بازدید از بهترین کلیساهای جامع در مدت تور ایتالیا

به گزارش دور زمین، ایتالیا پر است از جاذبه‌های تاریخی زیبا و دیدنی. یکی از بهترین مکان‌های تاریخی که می‌توانید در مدت تور ایتالیا ببینید، کلیساهای جامع سرتاسر این کشور هستند. در این جا با برخی از بهترین، باشکوه‌ترین و مهم‌ترین کلیساهای جامع ایتالیا آشنا می‌شویم.

 

بازدید از بهترین کلیساهای جامع در مدت تور ایتالیا

بازدید از کلیسای جامع سنت پیتر رم در مدت تور ایتالیا

قدمت این کلیسا به دوران حکومت اولین امپراطور مسیحی بنام کنستانتین در سال 324 بعد از میلاد میرسد. در سال 1400 میلادی این بنا در خطر ویرانی قرار داشت و همین امر باعث وارد عمل شدن پاپ های دوره رنسانس برای اجرا کردن طرح هایی برای بازسازی و احیای بزرگترین و تاثیرگذارترین و نفس گیر ترین کلیسای جامعی که میتوان تصور کرد ، شد. در میان دکوراسیون فاخر از طلا و سنگ مرمر و موزاییک ها ، تعداد غیر قابل شمارشی آثار هنری از جمله مجسمه معروف مریم مقدس اثر میکلانژ قابل رویت است. از مناظر دیدنی دیگر میتوان به موزه کوچک گنجیه های واتیکان و دخمه ای زیرزمینی و ترسناک و وهم آور اشاره کرد که محل دفن پاپ‌های فقید گذشته از جمله آخرین پاپ فقید ژان پل دوم میباشد. با استفاده از آسانسور یا صعود از طریق پله ها به بالای برج رسیده و میتوان از گنبد و اثر شاهکار میکلانژ و نمایی پانوراما از رم دیدن کرد.

بازدید از کلیسای جامع فلورانس در مدت تور ایتالیا

این کلیسا در اواخر سال 1200 میلادی ساخته شد و پس از 140 سال وقف شد. این کلیسا با نمایی از سنگ مرمر صورتی، سبز و سفید، سمبل و پرستیژ و ثروت شهر فلورانس بشمار میرفت. کلیسای جامع فلورانس مملو از آثار هنری درجه یک جهان است و یکی از بزرگترین و متمایزترین ساختمانهای مذهبی ایتالیا است. نمای گنبد با کاشی‌های به رنگ قرمز در دوره‌ای بیش از 14 سال و با طرح جدید، اصیل و ریشه‌ای اثر برونلچی (Brunelleschi) ساخته شد که ارزش سفر گردشگران تور ایتالیا به فلورانس را دو چندان میکند. از دیگر آثار کلیسا میتوان به برج ناقوس کلیسا ساخته جیتو (Giotto) و تعمیدگاه هشت ضلعی (سازه‌ای به سبک رومی با درهایی برنزی) اشاره کرد.

بازدید از کلیسای جامع سیه‌نا در مدت تور ایتالیا

این کلیسا یکی از زیباترین و جاه طلبانه‌ترین کلیساهای روحانی ایتالیا بشمار میرود که در سال 1196 میلادی ساخته شده است. این بنا دارای نمایی عجیب و زیبا از سنگ مرمر سیاه و سفید است. شاهکارهای موجود در این کلیسا عبارتند از سنگ فرشی از موزاییک‌های دست ساز مرغوب، منبری هشت ضلعی اثر استاد مجسمه ساز نیکولا پیسانا (Nicola Pisano) و کتابخانه کلیسا که به طرز باشکوهی نقاشی‌های دیواری اثر پیکولومینی را نگهداری میکند.

بازدید از کلیسای جامع سنت فرانچسکو در مدت تور ایتالیا

زمان زیادی از فوت سنت فرانسیس حامی و نگهبان حیوانات کوچک و پرندگان میگذشت که ساخت این بنا شروع شد. در سال 1300 میلادی نقاشی‌های دیواری جیتو (Giotto) به سبک نوینی از رئالیسم تمثیلی در هنر ایتالیا رسیده بود که سالها قبل از الهام گرفتن اساتید نقاشی رنسانس و ارتقا دادن این سبک بوده است. این کلیسا در سال 1253 وقف شد و یکی از مکان‌های مهم منطقه آمبریا بوده و محل بازدید بسیاری از زائرین میباشد. این بنا در سال 1997 ضربه سنیگنی از زلزله تحمل کرد اما به طرز شگفت انگیزی بدون صدمه ماند.

بازدید از کلیسای جامع مودنا در مدت تور ایتالیا

این کلیسا در سال 1099 میلادی ساخته شده و با قرار گرفتن در شهری در منطقه Emilia-Romagna یکی از نمادهای شاخص معماری سبک رومی در ایتالیا به شمار میرود که به سه بخش اصلی تقسیم میشود. نمای بیرونی کلیسا با مجسمه فرشته مرگ که نشان fleur-de-lis (نماد گل زنبق) را همراه دارد تزئین شده و داخل کلیسا مملو از مجسمه‌های فوق‌العاده زیبا از جمله مجسمه صحنه به صلیب کشیدن مسیح که توسط شیرهای لومبارد احاطه شده است.

بازدید از کلیسای سنت مارک ونیز در مدت تور ایتالیا

مطمئناً جذاب‌ترین و شرقی‌ترین کلیسا مابین کلیساهای غربی؛ با گنبدی پیازی شکل و پوشیده از موزاییک، کلیسای سنت مارک است. در ساخت این کلیسا از قسطنطنیه باستان الهام گرفته شده است. در جایی داخل غارهای کلیسای قدیمی هزار ساله که با شمع روشن میشده، به عبادتگاه اختصاصی دوک‌ها میرسیم که بقایای سنت مارک قدیس در آن وجود دارد.

بازدید از کلیسای جامع میلان در مدت تور ایتالیا

ساخت و تکمیل این کلیسای مزین و آراسته با ظاهری روحانی حدود 5 قرن طول کشیده است و سومین کلیسای بزرگ جهان لقب گرفته است. این بنا متشکل از 135 منار مخروطی شکل از جنس سنگ مرمر و دارای نمای بیرونی نفس‌گیر و خیره‌کننده مثلثی شکل است و هجوم خیالی هزاران مجسمه از طرفین به این بنای عظیم ظاهری رویایی داده است.

انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3574

به "بازدید از بهترین کلیساهای جامع در مدت تور ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از بهترین کلیساهای جامع در مدت تور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید