اعتصاب یونانی ها در اعتراض به سیاست های دولت جدید

به گزارش دور زمین، هزاران یونانی از جمله کارگران این کشور در اعتراض به اصلاحات دولت جدید یونان در قوانین کار، تظاهرات و اعتصاب های گسترده ای را برگزار کردند.

اعتصاب یونانی ها در اعتراض به سیاست های دولت جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال چند سال آرامش نسبی در یونان، هزاران نفر از اهالی این کشور بویژه کارگران، سه شنبه در اعتراض به اصلاحات دولت جدید در قوانین کار، تظاهرات کردند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری الجزیره این نخستین اعتصاب یونانی ها از زمان به قدرت رسیدن دولت محافظه کار این کشور در ماه ژوئن (خرداد) است. اینک تنها سه ماه ونیم از عمر دولت جدید یونان به نخست وزیری کریاکاس میتسوتاکیس می گذرد.

یونان حدود هشت سال قبل نیز با ریاضت مالی روبرو شد (+). بحران بدهی ها در یونان با گسترش اختلاف در اروپا در زمینه چگونگی مقابله با بحران موجود، به شکاف در این قاره منجر شد و هزاران مخالف سیاست های ریاضت مالی در دولت قبلی این کشور در خیابان های آتن، پایتخت یونان تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، اتوبوس های آتن و اتوبوس های برقی در سه شنبه دست از کار کشیدند. خدمات دولتی، فعالیت بانک ها، مدارس دولتی و بیمارستان ها متوقف شد. پرواز هواپیما ها نیز با تاخیر سه ساعته صورت گرفت. اگرچه این اعتصاب در وهله اول در بخش دولتی رخ داد، اما بتدریج اتحادیه های بخش خصوصی نیز در این اعتراض ها حضور یافتند.

یونان علاوه بر مسائل داخلی با ترکیه نیز بابت مالکیت بر تعدادی از جزایر سنگی و فلات قاره بین مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارد و دو طرف بارها همدیگر را به کارشکنی و نقض حریم هوایی متهم نموده اند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 26 آبان 1399 گردآورنده: dorezamin.com شناسه مطلب: 1990

به "اعتصاب یونانی ها در اعتراض به سیاست های دولت جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب یونانی ها در اعتراض به سیاست های دولت جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید