این شاه کبرا 6 متری پیتون می خورد!

به گزارش دور زمین، شاه کبرا ها در واقع کبرا نیستند، بلکه بخشی از خانواده Ophiophagus هستند. آن ها اغلب کبرا های دیگر را می خورند. شاه کبرا ها طولانی ترین مار های سمی در دنیا هستند که معمولاً بین 2 تا بیش از 3 متر طول دارند. طولانی ترین شاه کبرای ثبت شده، که در سال 1937 در مالزی شکار شد، 5 متر و 70 سانتی متر طول داشت.

این شاه کبرا 6 متری پیتون می خورد!

به گزارش خبرآنلاین، یک اتاق نشیمن میانه 4 متر در 6 متر است، بنابراین اگر روی کاناپه خود استراحت می کردید و دیدید که یک مار در طول دیوار شما پخش شده است، ممکن است، شاه کبرا باشد. شاه کبرا در آسیای جنوب شرقی و هند زندگی می نماید. آن ها به طور میانه 2 متر و 50 سانتی متر طول دارند، اما بعضی از آن ها می توانند کمی بزرگتر شوند.

شاه کبرا طولانی ترین مار سمی دنیاست! آن ها نام ترسناک خود را به این علت گرفتند که به خوردن مار های دیگر از جمله پیتون ها معروف هستند! به عنوان مار های سمی، آن ها می توانند از دندان نیش خود برای سوراخ کردن طعمه خود استفاده نمایند و سمی را آزاد نمایند که طعمه آن ها را فلج می نماید و به آن ها اجازه می دهد طعمه را به طور کامل ببلعند.

به اصطلاح کبرا های واقعی همگی از تیره ناجا هستند. آن ها را می توان در بخش بزرگی از دنیا از جمله آفریقا، هند، آسیای جنوب شرقی و خاورمیانه یافت. مار های کبرا را می توان از روی دندان های نیش توخالی و سمی و سر تعیین آن ها شناسایی کرد. اما شاه کبرا متعلق به گروه دیگری است که به نام اوفیوفاگوس شناخته می شود. نام آن ها در لغت به معنای مار خواران است و اغلب مار های کبرا را می خورند.

شاه کبرا ها دارای ویژگی های فیزیکی مشابه بسیاری از مار های کبرا هستند که در صورت تهدید می توانند سر خود را بزرگ تر جلوه دهند. گفتنی است که شاه کبرا نسبت به سایر گونه های کبرا کلاه باریک تری دارد.

بزرگترین شاه کبرایی که تا به حال ثبت شده به جنگ دنیای دوم برمی شود و طول آن 5.7 متر است! طبق رکورد های دنیای گینس، این مار در آوریل 1937 در مالزی شکار شد. مقدار بزرگ آن توجه بسیاری را به خود جلب کرد و برای تماشا بیشتر به باغ وحش لندن منتقل شد. متأسفانه، این مار در طول جنگ دنیای دوم زندگی می کرد، زمانی که بسیاری از باغ وحش ها مجبور بودند تصمیم سختی برای کشتن بعضی از حیوانات خود بگیرند تا از مردم در برابر حیوانات فراری پس از بمباران محافظت نمایند.

مالزی کشوری است که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است. این کشور از شمال با تایلند، از جنوب با سنگاپور، از غرب با اندونزی و از شرق با دریای چین جنوبی همسایه است.

منبع: azanimals

منبع: فرارو
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 5982

به "این شاه کبرا 6 متری پیتون می خورد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این شاه کبرا 6 متری پیتون می خورد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید