دبی؛ بهترین قناد جهان سفیر فرانسه در اکسپو2020 می گردد

به گزارش دور زمین، خبرنگاران چند ماه مانده تا برگزاری اکسپو2020 به آشپزخانه کافه رستوران بولود در هتل سوفیتلِ شهر دبی سری زده تا از نزدیک شما را با سرآشپز جسیکا پرِه آلپاتو و دستور تهیه دسر خوش مزه او آشنا کند.

دبی؛ بهترین قناد جهان سفیر فرانسه در اکسپو2020 می گردد

جسیکا پرِه آلپاتو که دارای جوایز متعدد آشپزی و تهیه دسر و شیرینی است به عنوان سفیر فرانسه محصول خود را در اکسپو2020 ارائه خواهد نمود. این نخستین عنوان و لقبی نیست که برای معرفی هنر و مهارت های سرآشپز جسیکا به وی اعطا شده است.

این سرآشپز فرانسوی سال 2019 در میان برگزیدگان جوایز پنجاه رستوران برتر دنیا عنوان بهترین قناد و شیرینی پز دنیا را به خود اختصاص داد.

جسیکا پرِه آلپاتو بواسطه حرفه والدینش که صاحب یک نانوایی و شیرینی پزی بودند در این راستا گام نهاد. وی برای کسب مهارت بیشتر دوره های تخصصی را در مدرسه هتل داری مشهور بیارتز طی کرد.

او اکنون به عنوان سرآشپز قسمت شیرینی پزی و دسرِ رستوران آلن دوکاس با سه ستاره میشلن در هتلِ لوکسِ پلازا آتنه واقع در خیابان شانزه لیزه شهر پاریس مشغول به کار است.

سبک آشپزی ملهم از طبیعت

سبک آشپزی و شیرینی پزی جسیکا پرِه آلپاتو برگرفته از مفهوم طبیعت است که آلن دوکاس مبدع و مروج آن بود. با این رویکرد ضمن لحاظ کردن عنصر طبیعی بودن طعم، سلامت تغذیه نیز در اولویت قرار می گیرد.

او به عنوان مثال از توت فرنگی و عسل به عنوان شیرین کننده های طبیعی در دسرها و شیرینی هایی استفاده می نماید که به طور سنتی مقادیر زیادی شکر برای تهیه آنها به کار برده می گردد.

جسیکا پرِه آلپاتو توجه ویژه ای به محصولات محلی دارد و از فراوری کنندگان محلی با شور و اشتیاق اینچنین صحبت می نماید: آنها افراد بزرگی هستند و ما باید به آنها یاری کنیم.

او از انواع خرماهای محلی که در این منطقه یافت می گردد نیز برای تهیه دسر ویژه خود استفاده می نماید.

سبک او در آشپزی و تهیه شیرینی و دسر که با موضوع و تمِ اکسپو2000 همخوانی دارد بر عنصر پایداری و استفاده از مواد سازگار با محیط زیست پایدار شده است. ترکیب میوه های فصلی با مواد اولیه محلی یکی از راه های دستیابی او به این هدف است.

دستور تهیه دسر ویژه هوای گرم دبی

دسر ویژه سرآشپز جسیکا که در غرفه فرانسه عرضه خواهد شد با الهام از اقلیم گرم شهر دوبی تهیه و تدارک دیده می گردد. طرح او در واقع تهیه دسری خنک و تر و تازه با ترکیبات خاص برای ارائه به بازدیدکنندگان در دمای بالای شهر دبی است.

سرآشپز فرانسوی از خمیر این خرماها به منظور یک افزودنی نرم کننده به دسر خود استفاده می نماید که تکه های هندوانه تفت داده شده در عسل هم بخش دیگری از آن را تشکیل می دهند.

پنج ماه مانده تا برپایی اکسپو2020 در شهر دوبی، جسیکا پرِه آلپاتو برای ما شرح می دهد که دستور دسر ویژه او برای نماشگاه نسبت به نسخه اولیه آن تغییرات زیادی نموده است. به عنوان مثال وی در نظر دارد در این دسر هندوانه را با میوه دیگری جایگزین کند که هنگام سرو به تعداد زیاد تغییری در آن ایجاد نگردد.

او در ادامه شرح می دهد: وقتی در فرانسه دسر درست می کنم، به زمان زیادی احتیاج دارم. برای تهیه دسری که همه مردم دوست داشته باشند، به سه هفته تا یک ماه زمان احتیاج دارم.

اکسپو2020 نوامبر 2021 تا آوریل 2022

اکسپو 2020 یک نمایشگاه دنیای است که نوامبر 2013 به ثبت و تایید دفتر بین المللی نمایشگاه ها (BIE) در پاریس رسید. دبی در امارات عربی به همراه شهرهای اکاترینبرگ روسیه، ازمیر ترکیه و سائوپائولو از برزیل از جمله شهرهایی بودند که سال 2020 برای برپایی این نمایشگاه پیشنهاد شدند.

برپایی اکسپو2020 در دبی سال گذشته به دلیل همه گیری ویروس کرونا و بیماری کووید19 لغو و به سال جاری موکول شد. این نمایشگاه بین المللی از ابتدای اکتبر 2021 تا سرانجام مارس 2022 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

منبع: یورونیوز
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4450

به "دبی؛ بهترین قناد جهان سفیر فرانسه در اکسپو2020 می گردد" امتیاز دهید

2 کاربر به "دبی؛ بهترین قناد جهان سفیر فرانسه در اکسپو2020 می گردد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبی؛ بهترین قناد جهان سفیر فرانسه در اکسپو2020 می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید