کسب برند بین المللی ژئوفود از طریق جزیره قشم

به گزارش دور زمین، مدیر ژئوپارک جهانی جزیره قشم از اختصاص برند بین المللی ژئوفود به این منطقه آزاد خبر داد.

کسب برند بین المللی ژئوفود از طریق جزیره قشم

علیرضا امری کاظمی، مدیر ژئوپارک جهانی قشم، اعلام کرد که منطقه آزاد قشم پیروز به کسب برند بین المللی ژئوفود شده است. وی در این رابطه اذعان داشت:

ژئوفود یک برند بین المللی ثبت شده در ارتباط با غذا و مواد غذایی محلی در محدوده ژئوپارک های جهانی یونسکو است که از طریق ژئوپارک جهانی ماگمای نروژ به ثبت رسیده است.

امری کاظمی هدف اصلی این طرح را توانمندسازی اقتصادی کشاورزان، صیادان، دام پروران و تولید و عرضه کنندگان محصولات غذایی محلی دانست و گفت:

محصولات تایید شده از طریق این برند شامل تمام مواد اولیه خام خوراکی که در محدوده ژئوپارک تولید می شود.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم توسعه روش های نوین کشاورزی مبتنی بر حفاظت محیط زیست و استفاده بهینه از منابع طبیعی را از دیگر اهداف این برندسازی مطرح کرد و گفت:

ژئوفود با تکیه بر تولیدات محلی و بیان ارتباط آن ها با ویژگی های زمین شناختی یک منطقه و تاثیر اقلیم روی محصولات و منوی رستوران ها، علاوه بر شناساندن این محصولات به گردشگران، ویژگی های زمین شناختی ژئوپارک را نیز معرفی می کند.

در حال حاضر، بنا بر مصوبه دولت در سال های 1369 و 1370، جزیره قشم به دو بخش منطقه آزاد و منطقه ویژه تقسیم شده است که از اهداف این طرح می توان به پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی اشاره کرد.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4989

به "کسب برند بین المللی ژئوفود از طریق جزیره قشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب برند بین المللی ژئوفود از طریق جزیره قشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید