بهترین شهرهای دنیا برای غذا دوستان واقعی

به گزارش دور زمین، یکی از بهترین جنبه‌های گردشگری برای کسانی که عاشق خوردن هستند، امتحان کردن غذاهای محلی مناطق مختلف دنیا و آشنا شدن با طعم‌های متفاوت و جدید است. در دنیا، شهرهای زیادی هستند که در کنار جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود، با ارائه‌ی غذاهای لذیذ و منحصربه‌فرد دوستداران غذا را از همه‌جای دنیا به سمت خود جذب می‌کنند. در این فهرست نام رستوران‌های درجه یک و فروشندگان خیابانی در کنار هم دیده می‌شود و صرفا کیفیت و محبوبیت غذا مبنای انتخاب بوده است. از یک غذای لذیذ و خاص در رستوران‌های لوکس توکیو که مورد تائید کتاب مرجع میشلن (Michelin) است گرفته تا کوچه‌پس‌کوچه‌های بانکوک، این شما و این لیست شهرهایی که باید غذاهایشان را امتحان کنید.

بهترین شهرهای دنیا برای غذا دوستان واقعی

بانکوک، تایلند

کسانی که به تور تایلند رفته‌اند می‌دانند که بهترین روش غذا خوردن در تایلند رفتن سراغ دکه‌های خیابانی است. در این شهر تعداد زیادی فروشنده‌ی خیابانی غذا وجود دارد که غذاهای شناخته‌شده‌ی تایلندی مثل پد‌تای (Pad Thai) ارائه می‌کنند و شاید مشهورترین آن‌ها تیپ سامائی (Thip Samai) در جاده‌ی ماهاچایی (Mahachai) باشد. در کنار روش سنتی تایلندی‌ها برای عرضه‌ی خیابانی غذا، به تازگی نوع جدیدی از رستوران‌ها مانند Opposite با رویکردی متفاوت در بانکوک مرسوم شده‌اند که توسط سرآشپزهای حرفه‌ای اداره می‌شوند و با حال و هوایی مشابه رستوران‌های نیواورلئان، رستوران‌های شمال شرقی تایلند و رستوران‌های ایتالیایی هستند.

بارسلونا، اسپانیا

در بارسلون می‌توانید انواع متنوعی از فرآورده‌های گوشتی مثل ژامبون سرانو (Serrano) و کالباس محلی کاتالان و یا ماهی تازه‌ی دریای مدیترانه را امتحان کنید. برای آشنایی و چشیدن طعم واقعی آشپزی سنتی کاتالان باید به مناطقی مثل بری قوتیک (Barri Gòtic) بروید، برای چشیدن tapas به رستوران‌های عرضه‌کننده‌ی تاپاس (tapas) مثل رستوران کال پپ (Cal Pep) مراجعه کنید و در بازار بوکریا (Boqueria) از غرفه‌های فروش مواد غذایی محلی تازه و سالم بازدید کنید.

بولونیا، ایتالیا

در شهری که پاستای معروف تالیاتلی بولونزی (Tagliatelle alla Bolognese) در آن ابداع شده است، دوستداران غذا با استقبال خوبی مواجه می‌شوند. در بولونیا می‌توانید روزتان را با امتحان کردن مرغوب‌ترین نوع کالباس مارتادلا (mortadella) و انواع پنیر درجه یک در بازار مرکاتو دی متزو (Mercato di Mezzo) آغاز کرده و بعد به گشت‌وگذار در کوچه‌های قدیمی سنگ‌فرش و تماشای فروشگاه‌های خانوادگی و کارگاه‌های ساخت صنایع‌دستی بپردازید و در پایان روز خستگی خود را با خوردن یک بستنی خامه‌ای ایتالیایی (جلاتو) برطرف کنید.

بروژ، بروکسل

بروژ علاوه بر غرفه‌های اشتها برانگیز فروش وافلهای خوشمزه با خامه، میوه‌ی تازه و شکلات، به خاطر شکلات درجه‌یک، صدف‌های لذیذ و سیب‌زمینی سرخ‌شده نیز شهرت جهانی دارد. برای امتحان کردن همه این‌ها کافی است سری به شکلات لاین (Chocolate Line) بزنید که در آن سرآشپز دومینیک پرسن (Dominique Person) تقریبا همه‌چیز از واسابی و کواکامولی گرفته تا جوجه و صدف در تهیه شکلات‌هایش به کار می‌برد.

بوئنوس ‌‌آیرس، آرژانتین

در این شهر می‌توانید تا حد افراط از استیک‌های آبدار و لطیف، غذاهای چندمرحله‌ای لذیذ تهیه‌شده توسط سرآشپز و نوشیدنی‌های متنوع با قیمت کم لذت ببرید. رستوران‌های بوئنوس آیرس باعرضه‌ی استیک و انواع کباب گوشت ارزان به شهرت جهانی دست پیدا کرده‌اند. علاوه بر این در این شهر بازار ارائه‌ی غذاهای غیر قانونی رونق زیادی دارد و در چند سال گذشته به‌شدت مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

انسنادا (Ensenada)، مکزیک

بازار غذا در انسنادا از سال 1985 و با ارائه‌ی تاکوی ماهی محبوبیت زیادی پیدا کرد و این غذا هنوز هم یکی از لذیذترین غذاهای این منطقه است. امروزه در تمام مناطق این شهر غرفه‌هایی به چشم می‌خورد که ماهی سرخ‌شده، میگوی نرم شده در مایونز، سس سالسا و کلم تازه به فروش می‌رسانند.

جورج تاون (George Town)، جزیره‌ی پنانگ (Penang)، مالزی

جزیره‌ی پنانگ به لطف ترکیبی از غذاهای سنتی مالایی، چینی و هندی و همین‌طور دستورهای غذایی با قدمت صدها سال پایتخت غذای مالزی محسوب می‌شود و حتی در سال 2014 بهترین مقصد گردشگری غذایی در دنیا شناخته شده است. شهر جرج تاون به تنهایی سهم عمده‌ای در این شهرت دارد و در آن اشکال متنوعی از غذاهای سرخ‌شده‌ی لذیذ و سوپ‌های اشتها برانگیز با مواد اولیه متفاوت مثل گوشت اردک، رازیانه و ماهی خالدار به فروش می‌رسد.

لندن، انگلستان

در چند سال اخیر شاهد دگرگونی چشمگیر روال عرضه‌ی غذا در لندن بودیم. در این مدت کافه‌های بی‌روح و کسل‌کننده‌ی این شهر جای خود را به کافه‌رستوران‌های با کیفیت، فروشنده‌های خیابانی و حتی دو مورد از بهترین رستوران‌های دنیا یعنی شام با هستون بلومنتال (Dinner by Heston Blumenthal) و لدبری (Ledbury) داده‌اند. در لندن همیشه غذاهای اقوام مختلف عرضه می‌شد ولی در این چندساله تأثیر بیشتر آشپزی آمریکای لاتین و کره‌ای، جلوه‌ای تازه به جاذبه‌های غذایی در لندن داده است.

لس‌آنجلس، کالیفرنیا

برای جذب دوست داران غذا به لس‌آنجلس، تنها اسم سرآشپز روی چوئی (Roy Choi) و رستوران سیار او که با نام ماشین غذای کوگی (Kogi) شناخته می‌شود، به‌اندازه‌ی کافی انگیزه ایجاد می‌کند. در این شهر به دلیل تنوع قومیتی همه نوع غذا ارائه می‌شود از غذاهای دریایی تازه‌ی ساحل ونیز گرفته تا بعضی از بهترین غذاهای مکزیکی، کره‌ای و ژاپنی.

لیون، فرانسه

به نقل از روزنامه‌ی گاردین، شهر لیون در 76 سال اخیر، به‌عنوان پایتخت غذای فرانسه و دنیا شناخته می‌شود. دوستداران غذا می‌توانند در این شهر از صرف غذا در یکی از بهترین رستوران دنیا یعنی Aux Trois Gaules یا بازارهای عجیب و منحصربه‌فرد مثل بازار خیابان سن آنتوان (Saint Antoine) و یا لو هال دو پل بوکوز (Les Halles de Paul Bocuse) لذت ببرند.

نیواورلئان، لوئیزیانا

برای دوستداران غذا این شهر یادآور غذاهای ترکیبی و اشتها برانگیز است؛ مانند ساندویچ Po' boy که ممکن است با ماهی سرخ‌شده یا سوسیس دودی تهیه ‌شده باشد. رستوران Antoine's که یکی از قدیمی‌ترین رستوران‌های آمریکا است و غذای صدف راکفلر (Rockefeller) در آن ابداع شده، در نیواورلئان قرار دارد.

مراکش، کشور مراکش

غذاهای این شهر ترکیب دل‌نشینی از آشپزی فرانسه، آفریقا و خاورمیانه هستند. دوستداران غذا می‌توانند در طول روز از فروشنده‌های خیابانی کفتا (kefta - کوفته‌ی مراکشی) و مرگز (mergez - سوسیس تند) خریداری کنند. صرف شام مراکشی در رستوران‌هایی مثل بوزین (Bô-Zin) که در یک عمارت قدیمی و خیره‌کننده قرار دارد، با لذت زیادی همراه خواهد بود.

سنگاپور

سنگاپور مقصد مناسبی برای گردشگری غذایی با هزینه کم است و بعضی از دوستداران سرشناس غذا مثل آنتونی بوردین و گوردون رمزی علاقه‌ی زیادی به این شهر دارند. معروف‌ترین غذاها در سنگاپور چلو مرغ سنگاپوری، خرچنگ فلفلی و کوای تیوی (kway teow) برشته و نیم‌سوز هستند.

نیویورک

در نیویورک می‌توان یکی از متنوع‌ترین بازارهای غذا در تمام دنیا را مشاهده کرد. در این شهر انواع غذاهای ایتالیایی، فرانسوی، افغانی، تبتی و ... یافت می‌شود. دوستداران غذا در نیویورک انتخاب‌های زیادی دارند، مثل غذاهای درجه‌یک رستوران‌های لوکس، هات‌داگ اصیل یا غذاهای حلال فروشنده‌های خیابانی. در این شهر چندین جشنواره‌ی غذای شناخته‌شده از جمله اسمورگاسبورگ (Smorgasborg) برگزار می‌شود.

پاریس، فرانسه

دوستداران غذا برای چشیدن خوراکی‌های ممتاز فرانسوی مثل انواع پنیر و شیرینی باید سری به بازارهای روزهای تعطیل آخر هفته‌ی پاریس مثل باسیل (Bastille) یا پلاس مونژ (Place Monge) بزنند. با کیفیت‌ترین غذاهای سنتی فرانسوی مانند کیش (quiche)، کوک او وان (Coq Au Vin) و مادلن (Madeleines) در رستوران‌های خارج از مناطق موردعلاقه‌ی گردشگران سرو می‌شوند. یکی از بهترین رستوران‌های پاریس لاتلیه (L’Atelier) است که سرآشپز آن ژوئل روبوشون (Joël Robuchon) عنوان بهترین سرآشپز قرن را از طرف راهنمای رستوران Gault Millau به خود اختصاص داده است.

پورتلند، اورگان

پورتلند به دلیل غرفه‌های پرطرفدار عرضه‌ی غذا شهرت زیادی دارد. بعضی از بهترین غذاهای پورتلند را می‌توانید در این رستوران‌ها بخورید. بال مرغ سوخاری تازه و آبدار در رستوران تایلندی پک پک (Pok Pok)، پیتزاهای Ken's Artisan که سوسیس رازیانه، پیاز و بیکن در آن استفاده می‌شود، بیوا (Biwa) جایی که رشته دست ساز ارائه می‌دهد و ساندویچ فروشی بانک (Bunk) جایی که نوعی ساندویچ کوبایی با گوشت فراوان دارد.

سن دیگو، کالیفرنیا

سن دیگو یکی از بهترین مکان‌ها برای غذای مکزیکی در سراسر ایالات‌متحده است. به عنوان نمونه می‌توان به بوریتوی رستوران لوچا لیبره (Lucha Libre) اشاره کرد که با استیک کبابی، میگو، سیب‌زمینی سرخ‌شده‌ی فرانسوی تازه، آووکادو و سس چیپوتل تهیه می‌شود.

سائوپائولو، برزیل

سائوپائولو سنت دیرینه‌ای در ارائه‌ی غذاهای لذیذ محلی دارد ولی به مرور زمان، آشپزی سنتی آن تحت تأثیر آشپزی مهاجران ایتالیایی، ژاپنی و لبنانی قرار گرفته است. بازار مرکادو مونیسیپال (Mercado Municipal) در سائوپائولو بزرگ‌ترین مرکز ارائه‌ی غذا در این شهر است، به خصوص غرفه‌ی E14 آن که به دلیل عرضه‌ی ساندویچ‌های بزرگ مارتادلای گریل شده و پنیر آب شده شهرت زیادی دارد.

سیاتل، واشنگتن

برای صرف بهترین غذاها در سیاتل، می‌توانید سری به بازار پایک پلیس (Pike Place) در میدان پایونیر (Pioneer) بزنید که صدف‌های تازه‌ی آن واقعا بی‌نظیر هستند. در بازار ویژه‌ی لاندن پلین (London Plane) قهوه‌ی ممتاز، بیسکویت گرم و کرواسان تازه سرو می‌شود. البته نوشیدن قهوه در قهوه‌خانه‌ی زایت‌گایست (Zeitgeist) به همراه تماشای فعالیت سازندگان فیلم یا نمایشگاه‌های هنری حال و هوای دیگری دارد.

سیدنی، استرالیا

در منوی غذایی سیدنی، موارد عجیبی دیده می‌شود مثل کباب ممتاز گوشت تمساح یا کانگورو. بازار ماهی سیدنی و غذاهای دریایی درجه یک آن و همچنین رستوران‌های مالزیایی مثل ماماک (Mamak) محبوبت زیادی نزد دوستداران غذا دارند.

سان‌فرانسیسکو، کالیفرنیا

این شهر به لطف رستوران‌های لوکسی مثل بنو (Benu) و سیزون (Saison)، تاکنون موفق به دریافت 40 ستاره از نویسنده‌های کتاب میشلن شده است. البته در مکان‌هایی مثل بازار فری بیلدینگ (Ferry Building) دوستداران غذا می‌توانند فارغ از تشریفات رستوران‌های لوکس، از انواع مواد غذایی عرضه‌شده توسط فروشنده‌های خیابانی از جمله قارچ جنگلی و سالامی تازه و درجه یک لذت ببرند.

سن سباستین، اسپانیا

سن سباستین حتی بدون در نظر گرفتن سه رستوران لوکس و مورد تائید کتاب میشلن و تنها به خاطر بازارهای غذا مثل لا برِتا (La Brexta) که در آن تاپاس اصیل منطقه‌ی باسک و خوراک جگر چرب با انجیر عرضه می‌شود، نزد دوستداران غذا محبوبیت زیادی دارد.

تایپه، تایوان

به نوشته روزنامه‌ی گاردین، تایوان دارای بهترین بازارهای غذای خیابانی در تمام دنیا است. بعضی از معروف‌ترین این بازارها در شهر تایپه قرار دارند. در بازارهای شبانه‌ی تایپه همه نوع غذا یافت می‌شود از جمله میوه‌های شیرین شده و پاپکورن جوجه. دسرهای این منطقه نیز واقعا منحصربه‌فرد هستند که در میان آن‌ها مواردی مثل نان ماهی مرکب یا نان پر شده با کاستارد و یک برش آناناس برشته طرفداران زیادی دارند.

توکیو، ژاپن

بازار ماهی سوکیجی (Tsukiji) در توکیو، بهشت دوستداران غذای دریای است. در این بازار روزانه حدود 2.5 تن ماهی به فروش می‌رسد و می‌توان انواع ماهی تازه و سوشی سنتی ژاپن در آن پیدا کرد. بیشترین رستوران‌های لوکس مورد تائید کتاب میشلن در دنیا در توکیو واقع شده‌اند (267 رستوران).

انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3689

به "بهترین شهرهای دنیا برای غذا دوستان واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای دنیا برای غذا دوستان واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید