خرید سوغاتی در ایتالیا

به گزارش دور زمین، به طور معمول گردشگران در سراسر جهان علاوه بر بازدید از مکان های تاریخی و لذت بردن از سفر خود، برای خود و عزیزانشان سوغاتی و یادبودهایی از محل سفر خود تهیه می‌کنند. لذا بهترین سوغاتی‌هایی که گردشگران تور ایتالیا می‌توانند از این کشور زیبا تهیه کنند به شرح ذیل است.

خرید سوغاتی در ایتالیا

خرید ظروف سرامیکی در تور ایتالیا

دهکده فائنزا در منطقه Emilia-Romagna، از دوران رنسانس مرکز تولید و عرضه انواع کوزه مخصوصاً سفالهای لعابدار است. ماژولیکا نوعی سفال دست‌ساز و لعاب داده شده و براق است که جزو اشیاء تزیینی کلاس بالا بشمار می‌رود. البته بدلیل فروش این محصولات در اکثر مغازه‌های ایتالیا، برای خرید این نوع سفالینه لعابدار در مدت تور ایتالیا نیازی به سفر به آن منطقه نیست. توسکانی و آمبریا نیز جزو مناطق معروف در زمینه ظروف سفالی هستند و مغازه های شهر فلورانس و رم بفروش این محصولات اشتغال دارند.

خرید پوشاک در تور ایتالیا

پوشاک و صنعت مُد ایتالیا دارای شهرتی جهانی است. پوچی (Pucci) و والنتینو (Valentino) رهبری این نمایش باشکوه را بر عهده داشتند که بعدها توسط آرمانی (Armani)، میسونی (Missoni)، گوچی (Gucci)، ورساچه (Versace) و فره (Ferre) ادامه پیدا کرد. پس از جنگ جهانی دوم طراحان مُد ایتالیایی به رقابتی جدی و سخت با طراحان فرانسوی که صنعت پوشاک در انحصار آنها بود، پرداختند. در حال حاضر طراحان ایتالیایی مانند Miuccia Prada در بین داوران جهانی صنعت مد قرار دارند. شهر میلان ایتالیا با داشتن بیشترین بوتیک‌های جهان به این صنعت تسلط دارد و محل مناسبی برای خرید پوشاک توسط گردشگران تور ایتالیا محسوب می‌شود. شهرهای رم و فلورانس در رده های بعدی قرار دارند. از قضا برخلاف کلماتی که روی برچسب لباسها نوشته می‌شود، بخش بزرگی از صنعت پوشاک فرانسه در ایتالیا طراحی و تولید می‌شود.

خرید شیشه در تور ایتالیا

ظروف شیشه‌ای ساخته شده در ونیز با طیفی از ظریف‌ترین تا عجیب و غریب‌ترین آثار، دارای شهرتی جهانی است. گردشگران تور ایتالیا در شهر ونیز (جزیره مورانو) می‌توانند از تعداد زیادی مغازه که شیشه‌های ونیزی می‌فروشند، خرید کنند. یک غافل‌گیری عجیب این است که در حال حاضر اکثر آبگینه‌های موجود در منطقه مورانو (جزیره‌ای در تالاب ونیزی) تولید نشده و از جمهوری چک وارد می‌شوند. اکثر کارگاه‌های خارج از ایتالیا آبگینه‌های بسیار باکیفیتی تولید کرده و به جزیره مورانو ارسال می‌کنند. در این جزیره کارگاه‌های تولیدی تبدیل به مغازه‌هایی برای فروش تولیدات وارداتی با نام "آبگینه ونیزی" شده‌اند.

خرید طلا در تور ایتالیا

سنت ساخت جواهرات و اشیاء زینتی از طلا در ایتالیا به دوران استروسکان (Etruscans) برمی‌گردد و این سنت باستانی با صنعتگرانی زحمتکش که در مغازه ها و کارگاه‌های کوچک خود در حال کار هستند، قویتر از گذشته در حال پیشرفت است. اکثر طرحهای موجود مربوط به روم باستان می‌باشد. اگرچه اکثر طراحان جواهرات از طرحهای سنتی در جواهرات خود استفاده نمی‌کنند اما با داشتن طرحهایی اصیل و جسورانه گردشگران تور ایتالیا را مجذوب خود می‌کنند. مغازه های زیادی جواهرات طلای شما را خریداری نموده و پس ذوب آنها، طرحهایی بهروز و مدرن تولید می‌کنند.

خرید پارچه توری در تور ایتالیا

توری، پارچه‌ای است بسیار ظریف و مشبک از جنس کتان یا ابریشم که توسط دست یا دستگاه بافته می‌شود. قرن هاست که ایتالیا با توری های بسیار ظریف و نفیس‌اش شناخته میشود. از این نوع پارچه در لباس زیر زنانه گرفته تا رومیزی‌های نفیس استفاده می‌شود. در زمانهای دور شهر فلورانس با نوع خاصی از خیاطی بنام کوک فلورانسی (Punto Firenze) که توسط راهبه‌های منزوی صومعه‌ها تولید می‌شد، شناخته شد. این سنت رو به فراموشی گذاشته شده است. همچنین توری ونیزی به همراه محصولات جانبی نظیر توری مخصوص بالش با نام tombolo، پارچه macramé، نوع گرانقیمتی از پارچه توری با نام chiacchierino، معروفتر می‌باشد. اگرچه این بازار پر از محصولات رده پایین و بی‌کیفیت بافته شده توسط دستگاه شده است، اما گردشگران تور ایتالیا که چشم تربیت‌ شده‌ای در شناخت جنس پارچه دارند، براحتی می‌توانند کیفیت و تفاوت آنها را تشخیص دهند. علی‌رغم اینکه ممکن است اجناسی مانند توری عروس چند صد یورو قیمت داشته باشد اما محصولات دیگری مانند گردنبند، دستمال، دستمال ابریشمی کوچک سر سفره با قیمت‌هایی منطقی از بوتیک‌های شهر فلورانس و ونیز می‌توان تهیه کرد.

خرید چرم در تور ایتالیا

ایتالیایی‌ها بهترین اجناس چرم جهان را مانند بوت‌های چرمی، کیف، البسه چرمی، کیف پول زنانه و مردانه و امثالهم تولید می‌کنند. در شهرهای رم، فلورانس، ونیز و میلان مغازه‌های زیادی به فروش این محصولات مشغول هستند. علی‌رغم به بازار آمدن اجناس چرمی بی‌ارزش و بیکیفیت، تولیدات باکیفیت ایتالیایی و دستساز بسیار با ارزش می‌باشند. توصیه می‌شود گردشگران تور ایتالیا در هنگام خرید دقت کافی در کیفیت محصولات خریداری شده را داشته باشند.

خرید اجناس منبت و قلمکاری شده در تور ایتالیا

اشیاء منبت چوبی و آثار قلم‌زنی شده به صورت سایه روشن، آثار مسی حکاکی شده و امثالهم در شهر فلورانس و رم به وفور یافت می‌شوند. گردشگران تور ایتالیا خرید خود را باید به دقت انجام دهند چون برخی از آثار حاصل ساعت‌ها کار هنری بوده و آنتیکی اصیل است در حالی که اکثر اجناس فاقد کیفیت بوده و در کارگاه ها به سرعت ساخته شده و در ویترین مغازه ها برای فروش به نمایش گذاشته می‌شوند.

خرید اجناس و البسه رسمی مذهبی در تور ایتالیا

صنعت تولید اجناس مذهبی در ایتالیا بسیار بزرگ و پررونق است که اکثراً متمرکز در منطقه واتیکان رم می‌باشد. بیشترین تجمع مغازهای اجناس مذهبی در اطراف کلیسای Santa Maria Sopra Minerva است. این مغازهها اجناسی مانند کلاه‌های چارگوش کاردینال‌ها و انواع تسبیح و اجناس هنری مذهبی و لباس های رسمی مراسم مذهبی اسقف‌ها را می‌فروشند.

انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 6 خرداد 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 2852

به "خرید سوغاتی در ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "خرید سوغاتی در ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سوغاتی در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید