بهترین غذاهای دنیا که در سواحل می توانید بخورید

به گزارش دور زمین، زمستان و پاییز که از راه می‌رسند، ناخودآگاه به یاد مناطق ساحلی گرم می‌افتیم. اگر به مناطق ساحلی بروید و غذاهای دریایی را امتحان نکنید، سفرتان تکمیل نخواهد شد. پس برای مدتی سیب‌زمینی‌های سرخ شده و هات‌داگ‌ها را کنار بگذارید و بهترین غذاهای دریایی آن مکانی که در آن هستید را امتحان کنید. با ما همراه باشید تا در ادامه تعدادی از محبوبترین غذاهای ساحلی دنیا را به شما معرفی کنیم.

بهترین غذاهای دنیا که در سواحل می توانید بخورید

پیش غذاها در یونان

در یونان کلمه‌ی meze نشان دهنده‌ی تعداد زیادی از پیش غذاها است که برای مشتریان گرسنه قبل از آماده شدن غذای اصلی سرو می‌شوند. شاید خوشمزه‌ترین و متنوع‌ترین مزه را بتوانید در جزیره‌ی میکونوس پیدا کنید. در این جا چغندر با سس کرمی، کنگر فرنگی با خیار و لیمو، چاشنی‌هایی مانند ماست و خیار با سیر و دیگر انواع غذاها وجود دارند. فراموش نکنید که در مدت امتحان این همه خوردنی خوشمزه فراموش نکنید که غذای اصلی نیز در راه است.

خرچنگ بخارپز در آمریکا

خوشمزه‌ترین نمونه‌ی این خرچنگ در ایالت مین (Maine) آمریکا طبخ می‌شود. خرچنگ بخار پز به همراه سیب زمینی سرخ شده، یک کاسه کره‌ی ذوب شده، نان تازه و پوسته‌ی ترد خرچنگ سرو می‌شود. راز خوشمزگی این خرچنگ این است که در آب‌ دریا زندگی می‌کند و همین امر باعث می‌شود که یک مزه‌ی شور و شیرین عجیب داشته باشد.

ماهی گریل شده در ویتنام

به نظر می‌رسد که تهیه این نوع غذا نیاز به تخصص خاصی ندارد. اما در یک جزیره‌ی ویتنامی به نام Phu Quoc از این ماهی ساده یک غذای مخصوص می‌سازند. دلایلی برای این طعم ویژه وجود دارد؛ اولا در رستوران‌های ساحلی یخچالی وجود ندارد و به همین علت صاحبان رستوران‌ها ماهی را به صورت تازه استفاده می‌کنند و دوما این جزیره همان جایی است که بهترین فلفل سیاه جهان رشد می‌کند و از همین رو آنها با استفاده از این فلفل یک سس فوق‌العاده را برای ماهی تهیه می‌کنند. به تمام این‌ها گرما و شن‌های نرم ساحل، جو دوست داشتنی و صدای دریا را هم اضافه کنید که قطعا با این اوصاف یکی از بهترین وعده‌های غذایی ساحلی را میل خواهید کرد.

Alcapurrias در پورتوریکو

یک غذای پورتوریکویی که از گوشت خرچنگ تهیه می‌شود، که در ابتدا در کره‌ی تاپیوکا غلتانده می‌شود و سپس در روغن سرخ می‌شود تا به رنگ قهوه‌ای طلایی در بیاید. برای صرف این خوراک لذیذ بهتر است در زیر سایه در نزدیکی آب دریا بنشینید و در حالی که از دیدن مناظر زیبای اطرافتان لذت می‌برید غذایتان را میل کنید. صدف همه می‌دانند که باید صدف را در فرانسه امتحان کنند و بهترین نوع آن هم در استان Brittany یافت می‌شود. و ترجیحا بهتر است این صدف‌‌ها را در مناطقی که توریستی نیستند و در برخی شهرهای کوچک میل کنید. یکی از بهترین مکان‌ها برای امتحان صدف، یک رستوران کوچک در ساحل است که با طبقاتی کاشی کاری شده و دیوارهایی که به آنها لوازم دریایی زیادی آویخته شده خودنمایی می‌کند.

Acarajés در برزیل

سرآشپزهای سنتی برزیلی بسیار تحت تاثیر غذاهای آفریقایی هستند و جای هیچ تعحبی نیست که یکی از بهترین غذاهایی که در سواحل Salvador de Bahia سرو می‌شود نوعی میان وعده‌ی خوشمزه آفریقایی به نام Acarajés است. این خوراک سبک از پنکیک نخود سیاه تهیه می‌شود و با انواع سس‌های محلی و میگویی که در آفتاب خشک شده است سرو می‌شود.

اختاپوس گریل شده در مکزیک

یکی از خوشمزه‌ترین اختاپوس‌های گریل شده در سواحل مکزیک تهیه می‌شود. شما می‌توانید در غذاخوری‌های ساحلی بنشینید و از خوردن یک اختاپوس سرخ شده به همراه بازوهای برشته‌ی آن و یک کمی آبلیمو لذت ببرید. این وعده‌ی غذایی خیلی گران نیست و یک غذای کامل برای یک بعدازظهر دلچسب است.

Paella در اسپانیا

گذشته از این که Paella یک غذای سنتی اسپانیایی است که هر کدبانویی می‌تواند آن را تهیه کند، اما باز هم در کشور گاوبازها، محل‌هایی وجود دارد که این غذا بسیار خوب طبخ می‌شود. یکی از بهترین مکان‌ها در اسپانیا که می‌توانید این برنج ادویه‌دار که با زعفران و فلفل پاپریکا به همراه صدف سیاه، میگو و صدف تهیه می‌شود را پیدا کنید، ساحل Costa del Sol در جنوب اسپانیا است. همچنین شما می‌توانید طریقه‌ی طبخ این غذا را پیدا کنید و شخصا آن را تهیه کنید و از پروسه‌ی تهیه این غذای لذیذ لذت ببرید.

انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2839

به "بهترین غذاهای دنیا که در سواحل می توانید بخورید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین غذاهای دنیا که در سواحل می توانید بخورید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید