ادامه درگیری ها در قره باغ علیرغم توافق آتش بس

به گزارش دور زمین، در حالی که تنها بیش از یک ساعت به موعد شروع آتش بس میان توافق شده میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان باقی مانده، خبرگزاری فرانسه دقایقی پیش به نقل از مقام های ایروان، از اصابت چند موشک از سوی جمهوری آذربایجان به مناطقی از قره باغ اطلاع داد.

ادامه درگیری ها در قره باغ علیرغم توافق آتش بس

جهت دریافت خدمات ساخت ویلای مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این تبادل آتش در حالی ادامه دارد که دو طرف شب گذشته با میانجیگری روسیه برای اجرای آتش بس از ساعت 12 ظهر امروز شنبه(به وقت محلی) توافق کردند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را متهم به تشدید ناآرامی ها می نمایند.

همچنین به گزارش رادیو بین المللی فرانسه، آرتاک بلگاریان - Artak Belgarian از مقامات جمهوری خودخوانده آرتساخ(قره باغ) در توئیتر خود نوشت: دقایقی پیش، آذربایجان به طور مجدد مناطق غیرنظامی استپاناکرت - Stepanakert را از طریق موشک مورد اصابت قرار داد. .

خبرگزاری فرانسه از شنیده شدن دو صدای انفجار در منطقه خبر داده است.

در همین حال، مقامات جمهوری آذربایجان ارمنستان رامتهم به بمباران شدید منطقه می نمایند.

پس از حدود 2 هفته درگیری نظامی بر سر قره باغ، جمهوری آذربایجان و ارمنستان شب گذشته توافق کردند تا از ظهر امروز آتش بس را اجرا نمایند.

زوراب منتاسکانیان و جیحون بایراموف وزرای خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان روز آدینه در مسکو به میزبانی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه مذاکره کردند و سه طرف پس از 10 ساعت مذاکره در خصوص یک سند مشترک و برقراری آتش بس در منطقه قره باغ توافق کردند.

بر اساس این توافق، از ساعت 12 ظهر روز شنبه 10 اکتبر (19 مهر) شروع آتش بس در قره باغ برقرار می گردد.

در حالی که بسیاری از بازیگران و ناظران 2 طرف درگیر در قره باغ را به آتش بس دعوت کردند، ترکیه از جمله کشورهایی بود که به حمایت از جمهوری آذربایجان روی آورد.

پس از آنکه احتمال برقراری آتش بس میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان قوت گرفت، ترکیه خاطرنشان کرد که هرگونه آتش بسی بدون خروج نیروهای ارمنی از مناطق اشغالی شکست می خورد.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت آنکارا خواستار راه چاره دیپلماتیک برای انتها مناقشه قره باغ است، اما هر تلاشی از سوی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا که متضمن خروج نیروهای ارمنی از مناطق اشغالی آذربایجان نباشد، محکوم به شکست است.

تکمیل می گردد ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 3230

به "ادامه درگیری ها در قره باغ علیرغم توافق آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه درگیری ها در قره باغ علیرغم توافق آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید