واکنش ظریف به برقراری آتش بس در قره باغ

به گزارش دور زمین، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در توئیتی از توقف خصومت ها در قره باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان استقبال و آن را به مثابه گامی به سوی صلح توصیف کرد.

واکنش ظریف به برقراری آتش بس در قره باغ

جهت دریافت خدمات ویلا طراحی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد ظریف در توئیترش نوشت:

ایران از توقف خصومت ها در منطقه ناگورنو-قره باغ به عنوان قدمی در راستای صلح استقبال می نماید. ما از همسایگان خود، جمهوری آذربایجان و ارمنستان، می خواهیم که بر اساس احترام به حقوق بین الملل و تمامیت ارضی، در گفتگوهای جدی مشارکت کنند. از کوشش های سازنده همسایه مان، کشور روسیه، نیز قدردانی می کنیم.

لازم به ذکر است که منابع روسی از برقراری آتش بس در قره باغ خبر دادند.

وزارت امور خارجه ترکیه نیز از آتش بس قره باغ به عنوان یک گام مهم اولیه حمایت و درعین حال تاکید نمود که این اقدام نمی تواند جایگزین یک راهکار دائمی باشد.

زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز آدینه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از 10 ساعت مذاکره در خصوص یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.بر اساس این توافق، از ساعت 12 ظهر روز شنبه 10 اکتبر (19 مهر) شروع آتش بس در قره باغ برقرار می گردد.

همچنین قرار شد که ارمنستان و جمهوری آذربایجان با میانجیگری مشترک گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مذاکرات اساسی را با هدف دستیابی به یک توافق صلح آمیز در اسرع وقت ادامه دهند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3222

به "واکنش ظریف به برقراری آتش بس در قره باغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ظریف به برقراری آتش بس در قره باغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید