وزیر نفت: خبرهای خوبی در حوزه فروش نفت در راه است

به گزارش دور زمین، وزیر نفت گفت: برای فروش نفت و میعانات گازی راه چاره های متنوع مانند تهاتر نفت با کالا و تهاتر با مشارکت و سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

وزیر نفت: خبرهای خوبی در حوزه فروش نفت در راه است

به گزارش تسنیم، جواد اوجی وزیر نفت پس از حضور در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران، گفت: در جلسه امروز برنامه های وزارت نفت در حوزه های بالادستی و پایین دستی نفت و گاز، چالش های این وزارتخانه و سرمایه گذاری های مورداحتیاج و پروژه های در دست اجرا تشریح شد.

وی با بیان اینکه در نشست امروز شرایط فعلی صنعت نفت در حوزه نفت، گاز، پالایش و پخش و شرکت ملی صنایع پتروشیمی تشریح شد، اضافه نمود: بعلاوه در این جلسه، سرمایه گذاری های مورداحتیاج در این زمینه مورد آنالیز نهاده شد.

وزیر کابینه سیزدهم با تاکید بر ضرورت تامین سرمایه گذاری در حوزه وزارت نفت، ادامه داد: حمایت نمایندگان می تواند در تحقق این مهم اثرگذار باشد. از سوی دیگر با به کارگیری راه حل های ارائه شده در نشست امروز می توان به دستاورد های مناسبی دست یافت.

اوجی توضیح داد: میادین مشترک به عنوان اولویت نخست در حوزه نفت و گاز، فشار افزایی میادین گازی به منظور حفظ و نگه داشت فراوری در بخش گاز و نفت، سرمایه گذاری در بخش میان محصولی صنایع پیشران پتروشیمی و پارک های زنجیره ای اهمیت دارد؛ که امیدواریم با حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اجرای برنامه های دولت تحقق یابد.

وزیر نفت درباره راه حل های فروش نفت هم شرح داد: من فکر می کنم با استفاده از تمامی پتانسیل های داخلی، ظرفیت های خارجی و تنوع قرارداد ها خبر های خوبی در راه است.

وی با بیان اینکه با توجه به فرایند رشد 6 تا 7 درصدی احتیاج به مصرف انرژی در جهان و کاهش بیماری کرونا، پیش بینی می گردد تقاضا به انرژی روزبه روز افزایش پیدا کند، ادامه داد: برای فروش نفت و میعانات گازی راه حل های متنوع مانند تهاتر با کالا و تهاتر با مشارکت و سرمایه گذاری پیش بینی شده است. این راه حل می تواند منابع اقتصادی مورداحتیاج پروژه های عمرانی را تامین کند.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 4591

به "وزیر نفت: خبرهای خوبی در حوزه فروش نفت در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر نفت: خبرهای خوبی در حوزه فروش نفت در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید