وام 2، 8 میلیارد یورویی اروپا به یونان

به گزارش دور زمین، خبرنگاران: مقامات منطقه یورو طی نشستی پرداخت 2، 8 میلیارد یورو (3، 65 میلیارد دلار) وام را به یونان تصویب خواهند کرد.

وام 2، 8 میلیارد یورویی اروپا به یونان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ نشست آینده کارگروه اروپایی در روز دوشنبه برگزار خواهد شد. این وام در صورتی به این کشور ارائه خواهد شد که نمایندگان مجلس یونان قوانین اصلاحی را یکشنبه تصویب نمایند.

قوانین پیشنهادی شامل چندین اصلاحات و تمهیدات مالیاتی شامل تدابیری برای تسهیل اخراج کارکنان بخش خدمات عمومی است.

یانیس استورناراس، وزیر دارایی یونان، بیان کرد که کشورش برای پرداخت دستمزدها، مستمری ها و نیز اوراق قرضه ای که توسط بانک مرکزی اروپا نگهداری می شوند به وام احتیاج دارد.

وی اضافه کرد: تصویب این قوانین راه را برای دریافت وام 2.8 میلیارد یورویی باز می نماید... چیزی فوری تر از این وجود ندارد.

اعضای کارگروه اروپایی، که عمدتا متشکل از معاونین وزرای دارایی یا مقامات ارشد خزانه داری هستند، در 20 می با یکدیگر دیدار خواهند مرد تا در خصوص یک وام 6 میلیارد یورویی دیگر به یونان به بحث بپردازند.

یونان از اواسط سال 2010 تاکنون 200 میلیارد دلار از اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول دریافت نموده است.

یونان در مرکز بحران بدهی منطقه یورو واقع شده است و ششمین سال رکود را پشت سر می گذارد. این در حالی است که سیاست های سخت ریاضتی منجر به بیکاری هزاران نفر شده است.

بسیاری از کارگران یونانی هم اکنون بیکار هستند، بانک ها در موقعیت بدی قرار دارند و دستمزدها و مستمری ها نیز به تأخیر افتاده اند.

هم اکنون بیش از نیمی از جوانان یونان بیکار هستند.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1917

به "وام 2، 8 میلیارد یورویی اروپا به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وام 2، 8 میلیارد یورویی اروپا به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید