اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کنگو

به گزارش دور زمین، به گزارش خبرنگاران به نقل از واشنگتن پست، همزمان با نزدیک شدن به برگزاری انتخابات سراسری در کنگو، دولت این کشور از سفیر اتحادیه اروپا خواسته است تا کنگو را هرچه زودتر ترک کند. دولت کنگو به سفیر اتحادیه اروپا 48 ساعت فرصت داده تا از کنگو خارج گردد.

اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کنگو

درخواست کنگو از سفیر اتحادیه اروپا برای ترک کینشازا، پایتخت در حالی انجام شده است که تنها سه روز دیگر تا برگزاری انتخابات سراسری در این کشور آفریقای مرکزی زمان باقی است. انتخاباتی که قرار است هم رئیس جمهور در آن انتخاب گردد و هم نمایندگان پارلمان ملی و شوراهای محلی انتخاب شوند.

گفته گردیده است این اقدام کنگو در واکنش به تمدید تحریم های اتحادیه اروپا علیه 14 مقام کنگویی از جمله امانوئل رامازانی شاداری نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور انجام شده است.

شاداری کاندیدای ائتلاف حاکم در کنگوست که حال تحریم آن از سوی اتحادیه اروپا با خشم دولت کنگو روبرو گردیده است.

برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کنگو، امکان مشخص جانشین برای ژوزف کابیلا را فراهم خواهد نمود که از سال 2001 تاکنون رئیس جمهوری دموکراتیک کنگو است.

اتحادیه اروپا بازگرداندن تحریم ها علیه مقام های دولتی کنگو را دو سال پس از وضع دور نخست تحریم ها و درست سه روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اعلام نموده است. این تحریم ها علیه آن چه خشونت دولت علیه شورشیان کنگویی عنوان گردیده، اعمال گردیده است. درگیری ها میان شورشیان و نیروهای امنیتی کنگو از آگوست سال 2016 میلادی و پس از کشته شدن رهبری این گروه به دست سربازان دولتی شدت یافته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 دی 1397 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 700

به "اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کنگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخراج سفیر اتحادیه اروپا از کنگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید