اکوسیستم EdTech اروپا در حال تغییر چهره آموزش

به گزارش دور زمین، فناوری Edtech چهره آموزش و به طور کلی فرایند یادگیری را در اروپا تغییر داده است. شاید تا چند سال پیش، آموزش تنها به وسیله ثبت نام در مدارس امکان پذیر بود و هر شهر نیز برای خود حداقل یک دانشگاه داشت که متقاضیان می توانستند به وسیله آن فرایند تحصیلی خود را ادامه دهند، اما در شرایط حاضر، با ظهور قدرتمند فناوری، چهره آموزشی دنیا تغییر پیدا نموده و در این میان، استارتاپ هایی که در این شرایط راه اندازی می شوند، تأثیر زیادی بر تغییر فرایند یادگیری دنیا خواهند داشت. اروپا نیز با داشتن یک اکوسیستم استارتاپی قدرتمند، از قافله فناوری آموزشی عقب نمانده است و سردمدار آموزش آنلاین به شمار می رود، به طوری که انتظار می رود طی سال های آینده، چهره آموزش و پرورش نه تنها در اروپا، بلکه در بسیاری از نقاط دنیا تغییر پیدا نموده و روینمودهای آموزشی به صورت آنلاین و در فضای ابری اتفاق بیفتد. فراموش نکنیم که در کنار پیشرفت روزافزون فناوری های نوین، بحران کنونی دنیا، یعنی اپیدمی کرونا نیز اقبال عمومی را نسبت به فرایند آموزش الکترونیک بیشتر نموده است و بسیاری از مردم دنیا ترجیح می دهند فرایند آموزشی و تحصیلی خود یا فرزندانشان را به وسیله فضای آنلاین ادامه بدهند. در ادامه با معرفی پیروز ترین استارتاپ اروپایی پیشرو در صنعت Edtech یکی از مهم ترین تغییر و تحولات قرن بیست و یکم را مورد آنالیز قرار می دهیم؛ قرنی که انتظار می رود با شیوع ویروس کرونا، بسیار بیشتر از گذشته به سمت فناوری آموزش آنلاین نزدیک گردد.

اکوسیستم EdTech اروپا در حال تغییر چهره آموزش

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

CoachHub؛ استارتاپی برای کوچینگ

آموزش کارمندان در فرایند شکل دادن به منابع سازمانی شرکت ها بسیار حائز اهمیت است، طی سال های اخیر چهره فرایند Coaching تغییر یافته و با تکیه بر فناوری دیجیتال، امکان ارائه خدمات آموزشی به کارمندان را فراهم می نماید. استارتاپ CoachHub نیز در سال 2018 با همین هدف راه اندازی شد و در حال حاضر، با داشتن حدود 300 مربی مجرب فرایند کوچینگ را با 30 زبان زنده دنیا تسهیل می نماید. این پلتفرم در قالب برنامه های مختلف به وسیله ویدئوهای آموزشی، فعالیت های آموزشی و پشتیبانی آنلاین، فرایند کوچینگ را برای شرکت های متعددی در سراسر دنیا اداره می نماید. با توجه به اینکه شرکت ها و سازمان های مدرن به اهمیت منابع انسانی و روابط درون سازمانی پی برده اند، استارتاپ هایی که با هدف ارتقا و توسعه آموزش سازمان ها پا به عرصه می گذارند، شانس پیروزیت و توسعه زیادی خواهند داشت.

Drops و آموزش تصویری زبان

یادگیری زبان های مختلف یکی از نیازهای اساسی دنیای امروز است، عصر ارتباطات برای ما انسان ها چاره ای جز یادگیری دیگر زبان ها باقی نگذاشته است، بنابراین دور از انتظار نخواهد بود اگر استارتاپ های متعددی در سراسر دنیا بر اساس ایده آموزش زبان شکل گرفته باشند. در میان استارتاپ های اروپایی، Drops با هدف تسهیل فرایند یادگیری زبان های دیگر، با استفاده از ابزارهای دیجیتال، شکل گرفته است. این استارتاپ که با هدف ارائه روینمودهای جدید در فرایند آموزش زبان در سال 2015 راه اندازی شده است، واژگان محور بوده و امکان یادگیری زبان را برای کاربران اپلیکیشن خود به صورت جذاب فراهم می نماید. جالب است بدانید که استارتاپ Drops بر پایه تصاویر زیبا و جذاب پایدار بوده و با استفاده از بازی با کلماتی که در قالب تصویر ارائه می شوند، رویکرد جدیدی را در فرایند آموزش زبان رقم زده است. این اپلیکیشن خیلی زود توانست به سریع ترین برنامه یادگیری زبان در گوشی های اندروید و آی او اس تبدیل گردد، ضمن اینکه در سال 2018 نیز از سوی گوگل به عنوان بهترین برنامه انتخاب شد.

ربات های آموزشی Elias Robot

مطالب مرتبط

پیروز ترین استارتاپ های EdTech لندن

31 تیر 99 123

صفر تا صد راه اندازی استارتاپ Edtech

9 خرداد 99 171

در ادامه معرفی استارتاپ های اروپایی پیروز که با تکیه بر فناوری Edtech، زبان آموزان را در دایره هدف خود قرار داده اند، جا دارد از استارتاپ فنلاندی Elias Robot نیز نام ببریم. این استارتاپ که در سال 2017 راه اندازی شده است، تغییرات و نوآوری های قابل توجهی را در این شیوه آموزشی ایجاد نموده و با طراحی و مدیریت ربات ها، فرایند آموزش زبان را شکل داده است. هدف عمده این کسب وکار، آموزش زبان به بچه ها با استفاده از ربات های سوشال و روش های آموزشی باکیفیت است. نکته قابل توجه این ربات ها، تدریس سرگرم نماینده و هیجان انگیز آنهاست که در قالب بازی با کلمات و آواز خواندن ارائه می گردد. استارتاپ مذکور به سرعت پیروز شد توانایی های خود را به اثبات برساند، به طوری که در حال حاضر در بسیاری از مدارس ابتدایی فنلاند مورد استفاده قرار می گیرد و این رویکرد به خوبی نشان می دهد که فرایند آموزش الکترونیک، نه تنها در منازل و از راه دور، بلکه در مدارس دنیا نیز پذیرفته شده است.

InSimu و آموزش پزشکان

کاربرد فناوری واقعیت مجازی در امر آموزش، یکی از روینمودهای نوآورانه و جذاب دنیای امروز به شمار می رود که خصوصا در فرایندهای آموزشی تجربی می تواند بسیار کارآمد باشد. استارتاپ InSimu که در سال 2016 در مجارستان تأسیس شد، هدف عمده خود را بهبود فرایند آموزشی در جامعه پزشکی قرار داد و با طراحی یک برنامه شبیه سازی شده و تعاملی، امکان آموزش، تمرین و تشخیص را در فضای مجازی برای پزشکان و دانشجویان پزشکی فراهم کرد. به این صورت که این افراد می توانند در فضای آنلاین و به وسیله تکنولوژی واقعیت مجازی، تمرینات پزشکی خود را روی بیماران مجازی انجام دهند. این استارتاپ پیروز شد در سال 2018 جایزه بهترین تازه وارد Best Newcomer را در بین جوایز استارتاپ های اروپای مرکزی از آن خود کند. نفوذ فناوری آموزش الکترونیک به جامعه پزشکی، نشان دهنده قدرتی است که استارتاپ های این حوزه به دست آورده اند و بدون شک در آینده نیز رشد و توسعه بیشتری را تجربه خواهند کرد.

Qoorio؛ یک مارکت پلیس آموزشی

کسب وکارهای مارکت پلیس از سوی جامعه دنیای عموما به عنوان فروشگاه های آنلاینی شناخته می شوند که محصولات متنوعی از سوپرمارکت گرفته تا کتاب و لباس و … را به فروش می رسانند؛ اما استارتاپ Qoorio یک مارکت پلیس آموزشی است که امکان یادگیری، کسب تجربه و آموزش را برای کاربران خود فراهم می نماید. این استارتاپ که در سال 2018 در لیتوانی راه اندازی شد، جامعه گسترده ای از افراد را به یکدیگر متصل می نماید که این جامعه شامل یادگیرندگانی است که در حوزه های مختلف قانون، سیاست، اقتصاد، فرهنگ و … به دنبال یادگیری هستند و آموزش دهندگانی که نسبت به موضوعات فوق تخصص داشته و می توانند به افراد جویای مهارت و دانش یاری نمایند. کاربران بعد از اینکه به وسیله استارتاپ مذکور به یکدیگر وصل شدند، مانند بسیاری از مارکت پلیس ها، فرایند آموزشی را خودشان انتخاب می نمایند، به این صورت که یا در یک کافه به صرف قهوه قرار می گذارند، یا کلاس را به صورت آنلاین و تلفنی و … برگزار می نمایند.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3334

به "اکوسیستم EdTech اروپا در حال تغییر چهره آموزش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اکوسیستم EdTech اروپا در حال تغییر چهره آموزش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید