9 واقعیت جذاب در مورد شانگهای برای توریست های تور چین

به گزارش دور زمین، شانگهای مروارید آسیا، پاریس شرق، شهر جوانان و شهر تجارت است. تپش قلب بین‌المللی آن را می‌توانید در کوچه کوچه این شهر زیبای چین حس کنید. در این جا نکته‌هایی که باید قبل از رفتن به تور چین و بازدید از شانگهای بدانید را برایتان آماده کرده‌ایم.

9 واقعیت جذاب در مورد شانگهای برای توریست های تور چین

1. شانگهای بزرگترین شهر دنیا است

چین برای جمعیت زیادش در دنیا معروف است و شانگهای مثال خوبی از این موضوع است. شانگهای تا سال 2014 در محدوده شهری‌اش حدود 24 میلیون نفر جمعیت داشته است. این رقم امروزه همچنان در حال رشد است. مناطق مختلف شانگهای و سیستم گسترده مترو این شهر، برای سر پا نگاه داشتن آن نقشی حیاتی بازی می‌کنند. وقتی دولت چین تصمیم گرفت که شانگهای را نیویورک آسیا کند، گفته‌ی شهری که نمی‌خوابد را به معنای واقعی به اجرا در آورد. نه تنها شانگهای پر جمعیت‌ترین شهر چین است، بلکه در میان شهرهای دنیا در مقیاس نسبت جمعیت به محدوده شهری، در بالاترین رتبه قرار دارد. در زمینه محدوده ابر شهری (همراه با مناطق حومه‌ای)، شانگهای در مقاوم سوم جهان قرار می‌گیرد. منطقه ابرشهری شانگهای حدود 35 میلیون نفر جمعیت دارد.

2. شانگهای یک مرکز مهم فرهنگی و مالی در جهان است

شانگهای به خاطر علاقه چین برای تبدیل کردن این شهر به مرکز بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد، در دو دهه گذشته صعودی فوق‌العاده چشمگیر داشته است. تجارت‌های زیادی در شانگهای شکل گرفته‌اند و برای طبقه متوسط در حال رشد چین و خارجیانی که به دنبال رسیدن به بازار چین هستند، فرصتهایی عالی ایجاد کرده‌اند. شانگهای نرخ رشد ثابتی در سال‌های گذشته داشته است و مرکز قرارگیری بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی است که در چین مشغول به کار هستند. شانگهای همچنین قطب فرهنگی در زمینه مد، هنر و طراحی شده است. شانگهای همچنین به عنوان محل تولد سینمای چین نیز مشهور است؛ سینمایی که روز به روز در حال محبوب شدن در سراسر جهان است.

3. شانگهای قوه محرکه حمل و نقل چین است

طولانی‌ترین شبکه مترو جهان در زیر خیابان‌های شانگهای کشیده شده است. این شبکه 588 کیلومتر تونل و خط ریلی دارد. مترو شانگهای 364 ایستگاه دارد که در سراسر شهر پخش شده‌اند. این ایستگاه‌ها تمام جاذبه‌های این شهر را به راحت‌ترین روش ممکن در دسترس کرده‌اند و باعث شده‌اند گردشگران تور چین بتوانند به راحتی در شهر جابه‌جا شوند. شانگهای همچنین سریع‌ترین قطارهای جهان را دارد. فرودگاه‌های بین‌المللی Pudong و Hongqiao در شانگهای هر سال به 70 میلیون مسافر خدمت می‌کنند.

4. مردم شانگهای لهجه مخصوص خود را دارند

گویش مردم شانگهای برای تلفظ‌های متمایزش مشهور است. این گویش با ماندارین استاندارد که در پکن و اطراف پکن صحبت می‌شود تفاوت‌های زیادی دارد. گویش شانگهای یا چینی شانگهایی تنها 70 درصدش توسط گویشگران ماندارین استاندارد قابل فهم است. نگران نباشید؛ شانگهای شهری بین‌المللی است و بخش بزرگی از جمعیت این شهر می‌توانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند.

5. شانگهای جذاب‌ترین شهر چین برای خارجیان است

در سال 2016 شانگهای جذاب‌ترین شهر برای خارجیان مقیم چین شناخته شد. شانگهای 4 بار در 6 سال، این مقام را از آن خود کرده بود. این نتیجه از بازخورد حدود 48 هزار خارجی مقیم چین که در مورد شرایط زندگی و سیاست‌های مرتبط با خودشان پرس و جو شده بودند به دست آمد. شانگهای در سال 2015 خانه بیش از 170 هزار خارجی بوده است.

6. هر سال میلیون‌ها گردشگر چین از دیدنی‌های شانگهای لذت می‌بردند

از جاذبه‌های مدرن شانگهای می‌توان منطقه The Bund، برج تلویزیونی مروارید شرقی و برج شانگهای را نام برد. از جاذبه‌های قدیمی و تاریخی شانگهای هم می‌توان به باغ یو، معبد بودای یشمی و معبد شهر خدا اشاره کرد. از برخی از بهترین موزه‌های شانگهای که باید در تور چین ببینید می‌توان به موزه شانگهای، سالن نمایشگاهی برنامه‌ریزی شهری و موزه تاریخ شهرداری شانگهای اشاره کرد. برای تفریح در شانگهای باید به دیزنی لند شانگهای، دره شادی شانگهای و دنیای سیرک شانگهای بروید.

7. شانگهای زندگی شبانه هیجان‌انگیزی ارائه می‌دهد

شانگهای برای افق پر از ساختمان‌های بلندش خیلی مشهور است. در حالی که آسمان‌خراش‌های شانگهای فرصتی عالی برای تماشای منظره‌ها در روز ایجاد می‌کنند، هیچ تجربه‌ای مانند پیاده‌روی در Bund و در طول رودخانه Huangpu در شب برای لذت بردن از این برج‌ها وجود ندارد. منطقه مستعمراتی فرانسوی در همین سوی رودخانه قرار دارد و مکانی محبوب و عالی پر از رستوران‌های شیک است.

8. مناطق مستعمراتی خارجی شانگهای، در حال حاضر جاذبه مورد علاقه خارجیان شده‌اند

در گذشته بسیاری از مناطق شانگهای به عنوان مناطق مستعمراتی به کشورهای خارجی هدیه داده شده بودند. منطقه مستعمراتی فرانسوی، حفظ‌شده‌ترین و مشهورترین این مناطق است. این منطقه که با معماری‌های اروپایی پر شده است، یکی از محبوب‌ترین این مکان‌ها بین گردشگران تور چین و مردم محلی است. مناطق بسیاری در مرکز شهر از طراحی‌های غربی الهام گرفته‌اند. مناطقی مانند منطقه مستعمراتی و منطقه Bund بین خارجیانی که شانگهای را خانه خود می‌نامند خیلی محبوب هستند.

9. بهترین زمان برای بازدید از شانگهای بهار و پاییز است

بهترین زمان برای دیدن شانگهای بهار و پاییز است. دما در تابستان در شانگهای حدود 32 درجه است. رطوبت در این زمان نیز بسیار بالا است. در زمستان نیز دما تا نزدیک انجماد پایین آمده و هوا نیز مرطوب است. در بهار و پاییز هوا معتدل است و تمیز؛ این زمان زمانی ایده‌آل برای رفتن به تور چین و بازدید از شانگهای است. بازدید از شانگهای در بهار به معنای وجود فرصتی برای تجربه باغ‌های پر گل و سرسبز این شهر است که می‌توانند حال و هوای شما را در این شهر آسمان‌خراش‌ها تعدیل کنند. پاییز نیز دماهای معتدلی داشته و رطوبت کمی دارد. وقتی به چین سفر می‌کنید تعطیلات ملی این کشور را در نظر بگیرید تا بهترین تجربه را داشته باشید.

انتشار: 25 آبان 1400 بروزرسانی: 25 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3044

به "9 واقعیت جذاب در مورد شانگهای برای توریست های تور چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 واقعیت جذاب در مورد شانگهای برای توریست های تور چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید