اعلام موعد برگزاری انتخابات آلمان؛ جانشین آنگلا مرکل 10 ماه دیگر معین می گردد

به گزارش دور زمین، دولت آلمان با برگزاری انتخاب سراسری برای انتخاب جانشین آنگلا مرکل، صدراعظم این کشور در روز 26 سپتامبر سال آینده میلادی موافقت کرد.

اعلام موعد برگزاری انتخابات آلمان؛ جانشین آنگلا مرکل 10 ماه دیگر معین می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، انگلا مرکل، صدراعظم آلمان گفته است که سال آینده و پس از 16 سال حضور در سمت صدراعظمی عظیم ترین قدرت مالی و پرجمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا از سیاست استعفا خواهد داد.

تحلیل گران معتقدند کناره گیری او از قدرت، آلمان و اتحادیه اروپا را که در حال حاضر ریاست دوره ای شورای آن در اختیار آلمان است، وارد دوره ای جدید و پرابهام خواهد نمود.

مارتینا فیتز، سخنگوی دولت آلمان گفت که دولت تاریخ یکشنبه 26 سپتامبر 2021 را برای برگزاری انتخابات مجلس عوام به فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهوری پیشنهاد می دهد و پس از تایید رسمی او قطعی خواهد شد.

رقابت برای تکیه زدن بر کرسی صدراعظمی حزب دموکرات مسیحی مرکل همچنان ادامه دارد و رای گیری نهایی برای معین نامزد حزب برای احراز این سمت پس از تعویق دوباره، اواسط ژانویه آینده برگزار خواهد شد.

در حال حاضر، آرمین لاشت، وزیر اول ایالت نوردراین-وستفالن، فردریش مِرز، وکیل شرکت های عظیم و نوربرت روتگن، کارشناس روابط خارجی برای جلب نظر هم حزبی های خود رقابت می نمایند.

با توجه به عدم موفقیت نامزدهای حزب دموکرات مسیحی در مراحل اولیه رای گیری درون حزبی، مارکوس سوئدر، رئیس حزب سوسیال مسیحی و وزیر اول ایالت باواریا به کانون حدس ها در خصوص صدراعظم آینده آلمان بدل شده است.

ایالت باواریا در دوره شیوع ویروس کرونا بیشترین آسیب مالی را در میان سایر ایالت های آلمان متحمل شده و انتقادهای سوئدر از وضع موجود موجب افزایش محبوبیت او شده است. پیش از این حزب سوسیال مسیحی به عنوان خواهرخوانده کوچک حزب دموکرات مسیحی، در انتخابات ها تحت تاثیر رهبری پرقدرت این حزب قرار داشت.

همچنین حزب سوسیال دموکرات آلمان که سال هاست در ائتلاف با حزب دموکرات مسیحی در عرصه قدرت سیاسی و اجرایی این کشور حضور داشته در کوشش است تا با خروج از دولت ائتلافی مرکل، در انتخابات آینده ائتلاف جدیدی را با احزاب چپ گرا و سبزها تشکیل دهند و برای سمت صدراعظمی آلمان نامزد مستقل خود را حمایت نمایند.

در همین حال، حزب راست افراطی آلترناتیو برای آلمان(AfD) که سهم 10 درصدی در آرای عمومی دارد همچنان با مخالف احزاب جریان اصلی برای تشکیل ائتلاف روبرو است.

با این وجود، تحلیلگران پیش بینی می نمایند که انتخابات آینده آلمان تحت تاثیر افزایش نارضایتی از شرایط مالی کشور در دوره شیوع ویروس کرونا و نیز فقدان مرکل به عنوان صدراعظمی پرقدرت، نتایج شگفت آوری در پی داشته باشد و سهم احزاب مخالف از جمله سبزها و راست افراطی را در مجلس این کشور افزایش دهد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3476

به "اعلام موعد برگزاری انتخابات آلمان؛ جانشین آنگلا مرکل 10 ماه دیگر معین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام موعد برگزاری انتخابات آلمان؛ جانشین آنگلا مرکل 10 ماه دیگر معین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید